[Roland] Probleem met MC-303 en program changes

Cubik_Planet

Knoppofiel
Hi All.....

Ik heb een probleem met mijn Roland MC-303....

ALs ik via Cubase VST een program change maak op een bepaalde sound bank gebeurt het regelmatig dat hij de program change niet uitvoerd. Soms blijft de oude klank hoorbaar, weer andere keren hoor je helemaal niets meer op het kanaal en lijkt dat kanaal op dat moment blocked voor alles te zijn.....

De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is de MC-303 uit en aan zetten om weer het kanaal of de program change weer te kunnen geven...

Bekend probleem en wat kan ik er aan doen?????

Thnx

Cubik Planet

Ik heb zo een zelfde soort probleem gehad met Cakewalk maar nadat ik die instrument files had gedownload was het weg. Dit is er volgens mij ook bij Cubase maar werkt het volgens mij met dll files kheb alleen geen idee waar je ze kan vinden....

Laatst gewijzigd:
Re: Probleem met MC-303 en program changes

Re: Probleem met MC-303 en program changes

Origineel geplaatst door Cubik_Planet
Hi All.....

Ik heb een probleem met mijn Roland MC-303....

ALs ik via Cubase VST een program change maak op een bepaalde sound bank gebeurt het regelmatig dat hij de program change niet uitvoerd. Soms blijft de oude klank hoorbaar, weer andere keren hoor je helemaal niets meer op het kanaal en lijkt dat kanaal op dat moment blocked voor alles te zijn.....

De enige remedie die ik tot nu toe heb gevonden is de MC-303 uit en aan zetten om weer het kanaal of de program change weer te kunnen geven...

Bekend probleem en wat kan ik er aan doen?????

Thnx

Cubik Planet

Komt me bekend voor... Ik heb een periode de MC als o.a. master sequencer (ahum) gebruikt en had continu problemen met vastlopers enzo. dat was de reden om hem aan de kant te zetten als sequencer, en alleen als geluidsmodule (drums!) te gebuiken voor samplewerk.
Het is dus volgens mij een artefact van de MC's. M.a.w, uithuilen en opnieuw aanzetten die hap. Live dus geen optie, die MC?

Arv

MC's? niet over een kam scheren mijnheer de mijne loopt niet vast, het ergste wat er gebeurt is dat een ontstemde zaagtand als je op de aftertouch rost opeens veel te vet ontstemd is (ook als je daarna "gently" speelt), maar ff van pattern verwisselen en t is weer goed. Gewoon niet te hard op t keyboard beuken.
Sterker nog, ik ben van plan mijn MC als main sequencer te gaan gebruiken in de live-set die ik in de vakantie gestalte zal geven. (cakewalk hing me toch wat "vaak" vast)

Origineel geplaatst door Arveyman
Owkee, y'right. Maar misschen komt het omdat ik nog de 1e romversie heb...

Arv

Vroeger, toen ik nog zo'n ding had kon je deze gratis laten vervangen.

En Pjotr jij hebt toch een veel nieuwere MC :confused:

Ok ik heb nog ff wat extra internet onderzoek verricht en ook aan jullie te horen is het dus wel een probleem wat duidelijk aan de MC ligt....

Maarrrrr.... is er een patch of zo die ik kan runnen om dit te fixen??

En Blinx zei dat hij de instrument files had gedownload in Cakewalk en toen was het opgelost.... kan ik dat ook via Cubase???

Thnx

Cubik Planet

Of een nieuwe Romchip. Met een of andere toetsencombi kun je zien welke versie je hebt en dan effe naar de instrumentendealer vragen voor een neiuwe chip.

Back