Is een cover beter dan het origineel? Post hier je voorbeelden!

ProgHead

Gepokt en gemazeld
De titel zegt het al. Post hier je voorbeelden van covers die - volgens jou - beter zijn dan het origineel. Eventueel met het origineel erbij.

Zal ik maar aftrappen?
Deze zal jou ook aanspreken;

het origineel van Hoyt Axton die z'n vriend verloor dmv een overdosis heroïne en zelf ook aan de dope zat;

de cover die veel bekender is en beter wat mij betreft vooral omdat de gitaar zo goed de sfeer van hopeloosheid weergeeft en natuurlijk de zang van John Kaye;

Hoewel ik achteraf het orgineel beter kan waarderen door de cover.

De cover raakt mij meer dan het orgineel. Maar ik ben fan ook geen die hard Prince dan.

Hoewel ik achteraf het orgineel beter kan waarderen door de cover.

De cover raakt mij meer dan het orgineel. Maar ik ben fan ook geen die hard Prince dan.

Meestal heb ik een uitgesproken mening waar het om covers versus origineel gaat, het is dan de een of de ander, maar bij Mad World vind ik beide goed.

Vuurwerk van de Pointer Sisters.
Die kwam flink binnen toen ik het eind jaren '70 voor het eerst hoorde.

Dit is het origineel

De Cash versie van Hurt vind ik ook heel indrukwekkend. Maar als NIN fan blijft het orgineel toch mijn favoriet.

Dit is bijna een gelijkspel. Het origineel wint m.i., maar geweldige prestatie van Moby. Een eervolle vermelding.

Origineel:

Cover:

Eentje waarbij echt niemand het ooit met me eens is en ik verwacht niet dat ik hier nu wel medestanders krijg. :D

Origineel:

Cover:

Het origineel is geschreven als commercial voor een bank maar of je de Carpenters nou wel of niet leuk vindt; het arrangement van haar broer en de zang van Karen is natuurlijk top;

Als groot liefhebber van de muziek van ABBA heb ik lang gedacht dat ABBA niet echt een te 'coveren' band was.
Angie McMahon bewijst mijn ongelijk.

Origineel:

Cover:

Back