Trancebak: jp80*0 of virus ti of...?

Uiteindelijk wordt dit gewoon weer een thread waarin veel mensen (inclusief mijzelf) vertellen waarom de synth die hij/zij heeft de beste is. :D

Dus lekker op je eigen research vertrouwen, @Nicolas 2000. En mocht het alsnog tot een miskoop leiden, dan kun je 'm gewoon retourneren/doorverkopen zonder veel in te leveren.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
System 8...geen zin in Cloud gedoe.
Je hebt geen Cloud nodig voor de System-8 tenzij je nieuwe models wilt installeren buiten de drie of vier die er standaard op staan.

Uiteindelijk wordt dit gewoon weer een thread waarin veel mensen (inclusief mijzelf) vertellen waarom de synth die hij/zij heeft de beste is. :D
Vooral als de vraag al in de eerste post is beantwoord door de TS zelf eigenlijk. :D

Ik behgin niet aan Behringer kaboutersynths.

System 8...geen zin in Cloud gedoe.

Ti(2) 61 doet nog mee. Iridium Keys misschien, maar is boven voorziene budget. Hydrasynth doet ook nog mee, maar net zoals Iridium nog niet overtuigd van wat hij allemaal (niet) kan/ik ermee wil.

V-synth begin ik niet aan en jp8000 valt waarschijnlijk af tov TI.

An1 valt af op de interface.

Ik ben momenteel een paar concrete aanbiedingen aan het volgen.
Ik zou een Virus TI(2) kiezen boven een Iridium. Iridium heeft wel meer mogelijkheden, maar qua bediening vind ik een Virus veel beter.

Ik heb ze beide.

De suggesties in dit draadje hebben mij toch bakken doen onderzoeken waar ik zelf niet aan gedacht had. Ik denk dat dit soort draadjes lastiger zijn voor een nieuwkomer die vraagt "wat is de beste eerste synth" en geen Moog One budget heeft. Met de kennis die ik heb en de synths die ik al heb staan, kan ik voor mezelf beter door de suggesties filteren. En ervaringen zoals hierboven van de ene tov de andere zijn ook heel handig. Ik laat bij gelegenheid weten welke het geworden is!

Laatst gewijzigd:
Zo is t, we willen gewoon dromen, kletsen, ontdekken en af en toe wat plagen. Prologue zeg ik. Al was t maar omdat ie’and in Maastricht er over nadacht die we samen kennen 😈😊

Oh ja, de TI en JP moeten me niet overtuigen van hun trance kwaliteiten. Mijn afweging is of er voor dat budget geen bakken zijn die ook goed trancen en daarnaast nog meer bieden wat een welkome aanvulling is in de studio.

Ik wil eigenlijk ook nog wel een JP-8080, ook voor niet-trance sounds. De DSP emulatie klinkt top.

Er is niks mis mee, maar ik ben nu vooral op zoek naar zaken die aanvullen op wat ik al heb. En met de juno60+ESQ-1 kom ik al heel ver wat analoog polyfone klanken betreft. De gaten die er bij mij nog zijn, zijn dus enerzijds superdehyperdeglobalmegasaw klanken, en anderzijds wat van het meer exotische spul (en ik ben ook even FM-loos enzo, er moet nog wat hobby over zijn voor morgen ook he). En aangezien >1000 euro geen kleine som is, zou het mooi zijn als een aankoop meer dan 1 van die vakjes aftikt.

De Virus is sowieso heel veelzijdig, ook met wat wavetable en FM mogelijkheden geloof ik. Al zou ik toch opteren voor een Iridium in jouw geval.

De JP8000 klinkt best heel warm, maar hij kan ook wel makkelijk harsh klinken, de envelopes en resonance kunnen er wat van soms.
Maar hij is wel lekker simpel in gebruik wat een voor- en nadeel kan zijn. Het keyboard op de JP8000 vind ik ronduit slecht, je kan velocity niet echt goed doseren en het ding klikt en klakt terwijl je er op speelt. De Virus heeft een top keyboard. Tevens heeft de Virus meer outputs, ik geloof 6 tov 2 van de JP8000, toch ook niet onbelangrijk.

Ik heb (ervaring met): JP-8000, Nord Lead 2(x), Novation Nova, Novation Mininova, Yamaha AN1x, Waldorf Blofeld, Access Virus TI, Nord Lead 3, Modal Cobalt.

Allemaal prachtige synths, waar je echt wel de (bekende) Trance Sounds uit krijgt. Als je echt voor de dikke Supersaw wilt gaan, een prachtig filter, mooie effecten en heel veel mogelijkheden, dan zou ik zeker voor de Access Virus TI gaan.

Maar de Roland System 8 zou ik ook een erg goede keuze vinden. Lekker hands on. Dat inspireert ook.

Wellicht kun je ook nog kijken naar de Roland GAIA 2.

Back