SynthForum Meeting 2026

SynthForum Meeting 2026
Geplaatst door ishi
Willem Twee Studios 's-Hertogenbosch (Prins Bernhardstraat 6)
Zondag, 29 Maart, 2026 - 14:00
Tot: Zondag, 29 Maart, 2026 - 20:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen

ishi

Administrator
Staff member
Op zondag 29 maart zal er een Synthforum Meeting worden georganiseerd. Locatie van samenkomst is de WillemTwee Studios (Prins Bernhardstraat 6) in 's-Hertogenbosch:

LET OP: de meeting is bij de WillemTwee Studio's en dus NIET bij het WillemTwee poppodium.

Neem je favoriete synth mee of vraag andere leden om je favoriete synth mee te nemen.

Neem een koptelefoon mee.

Er zal een praatje over de studios worden gehouden en er zullen rondleidingen worden gegeven.

Er is gelegenheid om gear te verkopen en kopen.

Meer info volgt binnenkort. Zet de datum vast in je agenda!

Programma:

13:00 inloop
14:00 opening/ontvangst
14:05 praatje van Armeno en Rikkert over de ontwikkelingen van de Willem II de laatste jaren
14:30 eerste rondleiding studio's
15:00 TINRS over de Feniks IV en Patch Monkey
16:00 tweede rondleiding studio's
17:00 Tom Whitwell, Music Thing Modular
18:00 uur nog een derde rondleiding studio's

Rond 20:00 einde

Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error, workshops synth-reparatie
- Senne (DJ Zenn) draait plaatjes in de lobby

Laatst gewijzigd:
1769969801829-033bd844-4195-46dd-af4a-3acac2762fcf_1.jpg

Programma:

13:00 inloop
14:00 opening/ontvangst
14:05 praatje van Armeno en Rikkert over de ontwikkelingen van de Willem II de laatste jaren
14:30 eerste rondleiding studio's
15:00 TINRS over de Feniks IV en Patch Monkey
16:00 tweede rondleiding studio's
17:00 Tom Whitwell, Music Thing Modular
18:00 uur nog een derde rondleiding studio's

Rond 20:00 einde

Doorlopend:

- Dennis Neumann, Human Error, workshops synth-reparatie
- Senne (DJ Zenn) draait plaatjes in de lobby

Leuk programma!

Hoe zit t trouwens met de eerdere berichtgeving dat er gelegenheid is om gear te kopen/verkopen? Kunnen we gewoon stuff meenemen en marktkraampje optuigen?

En doen we nog inventarisatie van wie wat meeneemt? Werkte in t verleden ook altijd goed: Dat we er zeker van zijn dat er een 909 op standje 10 staat te beuken, en dat het onderdeel CS80 werpen onderdeel is van de dag. :D

Ik neem waarschijnlijk een Twisted Electrons TherapSID, Jasper (DIY Wasp clone), Keystep, wat effectpedaaltjes en mixertje mee.

Ik weet nog niet zeker wat ik meeneem. Het wordt of een Casio CZ-101 of de Behringer odyssey. Weet niet als iemand een bepaalde voorkeur heeft.
Daarnaast kan ik nog een Arturia Drumbrute en/of Drumbrute impact meenemen voor wat drums bij de synth.

Ja hoor, dat kan gewoon. TINRS zal waarschijnlijk ook wat spullen bij hebben voor de verkoop.

Voor inventarisatie zou je dit draadje kunnen gebruiken.
Onderstaande kan ook eventueel aan de startpost toegevoegd worden.

Hieronder een link (copy/paste in browser) om te editten:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/128f7oqMxMFm4q5AV1Zm-8UUJWzkbfxA6yv-RvoMIW1w/edit?usp=sharing

Laatst gewijzigd:
Ik weet nog niet zeker wat ik meeneem. Het wordt of een Casio CZ-101 of de Behringer odyssey. Weet niet als iemand een bepaalde voorkeur heeft.
Daarnaast kan ik nog een Arturia Drumbrute en/of Drumbrute impact meenemen voor wat drums bij de synth.
Ben altijd al benieuwd geweest naar de Casio CZ-101! Boards of Canada synth. :)

Als mijn MegaFM2 niet verkocht is breng ik die mee (te koop) . En Misschien ook de AFX station die dan te koop zal zijn.
En wie weet nog wel iets.

Leuk bakje die MegaFM2! Dikke robuuste sound ook (heb m zelf ook).

Qua verkoop heb ik momenteel liggen:
Elektron Analog Rytm mk1, Pearl Drum-X (gemod met draaipots voor alle parameters), Korg Prophecy, Yamaha DX27.
Als iemand interesse in iets daarvan heeft, kan ik dat meenemen zodat je het op de meeting kunt testen. Dus wie interesse heeft, laat gerust weten!

Daarnaast nemen we wrs. compacte Eurocrack-setup mee met diverse (kick)drummodules + Intellijel Atlantis en Metropolis. Wellicht ook nog TR-606 of TR-808 met Buchla Easel Command.

Ik ben van plan te komen. Dat wordt dan mijn eerste synthforum meeting. Op github.com/josbouten heb ik allerlei projecten staan en van veel van die dingen heb ik nog PCB's liggen. Mocht je interesse hebben, geef dan even aan welke je interessant vindt, die kan ik dan meenemen.

Voor de zelfbouwers, de Pietjes Preciesen, de statistiek-nerds en elektronica-freaks.....

De Human Error - Synthesizer APK: Check-up tijdens de Synthforum Meeting!

Twijfel je aan de staat van je synthesizer? Breng hem mee en laat hem doormeten!

Ik controleer of alles nog in orde is, zoals:
- Output-bias en balans (links/rechts)
- Pitchstabiliteit (oscillator drift)
- Filter tracking (volgt de VCF de toetsaanslagen correct?)
- Envelope times (zijn de ADSR-tijden consistent?)
- LFO-snelheid en vorm (sinus, zaagtand, blokgolf)
- CV/Gate-niveaus (zijn de spanningen correct?)
- Ruis-vloer (hoeveel ruis zit er in het signaal?)
- Distortie (is het signaal schoon of vervormd?)
- Voedingsspanningen (zijn alle interne spanningen stabiel?)

Eventueel kan ik direct kalibraties uitvoeren voor OSC, VCF, VCA’s en andere kritieke onderdelen. Of het nu gaat om een zelfbouwproject, een kit die je niet aan de praat krijgt, of een bestaand instrument: ik help je graag! Losse Eurorack modules kunnen ook.

Gratis, doorlopend aanwezig, aanmelden niet nodig.
Onder voorbehoud van mogelijkheden en beschikbaarheid.

Back