Push 3 - Live jamming

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Me and my Push 3.....
Ik merk dat de combi lekker werkt.
Het voelt een beetje als de MC-707 en dat past blijkbaar goed bij mij.
Nog veel te leren en ontdekken, maar de lol is er, dus dan is dat geen straf.

4 tracks, native Live drum kit, de bas is ook een Live preset.
De piano is van de VST 'Play' van Novation met wat Arturia FX er achter. (Pre 1973, Efx Fragments en Comp Tube) en de bell is weer van Ableton Live, wederom met Fragments)
Bewust losjes ingespeeld en weinig quantize er op.

Waar 1 avond jammen al niet goed voor is.

Ahh logisch dat je de EP zo lekker vond in de track van @Laboratorio Incognito :)

Mooie track man. Fijn dat je niet "toegeeft" aan een normale(re) beat. Superspannend zo. En die dreigende grommende bassline is ook heel sterk.
Thnx man.
De Push geeft weer een nieuwe draai aan muziek maken. Heel benieuwd waar dat naartoe gaat.

Laatst gewijzigd:
Wat lekker dat je dit uit een jamsessie krijgt. Dat losse is voor mij de charme.Als je een keer een video wil maken van hoe je het aan het maken bent dan houd ik me aanbevolen.
Bedankt!
Daar zit ik over na te denken hoe ik dat het beste kan doen.
Dit zijn best lange sessies (omdat je veel aan het 'prutsen' bent), dus dat moet ik dan inkorten tot de belangrijke momenten.
En dan de final jam (die in de arranger mode wordt opgenomen) ook filmen (dat zal een beetje saai zijn, gewoon scenes selecteren en een beetje automation opnemen)
En daarna komt er nog wat extra automation en wat ear candy details bij (die ik niet live kan jammen ivm het beperkt aantal handen).
Maar hoe ik ga ik dan het 'uiteindelijke product' ook nog laten horen (en met welk beeld dan)...

Dus ik twijfel een beetje hoe ik dat op een 'kijkbare manier' kan samenvatten zonder dat het een 1h lange video wordt, maar ik speel zeker met die gedachten.

Ja, ik snap het. Na je uitleg weet ik wat je er allemaal bij komt kijken, dat onderschatte ik :).
Ik ga het zeker wel proberen hoor, want ja.... je bent youtuber of niet :P
En m'n hardware jams zijn een beetje op een lager pitje komen te staan, dus er 'moet wel wat content komen' hahahahahaha.

Back