Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ja, dat vind ik ook lastig, wat ik zelf doe (kun je ook horen op mijn album), is toch een soort van akkoord progressie terug laten komen onder de drones , soms een heldere melodie er aan toevoegen (phrases) voor de herkenbaarheid, en bij beats kies ik af en toe voor Lofi beats, dat past eigenlijk altijd wel heel erg goed op dat soort drones.Bedankt
Ik ben momenteel aan het kijken om dit soort drones te mengen met wat meer structuur en dat levert wel interessante dingen op, maar tegelijk raakt er ook wel wat kwijt door het introduceren van beats etc. Weet nog niet helemaal welke kant het op moet.
Voelt een beetje aan mijn 'strijd met ambient' (om ambient-achtige meuk te maken).Bedankt
Ik ben momenteel aan het kijken om dit soort drones te mengen met wat meer structuur en dat levert wel interessante dingen op, maar tegelijk raakt er ook wel wat kwijt door het introduceren van beats etc. Weet nog niet helemaal welke kant het op moet.
Nee, deze drone (en de vorige) staan op zichzelf. In een track waar ik mee bezig ben heb ik er een aantal zitten die leuke interactie hebben met elkaar en waar in principe een soort lome ambient - club achtige toestand kan komen. Maar het is nog even zoeken naar de juiste balans tussen verdwalen in een drone en de structuur van ritme.In het geval van deze drone zou ik denk ik niets aanpassen, ik vind de opbouw mooi en het ritme doe je al via die LFO pulses en er gebeurd al heel veel wat er nu heel goed uitkomt in deze stijl.
het is nog even zoeken naar de juiste balans tussen verdwalen in een drone en de structuur van ritme.
Toevallig heb ik net iets met beat en drones gedaan hier:Als het je gaat om houvast, kan je (in een volgende track) proberen een soort van level-up te doen van de insteek die je hier hebt. Wat @quifster al aangaf, er zit wel een puls in. Dat kan nog wat accent krijgen met bijvoorbeeld een kick door een lowpass-filter. En dan het ritme verder niet te veel optuigen, de drone neemt eigenlijk alle frequenties al voor z'n rekening. Stapvoets verdwalen, zeg maar. Vind je het dan nog saai, kan je alsnog de boel aankleden. Maar zou eerder zoeken naar een "goeie puls", dan een beat. (Kan alsnog een beat worden natuurlijk, ik doel op de benadering, niet de uitwerking).