Trance Demo

Trance Demo

• releasewaardig

Stemmen: 1 5,9%
  • redelijk

Stemmen: 5 29,4%
  • matig

Stemmen: 8 47,1%
  • bagger

Stemmen: 3 17,6%

• Totaal aantal stemmers
    17

trancistor

Nieuwkomer
Ik ben sinds kort weer bezig met het maken van trancemuziek, en ben erg benieuwd naar jullie mening over het volgende nummer:

Trancistor - Floating Sounds (DEMO).mp3

Het nummer is nog niet helemaal af, waarschijnlijk laat ik er binnenkort vocals voor inzingen dus die moeten er nog onder, en ook aan de opbouw is nog het een en ander niet helemaal goed, maar er wordt hard aan gewerkt!

Laatst gewijzigd:
Heb 'Redelijk' gestemd.
Omdat het aardig gedaan is maar weinig vernieuwend... ik krijg altijd deja-vu's.

ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Het is ook niet een eenvoudige opgave om vernieuwende trance te maken. Heb je nog tips dan? want die zijn natuurlijk bijzonder welkom. Iig bedankt voor je reactie :)

Heb 'm zonet rap rap beluistert en m'n gevoel zegt goeie track, lekkere flow,... maar ik vind ook dat ie beetje standaard klinkt.

Ik heb matig gestemd omdat ik 'm niet zo spannend vind, en ook vind ik dat t allemaal nogal traag klinkt. Ik vind dat trance een beetje snel moet klinken, dat er een lekkere flow in zit. Gewoon wat hihats op de 16e noten zouden al wonderen doen. Als je dan ook nog een rifje doet met het basgeluid met af en toe een variatie dan klinkt het al heel anders en niet zo stijf. Bij een introotje is t bijvoorbeeld wel okay, maar als je nummer dan 'los' gaat dan zou ik er wat meer 'snelheid' in gooien.

Ik hoop dat je wat aan m'n commentaar hebt. Waarmee heb je dit gemaakt?

fruityloops studio 4 met een aantal VST's en een berg samples

Ik denk dat ik wel wat heb aan je commentaar. Ik vond zelf de hihats in het begin ook niet bepaald tranceachtig, en een riff voor de bassline is misschien wel een goed idee. Ik zal even kijken wat ik er mee kan.. Bedankt iig! :)

wat is dat in godsnaam met dat gefade de hele tijd? wordt er niet vrolijker van en beinvloed mijn stem...heb matig gekozen, de track vind ik niet echt slecht klinken hoor, maar vind het wat te basic en daardoor wat te slap, de kick staat veel te zacht en mag wat naar voren komen, werk dus nog wat aan de mix, en ik zou zeker wat spannedere sounds en effecten toevoegen alsmede wat andere melodielijnen erdoorheen.... maar dat gefade slaat nergens op...

Ben je bang dat mensen je nummer gaan branden en daarna niet meer kopen in de winkel?

Dan heb ik een geruststelling. Dat gebeurt niet! "Wat?, dat laat ik in het midden"

Haal dat ge-fade er dus maar uit. Vind de track niet vernieuwend en vind het teveel herhaling.
Ik zou eerst de track maar wat beter uitwerken, voordat je een zangeres laat opdraven, want beter zal het er niet op worden. Zou alleen maar meer frustratie zijn.

Succes verder

bassline is te overheersend, vooral in het derde octaaf na de eerste fade is de bass op die toonhoogte erg nadrukkelijk aanwezig. verder is die screaming pizzicato lead of hoe het ook heten zal wel uitgemolken.

ik wil niet zeiken, tis leuk gemaakt en redelijk gemixed enzo, maar het is gewoon teveel duizend in dozijn om op te vallen tussen alle releases, en ben met catalunya eens dat vocals daar weinig aan zullen doen.

probeer er iets van jezelf in te stoppen zou ik zeggen, iets origineels. gooi er een doedelzak in, een viool of een arabisch strijkorkest, met andere woorden zorg dat het eruit springt.

succes en laat je voortgang horen!

Hey,

Er zit te wienig variatie en orriginaliteit in. Ik zou een beetje meer struktuur in het nummer steken, Enkele specifieke, unieke, zelfgemaakte sounds erin, en dan ben je al een heel eind verder. Voor de rest is het knap werk.

Tim

Origineel geplaatst door trancistor
ja, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Het is ook niet een eenvoudige opgave om vernieuwende trance te maken. Heb je nog tips dan? want die zijn natuurlijk bijzonder welkom. Iig bedankt voor je reactie :)

een tip? probeer eens een melodie met een passende kompositie te schrijven. ook inproviseren en varieren zou niet slecht zijn.

dit soort trance tunes - die niet meer zijn dan een paar ge-arpte akoorden - zijn er al genoeg.

sukses.

Back