Rap in 't stadsfries (Liwwadders)

Dat is een hele verbetering man, dat komt vooral door je andere delivery, klinkt veel overtuigender zo!
Ben er ook zeker tevreden mee, thanks!

Thanks!

Stadsfries is ontstaan door hoofdstedelijke Friezen die elitair wilden doen en Nederlands probeerden te spreken. Dus ik verbaas me niet dat je het aardig kan volgen als Nederlander.
Leuk verschijnsel. In Zeeland gebeurd hetzelfde. En dan wordt het op eerste gezicht nog onverstaanbaarder bij die Zeeuwen.
Vooral bij die uithoeken waar de meeste mensen uit Nederland er toch al niks van verstonden. Dan zitten er bijvoorbeeld veel `vlijgen op de spijgel`
Maar Dilago vind ik steeds beter worden zeker de onderwerpen.
`K was zelfs een volle dag in Leeuwarden met de fiets om heel de stad te bekijken.
Als ik het goed heb spreken ze daar van Li-jouwert . Als je het woord Leeuwarden steeds sneller achter elkaar zegt dan krijg je van zelf zoiets.

Als ik het goed heb spreken ze daar van Li-jouwert . Als je het woord Leeuwarden steeds sneller achter elkaar zegt dan krijg je van zelf zoiets.
Ljouwert is Fries en Liwwadden is Stadsfries.

Mooie stad om door te fietsen. Thanks voor het checken!

De verstaanbaarheid vind ik trouwens beter geworden. En het klinkt ook erg amuzant wat de stem betreft.
Het instrumentale zit soms wel een klein beetje in de weg.
Het instrumentale zou iets meer `gelimiteerd` gelimmited / platgedrukt kunnen worden zodat het toch niet te zacht klinkt.
Dan drukt het voice geluid het instrumentaal op het goede moment weg.

Omdat ik nogal aan het experimenteren ben voor het goede geluid schreef ik er een stukje over op een andere plaats.
Op dit moment nog onderaan

Back