KORG phase8

Maak kennis met phase8, een akoestische synthesizer met acht stemmen die de rijke klank van de fysieke wereld combineert met precieze elektronische besturing. Met envelope shaping, sequencing, analoge wavefolding en toonhoogteafhankelijke modulatie maakt phase8 gebruik van de nieuwste akoestische synthesetechnologie, ontwikkeld bij KORG.
€ 969
phase8_angle_trans.PNG

connectivity_ed9944d8-6060-45f8-9fb5-13ccb3e73e90.PNG

Een akoestische synthesizer met acht stemmen die de rijke klank van de fysieke wereld combineert met precieze elektronische besturing. Met envelope shaping, sequencing, analoge wavefolding en toonhoogteafhankelijke modulatie maakt phase8 gebruik van de nieuwste akoestische synthesetechnologie die bij Korg is ontwikkeld.phase8 is een organisch, responsief instrument dat levendig aanvoelt in je handen en reageert op de wereld om je heen. Acht onafhankelijke elektromechanische stemmen met stalen resonatoren vormen de kern van het akoestische geluid van het instrument.
Ingang/UitgangMIDI TRS-A In/UitUSB-C (voor USB-MIDI en firmware)Sync In/Uit¼” Line Audio Uitgang3,5 mm Hoofdtelefoon UitgangCV In (+/- 5V)Programma's8VoedingAC-adapter (DC 12V)Stroomverbruik4,8WAfmetingen (B x D x H)231 x 236,5 x 46 mmGewicht1,71 kgMeegeleverde artikelenAC-adapterInbussleutelSnelstartgidsVoorzorgsmaatregelen5 extra resonatoren
Acoustic Synthesis uses physically vibrating bodies to generate sound, enhanced with the electronic control you’d expect from a synthesizer. The result is an instrument that produces sound which feels alive and responds to physical interactions such as touch and acoustic feedback.
It is beyond “analogue vs digital”. It’s even beyond electronics. 8 independent electromechanical voices with steel resonators are at the heart of the instrument’s acoustic sound.
Beyond adjusting parameters, phase8 invites physical interaction. Sculpt sound by touching, plucking, strumming, or tapping the resonators – or experiment by adding found objects for new textures.
The AIR slider lets you boost (or quiet) the acoustic response of whatever you bring in contact with the instrument.
Both MIDI / USB-MIDI and CV can be used to externally control the knob parameters.

phase8 can be tempo synchronized to other devices over MIDI / USB-MIDI and Sync.
External MIDI devices can be used to trigger notes in the Acoustic Synth, and the sequencer can trigger notes in external MIDI instruments over MIDI / USB-MIDI.
These connectivity options allow many possibilities for phase8 to integrate into any creative setup.
Input / Output
MIDI TRS-A In/Out
USB-C (for USB-MIDI and firmware)
Sync In/Out
¼” Line Audio Out
3.5mm Headphone Out
CV In (+/- 5V)
Programs
8
Power supply
AC Adaptor (DC 12V)
Power consumption
4.8W
Dimensions (W x D x H)
231 x 236.5 x 46mm
Weight
1.71kg
Included items
AC Adaptor
Hex Key
Quick Start Guide
Precautions Sheet
5 Additional Resonators

Laatst gewijzigd:
Bijzonder concept en interessante mogelijkheden. Nog geen direct uitslaande GAS maar zeker eentje die ik in de gaten ga houden.

1000 euro ? En dan die sound op maar 1 octaafje. Of kalimba of een soort orgel.
klinkt ook niet echt spannend.
Ja wel een gedurfd concept maar kwa prijs en sound niet echt overtuigend.
Mooie bouwkwaliteit dat wel

hier komen de Roland boutiquejes wel van pas.

Ik hoor hier best wat leuke dingen, als soort 'tuned percussion' ding waar je allerlei ritmische effecten krijgt met objecten er op etc is wel iets anders dan een sample pack oid

ja tuurlijk die hoor ik ook.
Maar ik ben er vrij zeker van dat deze snel gaat vervelen.
Heb die video van redmeansrecording gezien en daar zet hij hem aan het eind van de video gelijk te koop.

Ik vind 1 octaaf net te weining.
Maar het lijkt wel of er plaats is voor 1 octaaf lager.
Maar om er dan 2 te kopen ...
Maar goed iedereen zijn ding.

Ik ga liever met solonoids aan de slag.
Daar kun je een hoop meer mee.

Toen ik de video zag van korg dacht ik “wat zou de prijs zijn, en wat zou ik ervoor betalen “

Nu ik de prijs weet: behold another korg future mega discount bak omdat ie niet verkocht

Ja dat dacht ik ook.
Weer zo een failure al la Prologue.
Maar goed voor ons met geduld dan :)

Super leuk ding, maar niet eens een volledig octaaf?
Ik keek hier wel naar uit, maar als ik voor elk nummer die stalen plaatjes moet gaan vervangen om in een andere toonsoort dan C te spelen :?

Ik ga er de nieuwprijs niet voor betalen, maar als 'ie ooit wordt gedumpt of als interessante occasion voorbij komt wil ik hem best eens proberen.

Waarom niet makkelijk te tunen door te schuiven zoals een kalimba? Wel gaaf van Korg dat ze hier zoveel R&D in heeft gestopt.
Misschien leidt het tot een snaren versie die makkelijke te stemmen is.

Het eindproduct valt mij tegen, hoewel ik tijdens de ontwikkeling vol verwachting was. Ik hoor geen meerwaarde in het akoestische aspect van dit instrument. Binnen het elektronische domein kunnen dergelijke geluiden ook worden gemaakt. Een diatonische oktaaf is ook te beperkt. Hopelijk is dit het begin van interessantere producten.

Een leuk ding en ik hoor best aardige dingen, maar ik voorzie het nodige geklooi met resonators en schroevendraaiers en daar heb ik vooralsnog geen zin in.
Ik ben ervan overtuigd dat je daarmee interessante dingen kunt doen, maar voor dat soort geknutsel heb ik andere dingen en vind ik de prijs voor deze bak te pittig voor mij.

Verhouding tussen prijs en mogelijkheden is wmb volledig zoek, maar alle respect dat Korg (toch al het leukste synthmerk :-) dit ontwikkelt. Vind mn de dronemogelijkheden interessant, maar om die afwisselend te houden moeten er dan ook wer een boel externe effecten bij.

Neem aan dat de prijs er ook mee te maken heeft dat hiervan maar een kleine hoeveelheid wordt gemaakt, vanwege de beperkte doelgroep en het feit dat formfactor en software ws eenmalig is (itt tot bv de Modwavestatefamilie) omdat ik niet snel andere toepassingen zie. Gok dat de prijs niet snel zal dalen

Goed dat Korg lekker blijft innoveren in synthland. Deze machine zal geen werkpaard zijn, maar heeft wel verfrissende creatieve mogelijkheden. Ik vind 'm wel leuk en hou wel van die Mario Kart achtige sounds. sounds.

Het viel mij trouwens op dat er "Designed by KORG Berlin" op de achterkant staat, en er blijkt een Duits ontwerpbureau achter deze KORG te zitten ipv het vertrouwde Japanse R&D team. Wellicht dat deze machine daarom wat hoger geprijsd is...

Back