Synths kopen via marktplaats is KLAAR sinds jan 2026

Je kijkt zelf niet goed, ik heb het over versturen via het marktplaats systeem zodat je gebruik kan maken van kopersbescherming.
Daar zit dus WEL een limiet op. Ik verstuur al langer zelf voor 11 euro verzekerd aangetekend, dus dat weet ik al, maar dat is om zaken die niet via marktplaats gaan.
Weet je heel zeker dat dit klopt? Staat ergens in de voorwaarden dat je, bij verzenden met PostNL, en een pakket van groter dan enkele decimeters, geen gebruik kan (laten) maken van kopersbescherming?

Het maakt mij voor mijn koop- en verkooppraktijk verder niet uit, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Ik kan geen goede reden bedenken waarom de mogelijkheid van bescherming afhankelijk is van het formaat. En ik vind het zo snel niet terug in de voorwaarden (de kleine lettertjes niet opgezocht). En ik heb als test een dom groot keyboard aangeboden als 10kg+ en verzenden met enkel PostNL en men kan gewoon kopersbescherming kiezen. (Haal dat nu weg en anders zit ik daar aan vast :)

Attachments

• IMG_8643.png
    IMG_8643.png
    213 KB · Bekeken: 44
Heeft het niet te maken met die Vinted-truc, waarbij mensen een grote verhuisdoos goedkoop naar hun nieuwe adres laten sturen?
(Je eigen spullen kopen via een 2e account) 😜

Weet je heel zeker dat dit klopt? Staat ergens in de voorwaarden dat je, bij verzenden met PostNL, en een pakket van groter dan enkele decimeters, geen gebruik kan (laten) maken van kopersbescherming?

Het maakt mij voor mijn koop- en verkooppraktijk verder niet uit, maar ik kan het me zo moeilijk voorstellen. Ik kan geen goede reden bedenken waarom de mogelijkheid van bescherming afhankelijk is van het formaat. En ik vind het zo snel niet terug in de voorwaarden (de kleine lettertjes niet opgezocht). En ik heb als test een dom groot keyboard aangeboden als 10kg+ en verzenden met enkel PostNL en men kan gewoon kopersbescherming kiezen. (Haal dat nu weg en anders zit ik daar aan vast :)
ik zie het nu ook, na zelf een test te hebben gedaan. En zelf verzenden kan ik ook aanvinken vreemd genoeg. Dat betekent dus dat een heeeeeeeeeeeeeeele hoop verkopers geen idee hebben van formaat, voorwaardes en opties. Bv een Miele stofuiger verkopen voor 6,95 verzendkosten past zeker niet voor dat bedrag.

De man van de TR8s is inmiddels afgehaakt omdat het "teveel gedoe" is, hij had al 7 geinteresseerden en hij nu alleen nog gaat laten afhalen in die uithoek van het land.

Heeft het niet te maken met die Vinted-truc, waarbij mensen een grote verhuisdoos goedkoop naar hun nieuwe adres laten sturen?
Die kende ik nog niet ! Dat is wel handig idd.

Supertip! Ik wilde al een boedelbak gaan huren voor mijn koelkast.

Ik snap heel die vinted truc heisa niet. Je kan gewoon de pakketdienst vintedgo (voorheen homerr) gebruiken onafhankelijk van het vinted verkoopplatform, zonder moeilijk te doen met vinted advertenties. Ik heb niet eens een vinted account en doe het zo. 3.95 nl-be, ruim de goedkoopste.

Mensen willen blijkbaar zo graag misbruiken dat ze niet eerst checken of ze gewoon kunnen gebruiken? Ik noem het "Facebook-slim".

lol, user error :D !!!!

Aangezien ik alles naar het PostNL pakketpunt laat sturen keek ik eroverheen dat DHL nog wel een groter formaat hanteert.
Echter moet ik dan 15 km autorijden om het pakje op te halen naar het dichtsbijzijnde dhl punt ... :stupid

Bekijk bijlage 3869898
Wat is dat toch met die varieerende prijzen? Ik had laatst bij thuisbezorgen via PostNL ineens meer dan 10 euro. Een week later was het weer normaal en nu zie ik hier weer 7,45 :?

Ik snap heel die vinted truc heisa niet. Je kan gewoon de pakketdienst vintedgo (voorheen homerr) gebruiken onafhankelijk van het vinted verkoopplatform, zonder moeilijk te doen met vinted advertenties. Ik heb niet eens een vinted account en doe het zo. 3.95 nl-be, ruim de goedkoopste.

Mensen willen blijkbaar zo graag misbruiken dat ze niet eerst checken of ze gewoon kunnen gebruiken? Ik noem het "Facebook-slim".
En werkt dat ook in NL, denk je?
Net even gekeken maar ik zie enkel 0,5 of 1 kg en kleinr formaten...en ik kan een adres kiezen maar verder kom ik niet. Enfin ik besteed er verder geen tijd aan. Heb ik te weinig van. Daarom ook geen FB of andere social media hier 🙄

Wat is dat toch met die varieerende prijzen? Ik had laatst bij thuisbezorgen via PostNL ineens meer dan 10 euro. Een week later was het weer normaal en nu zie ik hier weer 7,45 :?
Verzekerd vs onverzekerd?

Ik had het niet specifiek over het verhuizen en joekels groot spul, dat is weer een andere zaak en daarvoor kan je inderdaad niet bij VintedGo rechtstreeks terecht (dan moet je op Vinted andere diensten zoals UPS kiezen). Waar ik naar wou verwijzen is dat ik al meermaals op MP gehad heb dat als ik iets (klein/normaal) met VintedGo wil laten verzenden, de verkoper dan moeilijke acties begint te doen met 1 euro minder vragen op de MP advertentie, de advertentie naar Vinted kopiëren met vraagprijs 1 euro...en dan moet ik telkens uitleggen dat VintedGo gewoon een pakketdienst is die je rechtstreeks kan benaderen. Maar dat lijkt erg onbekend te zijn sinds ze de naam van Homerr veranderd hebben naar iets met "Vinted" in de naam.

Laatst gewijzigd:
Dat is niet zo vreemd, als men een onafhankelijke dienst wil aanbieden is het niet bijster handig om Vinted in de naam te gebruiken.

Inderdaad, ik weet ook niet wat er mis was met gewoon "Homerr" behouden.

Behalve dan dat Homerr enkel in punten leverde, niet at home.

Als je (zoals ik) een synthesizer(tje, ter grootte van een baksteen) via Marktplaats (zonder kopersbescherming) op Marktplaats heb gekocht. En PostNL raakt het pakketje kwijt (bericht terug van PostNL via de verkoper die PostNL-onderzoek is gestart),
wat is dan gebruikelijk in de zin van wie voor dit verlies opdraait? Verkoper is synth kwijt, maar heeft mijn geld en verzendkosten ook door mij betaald gekregen. Zelf ben ik enkele honderden euros kwijt.
Nb. eerdere ervaringen in 20 jaar verzenden pakketten via Marktplaats, zo’n 10 synthesizers, is tot nu toe nog altijd goed gegaan. Tot deze keer. Benieuwd of deze ooit nog opduikt.
Maar wat nu te doen?

Ik geloof dat ik hier eerder gelezen heb dat juridisch gezien de verkoper jou het aankoopbedrag moet terugbetalen. De verkoper is de enige die PostNL achter de broek kan zitten. Ik heb de afgelopen tijd ook gezeik gehad door PostNL, is uiteindelijk goedgekomen omdat de verkoper er flink achteraangegaan is. Iedere keer lag het pakketje ergens in een hoek van een distributie punt te verstoffen. PostNL kan prima uitzoeken waar zo'n pakje is hoor. Het record is 5 weken.

Ik geloof dat ik hier eerder gelezen heb dat juridisch gezien de verkoper jou het aankoopbedrag moet terugbetalen.
Dat geldt lang niet altijd voor particuliere verkopers. Zeker als het zonder kopersbescherming etc. is.

Dat geldt lang niet altijd voor particuliere verkopers. Zeker als het zonder kopersbescherming etc. is.
Dat is hier het geval (zonder kopersbescherming).
wat bedoel je met ‘lang niet altijd’? Wanneer dan ‘soms’ wel?
En wat te doen?

Ik denk dat je hier niet veel nuttige antwoorden gaat krijgen omdat iedereen er wel iets van weet (of denkt te weten) maar zelden alles. Mijzelf incluis.

Eerste dingen die ik tegenkom met Google zijn dit soort pagina's (2e helft gaat over particuliere verkoop), zou ook niet weten waar anders te beginnen.

en natuurlijk

Dan is er nog verschil tussen je recht hebben maar het ook krijgen. Heb je al contact gehad met de verkoper voor een oplossing?

Laatst gewijzigd:
Back