Afgehandeld AI discussies bundelen?

Er lopen (inderdaad) twee dingen door elkaar: het (inhoudelijke) gebruik van AI op dit forum - en steeds maar dezelfde gesprekken erover, in verschillende draadjes. De huisregels gaan over dat eerste, de suggestie van Nap over het tweede.

(Grappig genoeg centreren die gesprekken zich nu wel uitgerekend in dit draadje - dus wellicht zijn we er al....)

Topics over DAWs worden ook niet verziekt door liefhebbers van hardware synths, en topics over DAW-vrij werken worden niet verziekt DAW-gebruikers. Het kan dus wel. Leven en laten leven! Maar voor AI-vrij werken geldt dat dan kennelijk weer niet, topics daarover kan men straffeloos om zeep helpen. Dan is het mij wel duidelijk hoe de vlag erbij hangt.

Je zegt het zelf: leven en laten leven. De huisregels zijn duidelijk en de moderators hebben hun afweging gemaakt. Dat hoeft niet in elke draad opnieuw. Je mening delen is prima, maar hetzelfde standpunt blijven herhalen werkt mijns inziens eerder tegen je dan voor je.

(Grappig genoeg centreren die gesprekken zich nu wel uitgerekend in dit draadje - dus wellicht zijn we er al....)
Nee hoor, zodra er in de andere mappen een AI draad omhoog geschopt wordt gebeurt daar hetzelfde weer.

Komt er nu wel of geen centraal draadje voor algemene discussies voor of tegen AI, zodat de bijzondere topics daarvan gevrijwaard kunnen worden? Daar lijkt mij toch wel een meerderheid voor...

Laten we het maar houden op het vermaarde AAIT (uitgesproken op z'n Engels), dat klinkt mij al indrukwekkend genoeg. :D

Ik gebruik ChatGPT nu een paar weken met een plus abbo, en heb er al veel zinnige dingen mee kunnen doen. Waar het begon met afbeeldingen te bewerken, ben ik nu bezig met een kleine CAD/CAM omgeving te ontwikkelen voor dingen die ik wil maken, 3D modellen samenstellen op basis van componenten die ik teken en daar met Ruby in Sketchup andere componenten op los laten die CNC bewerkingen moeten voorstellen en het hele systeem volledig object georienteerd. Hoe beter je je vragen formuleert hoe beter de antwoorden zijn die je krijgt. Het heeft me echt geholpen om in een paar dagen dingen te begrijpen waarbij ik anders echt niet had geweten hoe ik het aan had moeten pakken. Ja, veel googlen en bits and pieces aan elkaar zien te rijgen. Maar ChatGPT is erg effectief, daar kan een normale search opdracht niet tegen op. Ook dat er steeds meegedacht wordt over mijn situatie, mijn kennis, mijn doelen, mijn variabelen, en er richting wordt gegeven daar waar ik het zoek. T is serieus ongelofelijk allemaal.

Nu naar de muziek, ik denk inmiddels wel te weten wat ik er wel en niet mee zou willen, dingen begrijpen ja, daar vind ik ChatGPT leuk voor, feedback krijgen, ja is zeer nuttig, muziek laten maken, liever niet. Beeldbewerken, ja graag. Waarom is dat zo? Met muziek heb iets persoonlijks, dat moet van mij blijven. Beeld, is puur omdat het nodig is voor mijn toepassing, maar heb ik verder niets mee, dus als AI daar bij kan helpen, ja graag. Ik kan me ook voorstellen dat bij een ander dat andersom is, die wil misschien liever zelf beeldbewerken, en voor muziek, grijpt die naar AI. En zo is de cirkel rond, iedereen kan het gebruiken zoals die zelf wil, er is vraag uit alle hoeken naar oplossingen en AI biedt het.

De tegens die ik heb blijven overigens wel staan, dingen als privacy, trainen op copyrighted materiaal, te makkelijk worden in je gedrag omdat AI het voor je doet, dat zijn wel dingen die er nog steeds zijn. Maarja, de andere voordelen zijn groot. In ieder geval, die 25 euro die mijn abbo per maand kost, had ik er in de eerste 10 minuten al uit, en ik ben nu een paar weken verder. Het zal wel duurder worden in de toekomst verwacht ik.

Er is nu een Nederlandse versie van zeg maar chatGTP, het is open source en da's een goed ding want ook Mistral wat men ziet als de Europese AI voorloper is closed source tegenwoordig.
Het heet Loes.ai en de tweede versie is er nu, de ontwikkelaarster vertelde dat het volgens een Europees model op taligheid de tweede versie 97% scoorde waar de eerste versie nog op 84% zat dus de ontwikkeling gaat vlot;

Ah, Loesje is dus groot geworden?

1784802182486.png

Ik vind het bijzonder dat jullie er grappen over maken terwijl ik het als een goed initiatief zie die als het doorontwikkeld wordt een alternatief kan zijn voor de Amerikaanse software, ik ben er voor dat de Amerikanen minder dominant worden en Europa zelf dingen ontwikkelt.
Ik vraag me ook wel af of jullie het beluisterd hebben want niemand reageert er serieus op, ik zie dat @SmartBits al binnen 10 minuten met een grap komt terwijl de uitzending al een kwartier duurt.

Back