Gloomy - Ossie Ist Wieder Da (Bach's Toccata and Fugue in D minor Remix)

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Een donderende, zware remix van Bach’s tijdloze Toccata en Fuga in d-klein, volgeladen met de wilde, chaotische geest van Ozzy Osbourne, de Prince of Darkness.

Ongeveer een jaar voordat Ozzy overleed op 22 juli 2025, scoorde ik een perfecte Ozzy-pruik – dat gestoorde haar en die attitude perfect nagemaakt. Toen hij weg was, zette ik die pruik pal naast de bank in de woonkamer. Ik ging zitten, sloot mijn ogen en visualiseerde hem: de echte Ozzy, voor altijd chillend op die plek. Met zijn krankzinnige lach, een joint opstekend, klaar om riffs te droppen zodra ik kracht, chaos of inspiratie nodig had.

Ik besloot toen: zijn energie verdwijnt niet. Hij zit hier vast, op die bank, altijd beschikbaar als ik hem roep.

Dit nummer is mijn manier om die energie levend te houden en door te geven. Bach’s eeuwenoude woede ontmoet Ozzy’s duistere vibe, verpakt in distortion en verpletterende riffs. Ik stuur dat gevoel rechtstreeks naar jou, de luisteraar.

Zet ‘m keihard en laat het binnenkomen.

Er zit wel een raar twist in mijn hoofd: misschien bestaat de buitenwereld, jij, de streams, de plays, alleen in mijn geest. In dat geval kanaliseer ik deze energie eigenlijk gewoon terug naar mezelf, een perfecte, eenzame cirkel sluitend. Hoe dan ook verspreidt de gloom zich. De vibe leeft.

Dit is mijn ritueel: Bach ontmoet Ozzy ontmoet intentie ontmoet duisternis.

Ossie ist wieder da… en hopelijk jij ook. Of misschien ben ik het toch allemaal alleen. 🤘

Welkom bij het ritueel, echt of niet. Ozzy is terug. De energie beweegt.

Project stats:

Totale tijd: 30 uur 41 minuten
Plugins gebruikt: 45
Channels: 42
Mixer tracks: 32
Playlist tracks: 34
Playlist clips: 151
Noten: 38.784 (!!) (42%CPU)

Hoofdplugins gebruikt:

6× Omnisphere 2 (synths + zware hits)
15× Kontakt (vintage drums, patronen, sax)
GuitarRig 5 (effecten)
EZdrummer (hoofddrums metal)
Grossbeat (stutter + special FX)
Transistor Bass (303-achtige lijnen)
Sytrus (acid lines)

#Gloomy #OssieIstWiederDa #BachRemix #OzzyOsbourne #PrinceOfDarkness #ToccataAndFugue #HeavyMetal #OzzyTribute #MetalClassical #OzzyForever #GothicMetal #ClassicalMeetsMetal #FLStudio #DarkRemix #LivingRoomRitual

Bedankt voor het luisteren of kijken.

Gratis download op SoundCloud via de "...":

Leuke shit op YouTube:

🎹 Ozzy-stijl metal remix van J.S. Bach – Toccata en Fuga in d-klein (BWV 565)

Dit is een volledig eigen bewerking / remix gemaakt in FL Studio. De originele compositie van Johann Sebastian Bach (1685–1750) bevindt zich in het publieke domein (public domain) in alle landen ter wereld. Er rust geen auteursrecht meer op de melodie, harmonie of structuur.
Alle sounds, drums, gitaren en arrangement zijn 100% zelf geproduceerd – geen samples of audio van bestaande opnames gebruikt.

Geen copyright infringement mogelijk op de compositie zelf. Mocht er toch een automatische Content ID claim verschijnen: dit is een foutieve match op een public domain werk. Dispute met vermelding van bovenstaande is succesvol.

Enjoy the madness! 🤘

#BachRemix #ToccataAndFugue #OzzyStyle #PublicDomain #MetalClassical

Moogly

Je moet het maar bedenken/durven. Ik kan niet anders zeggen dat ik er van genoten heb. Na een bepaald punt in de track begon ik Ozzy wel een beetje te missen.

Hij was verweven in de muziek :) Maar dat maak ik op het einde toch goed, niewaar.

Hey, dank je wel @Tierelantijn , ik hoop dat je post aanzet tot vele reacties, dank!

Gloomy :)

Project info.jpg

Knappe Remix.

Ozzy z'n Duits valt niet tegen! Ja zo te horen heeft Gloomer ook een hijsje gehad van die joint!

Vind het leuk gemaakt en het idee is erg leuk maar het is me wat te druk!

Grappige track, ik moet er vooral om lachen, knap gemaakt wel, ik vraag me af hoe deze het zou doen midden in een set op een groot feest, voor de nodige verwarring en waanzin. Ik denk best goed.

Knappe Remix.

Van jou komende, @phochos is dit een serieuze eer. Ben ik dan toch in een andere tijdlijn terechtgekomen ? :dubbel:

Dank je wel man, van harte geapprecieerd!

Met een grote glimlach naar geluisterd, wat een creativiteit en een goed gerichte bak geluid. Chapeau mijn Vlaamse vriend.

Ah, hoe lief en positief, beste @bsimson ! Dank je wel, lieve gast, dit deut me enorm deugd. :halleluja

Petit Jean. :)

Ozzy z'n Duits valt niet tegen! Ja zo te horen heeft Gloomer ook een hijsje gehad van die joint!

Vind het leuk gemaakt en het idee is erg leuk maar het is me wat te druk!

Ah, dat is zo, spot-on @Dilago : Nederwiedeweed, en soms komt Bachske ook een bonkje of 2 smoren. Kurt Cobain wil altijd een lijntje of base'je, maar dan stuur ik hem naar de buren 8o)

Ja, Toccata is sowieso een heel druk stuk. En je weet, dat is nog steeds mijn motto, harmonie creeëren door de chaos te "herstruktureren", ppff 't is nog zo vroeg om dat uit te leggen. Better check out my blog.

Thnx mate!

Grappige track, ik moet er vooral om lachen, knap gemaakt wel, ik vraag me af hoe deze het zou doen midden in een set op een groot feest, voor de nodige verwarring en waanzin. Ik denk best goed.

Geloof me, ik heb dat vannacht gedroomd. Ah @jando , dat ben jij die 's nachts in mijn brein rondspookt =)

Wie weet, binnen een paar jaren/eonen :halleluja

Ben erg blij met zo'n mooie feedback; dank je vriendelijk man!

Back