Trancebak: jp80*0 of virus ti of...?

Nicolas 2000

It's a household name
Ik heb natuurlijk al veel synths, maar iets voor giga supersaws en dergelijke mag er nog wel bij. Ik wil geen cheapo synth met mindere geluidskwalireit of andere issues. Dus geen sh201 ofzo.

Overduidelijke kandidaten:

Jp8000: perfecte supersaws. Rest van de VA iets minder spannend. Ik heb hem vroeger gehad. Twijfel: betrouwbaarheid. Ze hebben toch nogal wat issues.

Jp8080: betrouwbaarder, met vocoder. Maar een module inspireert me minder.

Virus Ti(2): geen ervaring mee. 61 keys met houten zijkantjes vind ik mooi. Uitgebreide engine, misschien goed voir complexe sounds tov de juno? En hypersaws natuurlijk. Kan je hem zo romig als een jp8000 krijgen? Betrouwbaarheid kijkt ok?

Nog andere trancebakken (supersaw stuff)?

Afgelopen week toevallig voor het eerst met een Acces Virus gespeelt, in dit geval een Rack XL, dat was wel instant trance all the way.
Niks zelf geprogrammeerd maar gewoon presets gespeeld, wat een geluid :)

Gewoon mooi bod doen en ritje naar mij en hop 8080 die recent nog nwe arp speed pot kreeg en check batt en minder recent een nieuwe volume pot? Heb ik plek voor mijn xt in t rack

Ik zou zelf nooit oude synths kopen en eerder voor een iridium gaan ofzo.

De Virus TI2 is er alweer een tijdje maar blijft fantastisch. Daarmee koop je heel veel meer synth dan met een JP-80X0. De Novation Supernova was ook een populair trance-bak, dus die verdient wellicht ook een plekje in de shortlist. En natuurlijk de Iridium, die kan prima supersaws en kan sowieso bijna alles. Recent heb ik in de Quantum/Iridium-thread nog een supersaw-voorbeeldje gepost.

Jp-8000 en virus serie is tegenwoordig ook gratis en als 100% emulatie beschikbaar trouwens. Wel VST, maar de exacte sound.

Ik zou toch ook een lans willen breken voor de Yamaha AN1x. De knob matrix is prut. Maar ze zijn redelijk goedkoop tweedehands te krijgen.

Met de AN1x software is hij via de PC nog redelijk te bedienen.

Download de Jay B soundset gratis van zijn website en je hebt een instant trance machine!

AN1X met Jay B’s soundset

Ik heb de JP8000, de Virus C en een Novation Supernova, maar voor trance is de AN1x mijn go-to synth.

De JP is dan wel weer heerlijk om van scratch sounds te maken. De virus klinkt ook echt lekker trancy, al kan hij met pluck arps snel wat clicky klinken. Maar niks dat je met de attack niet verhelpen kan.

Het allereerste singletje dat ik ooit kocht was Gouryella, dus een JP-8080 blijft hoog op het lijstje staan. Ik zit eraan te denken om hem misschien dan met 2 stukjes hout en een MIDI klavier toch tot een échte synthesizer in te bouwen. Mogelijks zelfs met plaats voor nog wat 19" spul ernaast. Een Virus C en nog wat ofzo. :D Of natuurlijk gewoon smal houden, 19" en een ocaafje of 3 eronder.

Mja maak 't jezelf niet te moeilijk en ga voor de Waldorf Iridium, het is een aardige no-brainer.

Ik ben wat Iridium demo's aan het beluisteren, Soms vind ik hem super klinken, vaak ook niet dus ik moet hem eerst beter onderzoeken.

Als het een Iridium is wacht ik wel even, de Mk2 is net aangekondigd dus ik hoor de Jericho trumpets der vallende prijzen al.

Novation Nova heeft ook super Saw

Hierbij een droge opname:
Opname is: koptelefoon uitgang > iRig Stream > mobiele telefoon > audio recorder > omgezet naar 24bit/48KHz in Mp3 formaat.

1 oscilator - sawtooth
8 kernels
Detune: 100 ct
Stereo: L/R Split

Geen verdere effecten of overige detune
Plingeltje, zomaar ff snel als ideetje.

Hebben die ook de DAC problemen zoals de Supernova 2?
De Nova gebruikt de zelfde DAC’s dus ja dan waarschijnlijk.

Enkel de DSP’s vr de fx zijn andere bij de Nova vgl met de super nova,

Is de eerste keer dat ik van dat probleem hoor maar ja dat is geen stelling :stupid

Back