SynthForum Meeting 2026

SynthForum Meeting 2026
Geplaatst door ishi
Willem Twee Studios 's-Hertogenbosch (Prins Bernhardstraat 6)
Zondag, 29 Maart, 2026 - 14:00
Tot: Zondag, 29 Maart, 2026 - 20:00
(---)
Categorieën

Aankomende data
Alle tijden worden weergegeven voor tijdzone: Europe/Amsterdam

Dit event is afgelopen
Ik was een beetje laat, maar het was leuk om enkele van jullie te ontmoeten vandaag!

Nu weet ik even de namen niet van de twee admins die ik aan het einde kort sprak, maar ik vroeg me achteraf af wie nou eigenlijk de oprichter van het forum is?

Wij waren @SmartBits en @ishi.. Over het begin van het Synthforum kun je hier lezen:

Binnenkort bestaat het forum alweer 25 jaar 😁

Ik heb het niet gered, te laat wakker mede vanwege de zomertijd, anderhalf uur rijden, zou nog langs familie gaan, het werd te laat...telleurstellend, slecht excuus, ik weet...nouja, volgende keer beter :)

Het was erg leuk. Goed georganiseerd!
Leuk om weer wat mensen van het forum te spreken. Rondleiding was ook erg leuk

Maar even kunnen aansluiten, maar het praatje van Tom Whitwell was leuk. En uiteraard de Willem Twee / Soldeerclub mensen weer eens even gesproken.
DSCF3890(1).jpg

DSCF3889(1).jpg

DSCF3891(1).jpg

Het was een lange, drukke maar erg leuke dag weer! Het parkeren was een beetje gedoe, want blijkbaar vonden veel mensen het prima terrasweer. Dus rond 12u begonnen de parkeergarages in de buurt al aardig vol te lopen. Gelukkig hebben nog genoeg mensen de weg naar de W2 Studio's kunnen vinden, hulde! De opkomst was volgens mij wel minder groot dan de vorige meeting, maar desalniettemin was het toch erg gezellig. Leuk om weer wat leden face-to-face te zien. En de praatjes van TINRS en Tom Whitwell vond ik erg boeiend.

Er zijn nog wat shirts en stickers over, daar gaan we even voor kijken of we die misschien in een webshop-achtige constructie kunnen aanbieden.

Dank in ieder geval aan degenen die ook een (extra) donatie hebben gedaan ter plekke, die hebben we hard nodig!

Praatje van Rikkert en Armeno:

1774860012389.png

Demo en "Patch Monkey" door This Is Not Rocket Science:

1774860099964.png

Tom Whitwell over het ontwerp van zijn Workshop systeem:

1774860180146.png

Dennis van Human Error (@nmnn ) hard aan het werk aan een vintage Korg:

1774860250207.png

Het is wel echt een mannenclub als ik de foto's zo zie.

Helaas wel, ja. Het is lastig om het wat diverser te krijgen. Ik heb met Tom Whitwell daarover gesproken. Hij gaf aan dat het bij workshops om zijn systeem te bouwen of bij creatieve events de balans vaak wat anders is. Maar bij "tech-talk" dingetjes zijn het toch eerder de oudere mannen die daar op aanhaken.

Mijn vrouw verbaasde zich ook over het feit dat er warempel vrouwen in het publiek zaten, verteld dat 1 van de twee wel bij TINRS hoort :D

Mijn vrouw verbaasde zich ook over het feit dat er warempel vrouwen in het publiek zaten, verteld dat 1 van de twee wel bij TINRS hoort :D
We hadden ook nog een oudere dame binnen, maar die bleek bij navraag toch echt op zoek naar een winkel in de Verwerstraat. :D

Was een geslaagde dag! Erg leuk om met andere leden in real life te kletsen over synths, studio-setups en de basis van het producen. :)
En leuk dat mensen geïnteresseerd waren in de Buchla Easel Command, Yamaha CS5 en Eurorack-kicksetup die we mee hadden genomen.

Mijn vriendin was ook mee: Die heeft zeker interesse in muziek en audio en vond met name de rondleiding door Studio 1 en 2 erg tof. We zijn nu aan het overwegen om in plaats van een koophuis voor een ARP 2500 te gaan. ;)

Overigens ken ik veel vrouwen die into muziekproductie (en gear/studiotechniek) zijn, dus goed om te weten dat de interesse in gear/productie gelukkig al lang niet meer alleen een mannending is (al blijft het technische geneuzel soms wel iets meer een mannenkwaaltje haha).

Back