Cubase 15 is uit!

Cubase 15.JPG

Vandaag is Cubase 15 ge-released.

Bron:
De landingspagina van Cubase 15

Last edited by a moderator:
Ik ben eind vorig jaar begonnen met Cubase 13 (daarvoor gebruikte ik alleen hardware met als hart de Tascam SX-1) en heb opgewaardeerd naar 14 maar het gaat me te snel om weer de portemonnee te trekken, hoewel de zangsynthese en de mogelijkheid van een snelle export me wel aanspreken.

Haha, ja dat begreep ik wel :D

Helaas is mijn Atari ST overleden. Ging levend een doos in en kwam er zo goed als dood uit. Je moet ook geen levende dingen begraven natuurlijk.
Los van de bommen die soms random de boel saboteerde heb ik nog nooit zo lekker met een sequencer gewerkt als met Cubase 2 op de ST!

Voeding recappen, brugcel, als hij start een ramcheck doen...je kan hem repareren. Maar eens je aan de moderne DAW zit zal het toch lastig terugkeren zijn denk ik.

Helaas.. het is alweer een jaar of 15 geleden dat ik hem half dood uit de doos heb gehaald en had toen geen zin om er veel energie in te steken om hem weer levend te krijgen, dus ik heb er toen afstand van gedaan. Met een moderne DAW werk ik nog steeds vrij basic, dus k zou op zich zo weer met een oude Cubase aan de slag kunnen, maar ik zie het ook niet gebeuren eigenlijk... Tenzij de Atari ST ooit nog eens een reboot krijgt zoals bijvoorbeeld nu met de Commodore 64 gebeurt.

Als je een MiSTer koopt heb je je reboot - da's waarom dat "ST" met hoofdletters is geschreven ;)

Niet dezelfde form factor helaas, maar je zou 'm gewoon in een 1040ST case kunnen bouwen als je dat graag wil. Toetsenbord er aan vast haken wordt wat lastiger.

Met het risico om deze draad helemaal te haaidjekken: zou de MiSTer emulatie ook de superstrakke MIDI timing van de échte ST halen? En dat wordt dan MIDI over USB?

Met het risico om deze draad helemaal te haaidjekken: zou de MiSTer emulatie ook de superstrakke MIDI timing van de échte ST halen? En dat wordt dan MIDI over USB?
Het enthousiasme over de nieuwe Kermis Cubase lijkt vooralsnog niet heel hoog hier, dus lijkt me niet zo'n probeem. MiSTer ben ik helemaal niet bekend mee, maar ik had direct dezelfde vragen die jij ook hebt.

Back