Omnisphere 3

Omnisphere in een Waldorf iridium keyboard versie of zo.Hmmm.

Fysiek? Da's een USB stick dan? Ik ga gewoon voor de download, ligt al genoeg troep in mijn kast. Heb niet lang geleden mijn originele Omnipshere doos + installatie DVDs (en die van Komplete etc.) weggemikt.

Yep. Deel 2 en Trilian heb ik ook fysiek. Vind ik makkelijker, omdat ik niet echt stabiel internet heb.

Met de fysieke versie kun je de installers ook downloaden van spectrasonics site. Toen ik met nieuwe laptop de fysieke versie van Omnisphere probeerde te installeren werkte die usb niet meer. Destijds was de fysieke versie goedkoper dan digitaal.

Ja, Studio De Dijk had een tijdlang leuke aanbiedingen op Omnisphere fysiek. Ik ben ook ooit begonnen met Omnisphere 1 op DVD, maar alle upgrades erna waren downloads. Spectrasonics had ook een tijdje de debiele policy dat als je de installers opnieuw wilde downloaden, je $10 moest betalen. Toen heb ik een keer een versie gedownload van de Pirate Bay en met mijn eigen gegevens geautoriseerd :D

Ja, Studio De Dijk had een tijdlang leuke aanbiedingen op Omnisphere fysiek. Ik ben ook ooit begonnen met Omnisphere 1 op DVD, maar alle upgrades erna waren downloads.
Ja daar heb ik Omnisphere en keyscape ook gehaald. Sowieso winkel die leuke deals geeft.

Zeker, vaak kun je via email ook nog wel wat onderhandelen. Heb er voor mooie prijs mijn OB-X8 gekocht bijvoorbeeld.

Omnisphere lijkt inderdaad qua structuur ook erg op de klassieke Roland romplers als JD en JV/XV series. Spectraonics baas Persing was ook nauw betrokken als baas presets etc. bij de ontwikkeling van de klassieke digitale Roland synths vanaf de D-50 tot ...?
Sowieso JD-800 en JV 880, 1080, 2080, JD 990 Romplers en heel wat uitbreidingkaarten

Inmiddels te koop!

1760980702705.png

Laatst gewijzigd:
Ja hier ook bezig, ben benieuwd, nog nooit gehad, maar lees veel lovende reacties en ervaringen.
Up and running :P En insta mapped naar de system-8, lekker

Laatst gewijzigd:
Ik ben een Omnizweerder van het eerste uur :D Voor mij nog altijd de beste softsynth die ooit gemaakt is denk ik.

Het lijkt dat ze de presets van de ondersteunde HW controllers hebben gesampled incl oscs en filters modelled etc en die kan je zo als patches inladen ook, weird. Maar welkom

Ja, die hardware library is best maf. Toen het net uitkwam heb ik het veel gebruikt met een Moog Subsequent 37 en de bijbehorende patches klonken bijna als de hardware zelf, maar ineens was het polyfoon.

Maar wel uitgebreid gemapped, alle knoppen doen wat er op de labels staat zeg maar, das wel mooi

Ja, het is heel knap gedaan. Mijn huidige collectie hardware synths is nu geloof ik ook beschikbaar, weet alleen niet of de Quantum er ook bij zit (-edit- nope geen Waldorf in de lijst zo te zien).

Back