Dat is geen supersaw trance uit dat filmpje met de Prologue 16. Wat ik gemerkt heb door de jaren heen is dat een x aantal saws in detune mode niet per se een goed trance geluid geven.
In het verleden met hardware gewerkt, zoals de Novation, Ion, Andromeda. Alle hadden ze detuned unison opties, maar kwamen niet in de buurt van echt goede en bruikbare trance sounds.
Tegenwoordig gebruik ik alleen software, en zelfs daar, om echte goede trance geluiden te maken, ook geluiden zonder de bekende supersaw (ja, trance is meer dan dat), kom je met een Spire of Dune zo veel verder dan met bijvoorbeeld een Serum.
Preset packs kunnen een goede graadmeter zijn. Hebben ze er veel van uitgebracht voor synth xxx en hoe klinken de demo’s van die presets. Kom ik weer even terug bij de Serum, dan ben ik daar nooit echt in overtuigd voor goede bruikbare trance geluiden. Ik heb er zelfs een aantal gekocht (preset packs), maar het is het net niet. Spire en Avanger daarin tegen is instand goede en bruikbare trance geluiden.
Het is daarom goed om goed uit te zoeken of een synth dat gene kan waar je naar opzoek bent. En ook voor jezelf te bepalen welke trance sound je graag wilt maken. Binnen de trance muziek is er een stroming die de oude sounds weer gebruikt. Hier is een oudere Virus of de JP uitermate geschikt voor. Voor een wat nieuwer geluid is de Ti 1/2 erg fijn. Hedendaags werkt het Ti (Total intergration) misschien niet altijd goed, maar de midi blijft wel gewoon werken. En zonder die Ti software kan je nog steeds makkelijk dikke vette geluiden maken. De synth structuur is niet zo heel veel verschillend dan de oudere Virussen. Door de hoeveelheid aan mogelijkheden zou je af en toe wat dieper in een menu moeten duiken, maar dat mag de pret niet drukken voor zo’n dikke vette allrounder .
En waarom zou je een Motorola dsp synth kopen. Hands on knoppen en (midi latency

) kunnen soms heel fijn zijn