Nieuwe Boards of Canada incoming?

Ik heb ook wel het idee dat BoC altijd veel mainstream aandacht heeft gekregen (artikelen in dagbladen etc.), en daardoor ook een breder publiek heeft dan de meeste andere ambient/IDM. Daardoor stond het opeens ook bij je ouders en je leraar in de platenkast, terwijl die waarschijnlijk nog nooit hebben gehoord van The Future Sound of London, The Orb, Biosphere, Marconi Union of een van de talloze andere acts in het genre die, naar mijn mening, veel interessanter zijn.

BoC heb ik 'ontdekt' doordat een vriend altijd The Campfire Headphase draaide als we daar waren, verder in die tijd (20 jaar geleden) niet bewust ergens tegengekomen, maar dat kan uiteraard heel goed aan mij liggen.
Ik vind zeker Biosphere ook geweldig, en er zijn overeenkomsten in de bouwstenen, maar de sound en sfeer vind ik toch wel heel verschillend (en bij die andere acts nog meer). Ze raken voor mij aan een ander gevoel. Maar ja, dat soort nuances zijn nogal persoonlijk, als je alleen al de reacties leest onder een BoC video op YT dan zie je diametraal tegenovergestelde emoties bij fans van hetzelfde nummer. De één vindt het warm en nostalgisch en de ander dreigend en dystopisch. En sommigen vinden het helemaal niks, kan allemaal.

Back