Moog Labyrinth met een externe sequencer?

Matt1

Ingeburgerd
Ik heb al een tijdje een oogje op de Labyrinth van Moog. Het klinkt weird en grof, en daar houd ik van. Eén kenmerk dat veel aandacht krijgt, is de interne sequencer van de Labyrinth.

Mocht ik de Labyrinth willen halen, dan wil ik ’m onderdeel maken van mijn dawless live-setup. Daarin is de T1 mijn hoofdsequencer. Ik heb de afgelopen tijd veel kennis opgedaan over de T1 en ben ’m steeds leuker gaan vinden. Ik vraag me alleen af of een externe sequencer afdoet aan de generatieve kenmerken van de Labyrinth.

Ik ken de T1 niet maar als hij MIDI clock en Start/Stop uit kan sturen kan je beide sequencers tegelijk gebruiken.

Zo doe ik dat met een Digitakt II, dat werkt erg fijn.

Dat kan ook inderdaad. Heb dat eerder ook gedaan met andere gear. Ik blijf echter benieuwd of sequencen met een externe sequencer niet de generatieve kenmerken van de Labyrinth wegneemt. De T-1 is meer dan alleen een step-sequencer; hij heeft echt een uniek karakter en wordt ook beschouwd als een generatieve sequencer. Naast de generatieve sequencer heeft de Labyrinth ook twee VCO’s die parallel of via ringmodulatie kunnen opereren, evenals wavefolding. Om mijn vraag iets anders te formuleren: als de Moog Labyrinth’s interne sequencer echt zo speciaal is en ik al de Torso T-1 heb, is het dan niet beter om een andere synth te kopen ipv de Labyrinth?

Als het geluid je aanstaat zou ik ervoor gaan, je kan ook de ene keer de interne en de andere keer de torso gebruiken. Of zelfs allebei te gelijk, het een sluit het ander niet uit :)

Ik vind het zelf in een "live" setup fijner/sneller werken als (sommige) apparaten een eigen sequencer hebben. En wat kobuz zegt, als de sound je aanstaat, waarom niet?

Wat ik tof vind aan de Labyrinth is dat je dus heel snel heel wazige sequences kan krijgen met een draai aan de Corrupt knop of een druk op de Bit shift/flip knoppen, en doe eens gek, maak een sequence 7 steps lang terwijl de rest een veelvoud van 8 steps heeft. Moogelijkheden genoeg!

Back