Synths kopen via marktplaats is KLAAR sinds jan 2026

Ik denk dat je hier niet veel nuttige antwoorden gaat krijgen omdat iedereen er wel iets van weet (of denkt te weten) maar zelden alles. Mijzelf incluis.

Eerste dingen die ik tegenkom met Google zijn dit soort pagina's (2e helft gaat over particuliere verkoop), zou ook niet weten waar anders te beginnen.

en natuurlijk

Dan is er nog verschil tussen je recht hebben maar het ook krijgen. Heb je al contact gehad met de verkoper voor een oplossing?
Dank (urls). Bronnen zijn bekend

Inderdaad (‘recht hebben vs. krijgen’). Geen zin aan uitputtende procedure voor synth voor de prijs van pakweg gemiddeld twee uur particuliere advocaat-inhuur.

Ook al rondgevraagd naar andere ervaringen om mij heen.
Én contact ook met verkoper nu. Voorstel gedaan om 50-50 te doen. Lijkt mij redelijk. Nog geen reactie teruggehad.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Dpd is nog steeds aan het nadenken of het voldoende is dat zij 1.6km doen en ik 260km.

We laten ze nog maar wat "onderzoeken". De verkoper heeft de klacht ingediend en nu is het wachten. De verkoper vertrouw ik wel.

• Duimpje
Duimpjes: FJH
Een forumlid en ik hebben een schijtervaring met DHL.
Wie niet :) Zijn hier alleen al vele verhalen gok ik zo.
Zo even drie ervaringen van mijn kant.
Pakketten met grote gaten.
Boeken die nooit zijn afgeleverd en bij mailcontact krijg je doodleuk te horen dat er gesproken is met de bezorger die zegt de boeken bezorgt te hebben(ik was toch in de veronderstelling dat ik daar voor had moeten tekenen).
Bezorger die inplaats van briefjes in de bus briefjes achter een rolluik had gepropt niet echt in de buurt van de voordeur met brievenbus en de oh zo handigge bel.
Was er zelfs op mijn vrije zaterdag eerder mijn bed voor uitgekomen, heb geen bezorger gezien danwel bel gehoord.
Schijnt tegenwoordig vaker voor te komen, pakket zonder handtekening van persoon afgeleverd(dat dan gelukkig wel weer) en niet aanbellen maar gelijk briefje in de bus.

Nog even terug op het onderwerp, ben zelf ook wel erg van het ophalen als ik koop via markplaats tenzij het benzine geld evenveel danwel meer is dan de aankoop.
Synthforum daarentegen heb ik wel degelijk meer vertouwen in natuurlijk.
Vind trouwens bij muziekinstrumenten sowieso vaak wel leuk om op te halen, kom je nog eens een mede synthnerd tegen ofzo :)

Ben helemaal niet van het ophalen of, mogelijk nog erger, iemand die bij je komt ophalen. Als het boven de €500 is of een erg onhandig formaat dan moet het maar. Maak er liever geen tijd voor. Ik heb mensenkennis dus weet bij wie ik kan kopen en bij wie niet, hoef geen nieuwe vrienden, hoef geen demonstratie, wil geen demo geven, ben een man van m’n woord en voor zover ik weet is iedereen met een synth hobby dat ook. En DHL en PostNL leveren bij mij altijd. Ben overigens supervriendelijk, leuk en geduldig als het er wel van komt maar per post is gewoon efficiënt.

Per post is efficiënt als het goed gaat..

En voor grote synths wil ik het sowieso liever niet, te kwetsbaar.

Ben helemaal niet van het ophalen of, mogelijk nog erger, iemand die bij je komt ophalen. Als het boven de €500 is of een erg onhandig formaat dan moet het maar. Maak er liever geen tijd voor. Ik heb mensenkennis dus weet bij wie ik kan kopen en bij wie niet, hoef geen nieuwe vrienden, hoef geen demonstratie, wil geen demo geven, ben een man van m’n woord en voor zover ik weet is iedereen met een synth hobby dat ook. En DHL en PostNL leveren bij mij altijd. Ben overigens supervriendelijk, leuk en geduldig als het er wel van komt maar per post is gewoon efficiënt.
Hmmm. Dus aan de ene kant stel je dat je mensenkennis hebt en vriendelijk en geduldig bent enzo. En intussen steek je een heel verhaal af wat stelt dat je vreemde mensen heel moeilijk vind. Snap ik niet zo goed.
Ik ben ook niet van het ophalen. Meestal weegt de reistijd en kosten niet op tegen de verzendkosten maar bij die sporadische keer dat ik dat we doe heb ik ook geen behoefte aan uitgebreid kennismaken met de hele familie, de hond, en een uitgebreide demo met opsomming van CV en andere wapenfeiten. Dat neemt niet weg dat je als je zo graag wat wil verkopen niet moet miepen as iemand het ff op wil komen halen. Zeker als iets groot, duur, of een combi van de 2 is. En als iemand toevallig bij jou om de hoek woont is het al helemaal idioot als ie van de post gebruik moet gaan maken omdat jij bang bent dat je moet socializen.

Idem zat ik net naar een MP advertentie te kijken die "alleen verzenden" stelt voor een 200+ euro item. Bij mij gaan dan dus juist de alarmbellen af.

Ja,ik durfde eindelijk eens buiten te komen. Werd ik weer terug naar binnen gejaagd.
Weet ik gelijk weer waarom ik niet buiten durfde te komen.

Snap ik niet zo goed.
Komt doordat je er iets in leest wat er niet staat, denk ik. Verder ben ik het wel met je eens.

Al met al heb ik juist goede ervaringen met kopen via marktplaats en verzenden en ontvangen en zelfs……(laten) ophalen.

Wie niet :) Zijn hier alleen al vele verhalen gok ik zo.
Zo even drie ervaringen van mijn kant.
Pakketten met grote gaten.
Boeken die nooit zijn afgeleverd en bij mailcontact krijg je doodleuk te horen dat er gesproken is met de bezorger die zegt de boeken bezorgt te hebben(ik was toch in de veronderstelling dat ik daar voor had moeten tekenen).
Bezorger die inplaats van briefjes in de bus briefjes achter een rolluik had gepropt niet echt in de buurt van de voordeur met brievenbus en de oh zo handigge bel.
Was er zelfs op mijn vrije zaterdag eerder mijn bed voor uitgekomen, heb geen bezorger gezien danwel bel gehoord.
Schijnt tegenwoordig vaker voor te komen, pakket zonder handtekening van persoon afgeleverd(dat dan gelukkig wel weer) en niet aanbellen maar gelijk briefje in de bus.

Nog even terug op het onderwerp, ben zelf ook wel erg van het ophalen als ik koop via markplaats tenzij het benzine geld evenveel danwel meer is dan de aankoop.
Synthforum daarentegen heb ik wel degelijk meer vertouwen in natuurlijk.
Vind trouwens bij muziekinstrumenten sowieso vaak wel leuk om op te halen, kom je nog eens een mede synthnerd tegen ofzo :)
Ophalen is ook leuk. Maar een recent autoongeluk met na-klachten én meerdere duurdere synths gekocht en opgehaald, deden mij deze keer - na drie eerdere goede synthverzendingen - dit nu niet doen voor 275 euro. En dan slaat juist het PostNL noodlot toe…

Ze communiceren niet correct; de advertentie-aanbieder zwijgt op Marktplaats, terwijl een ander, waar het in een studio stond, via WhatsApp alles downplayed. Met een gescamde moeder van 90 jaar (nog te zien bij Opsporing Verzocht) ben ik - ondanks dat ik voorals nog denk dat de verkopers van goede wil zijn, en het aan PostNL ligt, wel extra alert.

Verwacht er niet veel van. Zal dit helaas voor hun moeten afsluiten met minstens een Marktplaats-melding. Niet dat dit de wereld verandert, maar om ook anderen te behoeden voor zowel PostNL-beloftes in hun advertenties als de ignorante wijze van probleem-afhandeling. Tips en feedback welkom. Ter lering voor mij en anderen hoe met dit soort ‘sh*t happens’-zaken om te gaan danwel misschien te kunnen voorkomen. 🙂🎶🍀

Laatst gewijzigd:
Na jarenlang probleemloos ontvangen en verzenden lijkt het nu toch ook bij mij goed mis te gaan.
Ik heb via Marktplaats een desktopmodule van 1200 gekocht en via DHL laten verzenden.
Het pakket is echter 10 dagen blijven hangen, dus is de klacht ingediend.
Gek genoeg ben ik als ontvanger degene die het label koopt en ik kon dus alleen een claim indienen.
Ze hebben inmiddels bevestigd dat het pakket zoek is, dus gaan ze nu kijken wat ze kunnen vergoeden.
Ik ben benieuwd, maar ik verwacht niet veel van DHL.

Maar nu het vreemde: ik ben blijkbaar degene die het label heeft betaald; ben ik daarmee ook de verzender en ontvanger tegelijk?

• Duimpje
Rechtsbijstandsverzekeraar Arag denkt er anders over, verkoper is verantwoordelijk voor de aflevering.

Vorig jaar aan de hand gehad, maar toen had wel de verkoper de verzending geregeld. Pakket nooit gevonden, standaard uitkering DHL (die de werkelijke waarde veruit niet dekten) naar de verkoper. Ik met lege handen. Uiteindelijk helft teruggekregen.

• Duimpje
Da's raar want toen ik als ontvanger van een pakket dat in Belgie via BPost verzonden was, en hier in NL verder afgehandeld werd door DHL kreeg ik te horen dat alleen de originele verzender een onderzoek kon latren instellen.
Gewoon blijven navragen (netjes), meestal is er iemand te lui om verder te kijken. Via hun barcode systeem (intern) kunnen ze precies zien wanneer het voor het laatst ingescand is en dus waar het ergens in een distrubutiepunt zou moeten liggen. Dat heeft meer detail dan jij te zien krijgt op die app.
Is de verkoper ook een beetje actief?

• Duimpje
Back