Afgehandeld AI discussies bundelen?

Nap

Nieuwkomer
AI in muziek is een levendig onderwerp geworden, maar op dit moment lopen er talloze draden (ik denk een stuk of 10?) over dit onderwerp die uiteindelijk allemaal min of meer in dezelfde discussies en argumenten verzanden. Zouden we deze kunnen samenvoegen of misschien in een eigen mapje (onder rubriek 'software' of 'de studio' ofzo) pleuren?

Goed idee want dan kan je mooi een onderverdeling maken in vragen over AI, tips, produktietechnieken met AI, nieuwe AI software/hardware, een kennistopic over LLM's/VLM's en reviews enz.

Laatst gewijzigd:
Dan wel uitschakelen, dat de draadjes verschijnen bij "nieuwe berichten". Anders heb je alsnog een bak ruis op de voorpagina.
Stel je voor dat we vroeger in volle analoog-digitaal-hardware-software discussie elke draad over een nieuwe vst uitfilterden. Als we AI als tool aanvaarden mogen die threads ook verschijnen, lijkt me.

Ghehehe, ik las dus "OpenAI discussies bundelen?"

Verder goed idee, losse threads in één AI-forum-hoekje ergens.

Als we AI als tool aanvaarden mogen die threads ook verschijnen, lijkt me.

Je kan ook overdrijven, elk nieuw bericht is een nieuw bericht.

Ik vind de hoeveelheid draadjes over AI inmiddels wat overdreven. Neemt niet weg dat jullie het er naar hartelust over mogen hebben natuurlijk. Alleen is dat dan ruis voor mij, persoonlijk.

De suggestie van de eerste post hierboven is, om de hoeveelheid verschillende draadjes die over hetzelfde gaan te verminderen. Daar haakte ik op in.

Laatst gewijzigd:
maar de suggestie in de eerste post hier is, om de hoeveelheid draadjes te verminderen.
Dat vind ik ook maar ik denk dat we langs elkaar heen praten?
Als ik de pc opstart en het forum open zie ik nieuwe berichten, zo interpreteer ik nieuwe berichten die al in een bepaald draadje staan maar nog ongelezen zijn, da's wat anders dan een nieuw draadje die wel gewoon te zien zijn net als elk ander draadje maar dan in zo'n subforum.

Het idee is juist dat door een sub mapje te maken en/of draadjes samen te voegen niet dezelfde discussie op 10 verschillende plekken tegelijkertijd gevoerd wordt. Dit zal direct zorgen voor minder nieuwe berichten met min of meer dezelfde inhoud.

Laatst gewijzigd:
Goed idee

Of een AI functie die alle AI discussies wegfiltert.

Het AI geneuzel komt me onderhand de strot uit

Het AI geneuzel komt me onderhand de strot uit
En het geneuzel van de tegenstanders komt mij de strot uit.
Even ter informatie; je bent niet verplicht om een draadje te lezen, als iets je tegenstaat dan klik je het gewoon weg, doen we allemaal met draadjes waar we geen interesse in hebben.

En het geneuzel van de tegenstanders komt mij de strot uit.
Even ter informatie; je bent niet verplicht om een draadje te lezen, als iets je tegenstaat dan klik je het gewoon weg, doen we allemaal met draadjes waar we geen interesse in hebben.
Ik voel me aangesproken door deze post maareh, idem? Je had niet hoeven te reageren op mijn post als deze je niet aanstond of het je zo de strot uit komt, je vroeg me letterlijk zelf wat ik tegen AI heb.
Persoonlijk lees ik de thread juist omdat die verschillen en die discussie mij wel boeien, maar kan je ten zeerste aanraden niet aan te haken bij discussies die je niet boeien of je strot uitkomen.

maar kan je ten zeerste aanraden niet aan te haken bij discussies die je niet boeien of je strot uitkomen.
Ik doe mee aan discussies maar ik bezig dan geen woorden als dit geneuzel komt me de strot uit, dan sla ik het topic over.
Als je er een voordeel of nadeel van een werkwijze inziet deel dat maar het feit dat dit geneuzel in AI draadjes je de strot uitkomt draagt niet bij tot een goede discussie, het reflecteert vooral je ergernis.

Je kan tegenwoordig best makkelijk een agent die draadjes dagelijks voor je laten samenvatten. :duivels:

Maar ja dus, samenvoegen in 1 draadje of in 1 subforum lijkt me aangewezen. En aangezien er zo te zien de komende maanden en jaren specifieke AI-in-muziek toepassingen en dus discussies komen, lijkt een subforum me het meest geschikt. De algemene discussies van vandaag gaan automatisch overgaan in meer specifieke draadjes.

De discussie zelf hou je niet tegen, het is immers een hot topic. Door het op 1 plek te stoppen ben je er in elk geval vanaf dat je 10x dezelfde discussie in 10 verschillende draden in 5 verschillende subfora hebt.

Back