Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daar wordt wel uitgegaan dat verkoper de vervoerovereenkomst sluit. Dat hoeft in de praktijk natuurlijk niet zo te zijn. Is wel vaak aan de orde maar je positie is wel afhankelijk van de feiten en omstandigheden. Afspraken over het risico van verzending ook. Bij overeenkomst tussen enkel particulieren of tussen enkel bedrijven is er geen consumentenbescherming.Rechtsbijstandsverzekeraar Arag denkt er anders over, verkoper is verantwoordelijk voor de aflevering.
Vorig jaar aan de hand gehad, maar toen had wel de verkoper de verzending geregeld. Pakket nooit gevonden, standaard uitkering DHL (die de werkelijke waarde veruit niet dekten) naar de verkoper. Ik met lege handen. Uiteindelijk helft teruggekregen.

Ik zou dit niet zomaar accepteren. Met gestrekt been erin, dreigen met rechtszaken en aangifte bij politie. Dat pakket is gewoon ergens verdwaald terwijl het onder hun verantwoordelijkheid is. Zij hebben op z’n minst een inspanningsverplichting. Dit gebeurt zo vaak dat er sprake is van een organisatie die in gebreke is en daarom niet meer toegelaten zou moeten worden op de postmarkt.Ik heb een reactie van DHL. Ik krijg 17,- en daarmee is het klaar voor hen.
Aan de verkoper gevraagd om dan maar het verlies te delen, aangezien het voor beide erg moeilijk te verteren is om 1200,- kwijt te raken. We zullen zien of hij daarmee akkoord gaat.
Ik moet wel zeggen dat Marktplaats hier best iets voor zou kunnen doen. Als ze zien dat de bedragen groot zijn, zouden ze ook verzekerde verzending kunnen voorstellen. Ze hebben wel kopersbescherming, maar ik heb nergens kunnen vinden wat er gebeurt als het pakket zoek raakt. Dan heb je volgens mij exact dezelfde situatie en pis je wellicht nog steeds naast de pot. Iemand daar ervaring mee?
PS. ik heb mijn lesje wel geleerd nu![]()
Dat heeft geen zin. Politie enkel als duidelijk is dat er iets strafbaars is gepleegd. Vervoerder sluiten aansprakelijkheid vrijwel altijd uit tenzij verzekerd versturen en dat is in die branche toegestaan. Dus nog meer geld verliezen in een juridische procedures lijkt mij niet verstandig tenzij je een sterke positie hebt.Ik zou dit niet zomaar accepteren. Met gestrekt been erin, dreigen met rechtszaken en aangifte bij politie. Dat pakket is gewoon ergens verdwaald terwijl het onder hun verantwoordelijkheid is. Zij hebben op z’n minst een inspanningsverplichting. Dit gebeurt zo vaak dat er sprake is van een organisatie die in gebreke is en daarom niet meer toegelaten zou moeten worden op de postmarkt.
Afhankelijk van de waarde gaat de politie helemaal niets doen, of wel wat registreren- heel misschien - op een plek waar ze het later nog kunnen zien. Ik vermoed dat 275 Euro helaas onder het eerste zal vallen.In mijn geval denk ik dat ook
Daarbij speelt het slecht communiceren van de verkoper hier ook een rol
De verkoper heeft bericht van PostNL gekregen dat het pakket kwijt is en hij de verzendkosten (door mijzelf betaald bij de aankoop! teruggestort krijgt.
Ik heb hem gevraagd om dan in elk geval dat mini-bedrag terug te storten. Doet-ie dat niet dan is dat voor mij de druppel die de emmer van slecht verkopers-contact doet overlopen, en zie ik mij genoodzaakt deze casus aan de politie voor te leggen. Zien zij mijn probleem ook, dan volgt aangifte / melding van deze dubieuze transactie. Dat hun naam geregistreerd staat voor toekomstige gevallen. Daarna kan ik deze vervelende ervaring voor mijzelf afsluiten en achter mij laten.