Jomox airbase99 EPROM update

Origineel geplaatst door OnAcid
Eproms zitten meestal in voetjes, dus niks geen solderen. ;)

En die van jou is straks toch makkelijk te kopieren? Even doen voordat je hem in je Airbase stopt...
Ow het zijn er die je er gewoon moet insteken?
Dan trek ik men soldeerbout al maar terug uit!
Tja, als iemand hem wil... voor een prikkie te verkrijgen }:|

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Ik ga de EPROM zelf vervangen. Ik ben zelf audio/video technieker en doe dus voor men beroep herstellingen. Wel niet van drumcomputers ed. normaal doe ik enkel hifi, dvd, video,...
Ik moet het toestel dus toch open maken om de nieuwe EPROM te plaatsen, als je wil post ik hier wel een paar foto's.
Dan kan je eventueel een vergelijking maken met mijn toestel. Al heb ik het vermoeden dat daar niet echt veel verschil op zal zitten. Omdat ik hetzelfde probleem blijk te hebben...

Ik denk zelf dat ze in bepaalde series goedkope\of ander merk condensators gebruikt hebben ,ben erg benieuwd of die Eprom bij jou uit maakt..

Ik zal in deze thread posten of het wat heeft uitgehaald.
Mss met een paar leuke fotootjes

Ik heb onlangs de OS ROMs van mijn Airbase vervangen. Ik draaide op v1.0 (!), en loop nu op v1.15. Je bestelt de update via de online Jomox shop, maakt vervolgens de moneten over naar hun duitse bankrekening via een internationale overschrijving (dat is wat minder), en wacht op een dikke envelope van Jomox.

Voor het vervangen van de ouder ROMs moet je de Airbase bovenplaat los schroeven en met een schroevendraaier voorzichtig de chips los wrikken uit hun voetjes. Vervolgens de nieuwe chips naar weer voorzichtig in duwen. Wel even letten op de L en H versie van de chips, niet verwisselen. Je krijgt instructies mee met de ROMs.

Liep allemaal prima.

Origineel geplaatst door robnet
..., maakt vervolgens de moneten over naar hun duitse bankrekening via een internationale overschrijving (dat is wat minder), ...

is toch binnen europa en kost dan toch hetzelfde als een binnenlandse overschrijving? of gaat het je erom dat het langer duurt?

Origineel geplaatst door feindbild
is toch binnen europa en kost dan toch hetzelfde als een binnenlandse overschrijving? of gaat het je erom dat het langer duurt?
Ik geloof dat het via mijn bank tegenwoordig zelfs gratis is. Zo'n Europese overschrijving. En lekker makkelijk via E-banking vanuit m'n luie stoel. :)
Zo ver is Duitsland nu ook weer niet, dus zo lang kan het niet duren. Al zit ik nu wel bijna 2 weken te wachten tot Thomann met een ander pakje komt =(

Het geld is overgeschreven naar de rekening van Jomox, dus dan wordt het nog ff wachten op die dikke envelope :)

Back