I get deep I get deep

Heeft zeker potentie als lekkere diepe track maar de mix kan echt nog wat opgeknapt imho. Ik hoor een compressor/limiter die overuren draait (geluid zakt in doordat iets de comp/limiter te hard raakt), percussie die net te hard staat... Ik zou denk ik even een reference track erbij pakken en kijken hoe die in elkaar zit qua mix.

Die minimale vibe die je aan het begin aanhoudt werkt heel goed, doet me denken aan late jaren '90 techno voordat die helemaal glitchy werd. Maar sluit me wel aan dat de mix beter kan, qua balans en qua compressie.

Ja monitors is perfect :) en zeker als je er gewend aan bent en ze in een goede studio staan met acoustiek!

Iets wat hier totaal ontbreekt haha, ik heb even de video bijgevoegd van de opname, het is namelijk gemaakt met zo'n 1010music nanobox tangerine. De bass is een audiosample, en ik heb gepoogd met de release en zelfs attack van de volume gekut om de klikjes weg te krijgen, maar dat lukte niet.

Overigens heeft deze unit ook een compressor op de main out, ik weet niet hoe deze staat afgesteld omdat hij alleen aan of uit kan, maar ik heb ze eigenlijk op al die beats van dat ding en vind het nooit zo storend, wat zou anders moeten met de compressor?

Misschien is het ook de Fabfilter L2 die ik er even snel in ableton overheen had gegooid met een preset op de master, zodat hij tov de andere tracks neit zo wegvalt.

Hoe ken ik dat het beste instellen/aanpakken?

Als je met een spectrum analyser kijkt, dan zie je vaak dat de lage tonen veel meer uitslaan dan de mid en hoog. Als je een compressor over het geheel zet, dan gaat hij dus het geheel ducken bij al deze lage tonen. De truc is dus om het laag onder controle te houden in je mix voordat deze de compressor raakt. Multitrack opnemen is wel een must. Dan kan je onnodig laag verwijderen van tracks die geen bass hoeven te bevatten en eq/compressie op de bass zelf om deze in toom te houden

Als je met een spectrum analyser kijkt, dan zie je vaak dat de lage tonen veel meer uitslaan dan de mid en hoog. Als je een compressor over het geheel zet, dan gaat hij dus het geheel ducken bij al deze lage tonen. De truc is dus om het laag onder controle te houden in je mix voordat deze de compressor raakt. Multitrack opnemen is wel een must. Dan kan je onnodig laag verwijderen van tracks die geen bass hoeven te bevatten en eq/compressie op de bass zelf om deze in toom te houden
Jeah eigenlijk wel inderdaad, maar ik houd erg van het live arrangeren de laatste tijd. Het is jamemr dat die nanobxo geen multiple outs heeft. Ik zou nog de main out kunnen gebruiken als 2 mono sporen door L en R te pannen. Welke sporen zou je dan separaten? Meer in low lowmid en mid high of drums links en de rest rechts?

Wat zou ik kunnen doen op deze render? Ik heb wel van fabfilter die multiband compressor :)

Lekkere groove en mooie vocal sample. Het is de bass die er nogal uit knalt ja, probeer het eens met die multiband om het wat in balans te krijgen, of misschien de bas wat omlaag met EQ als je het niet apart hebt opgenomen?

Back