SOMA Warp

1761293924980.png

WARP — kracht en magie voor je geluid

WARP is een hoogwaardige, veelzijdige audio-processor die elk instrument extra kracht en karakter geeft. Binnenin zitten 15 verschillende effecten, verdeeld over drie categorieën:

Ruimtelijke effecten​

Van klassieke reverbs tot experimentele granular-algoritmes met pitch-shifting, reverse en micro-loops. Veel van deze effecten hebben extreem lange decay-tijden — tot oneindig toe. Met feedbackwaarden boven 1 kun je de algoritmes laten zelf-oscilleren en zo eindeloze, rijke soundscapes bouwen uit vrijwel elk geluid.
Om alles muzikaal en gecontroleerd te houden, bevatten de generatieve algoritmes modules die automatisch het volume en de toonbalans bewaken.

Speciale effecten​

Denk aan flanger, bit- en sample-rate-reductie, of vintage tape-simulatie — maar dan met een eigen SOMA-twist. Elk effect heeft unieke functies die zorgen voor dat typische, organische SOMA-geluid.

Dynamische effecten en filters​

Compressors, distortions en filters die je kunt gebruiken op submixen (zoals drums of synth-groepen) of zelfs op de volledige mix — perfect als master-effecten. Ook hier zijn alle functies uitgebreid met SOMA-eigen creatieve mogelijkheden.

WARP is ideaal voor het ruimtelijk bewerken van akoestische én elektronische instrumenten — van gitaar en zang tot synths, strijkers of zelfs volledige drum- en mixtracks.

Intern gebruikt WARP topklasse audio-circuits en AD/DA-converters van hetzelfde niveau als merken als Apogee, Focusrite, Lexicon, EchoAudio, Line 6 en Novation. Daardoor blijft je geluid zuiver, zelfs bij intensieve mix-processing.

De unit heeft stereo in- en uitgangen, geschikt voor zowel gebalanceerde als ongebalanceerde aansluitingen. Alle signaalverwerking is digitaal, inclusief de MIX-regeling.

• AD/DA-resolutie: 24-bit / 48 kHz
  • Interne processing: 32-bit IEEE

Gebruiksvriendelijk en live-klaar​

De interface is overzichtelijk en direct — ideaal voor live-gebruik. Elke parameter heeft een eigen CV-input, zodat je alles kunt aansturen vanuit je Eurorack-systeem of andere CV-bronnen.

Prijs: Introductie 'family & friends' prijs €490 ex btw / shipping - daarna €560 ex BTW / shipping.

(AI vertaling)

Last edited by a moderator:
word er niet warm van.
Wel leuk om de cv control te zien.
Maar kwa prijn en sound zijn er leukere doosjes.
Bv de Chroma Console.

Beetje een doosje met een identiteitscrisis. Voor live gebruik is de CV een beetje omslachtig voor studio gebruik is het een beetje een Jack of all trades, master of none met maar vier parameter knopjes. Was leuk geweest als er eventueel een ingebouwde modulatie bron op zat of bijvoorbeeld een recorder voor de bewegingen van de knoppen. Voor wat het is vind ik het wel een beetje aan de dure kant...

word er niet warm van.
Wel leuk om de cv control te zien.
Maar kwa prijn en sound zijn er leukere doosjes.
Bv de Chroma Console.
Ik heb de Chroma Console gehad maar ik vond er niet zoveel aan. Qua sound hebben we nog maar 1 demo van 1 sectie dus beetje vroeg om daar al conclusies te trekken.

Deze Warp wil ik wel even uitproberen, heb mijn interesse gemeld.

Vind hem wel geinig, maar als intern 32bit float is waarom dan niet AD/DA 32bit linear en 48khz.. na ja.. zal wel.
Edit, lees nu zelfde klasse als apogee nou dan zit het wel goed..

ben geen fan van aparaten waar die functie achter de knop steeds wisselt dat was bij de polyend mess ook mijn grote ergernis

misschien dat de granular/microloop/nyquest effecten leuk zijn de rest van de effecten vind ik de controls erg beperkt van dan zijn er betere opties voor deze prijs te krijgen

Ik mis een beetje de soma filosofie?
Klank kan ik nog niet beoordelen..
Tja. Dan had je waarschijnlijk 24 capacitive knoppen aan alle kanten gehad in organische opstelling, zonder labels, met random audiopaden en een motion sensor, lichtsensor en druksensor voor extra expressive modulatie :).

Het past in de Soma filosofie hoor, ik zie elementen terug uit de Cosmos en Rumble of Ancient Times. De bediening ziet er extreem eenvoudig uit. Zou alleen leuk zijn geweest als je effecten kon stapelen/routen zoals in de Chroma Console, maar ze te zien is het maar 1 tegelijk.

Laatst gewijzigd:
Back