Polyend drums.

Polyend heeft een nieuwe drummachine aangekondigd.

1778235848118.png

Analog voices.​

Four analog voices built on modern SSI chips create a dense, classic tone with modern flexibility. Each stacks dual analog VCOs, a dedicated noise source, and additional digital oscillator for hybrid layering or precise FM modulation. Each shaped through a multimode analog filter and VCA, giving you everything from tight percussion to evolving synth textures.

Instruments.​

Multiple analog and digital synthesis methods, sample-based instruments, and eight independent LFOs give you the core tools for creating and modulating drum sounds. With over forty instruments, each containing its own sub-mode mutations, you get hundreds of options to choose from.

Live performance.​

Drums is designed for real-time control. Use the X0Y fader to morph kits, trigger fills instantly, and switch between patterns or sound kits without stopping playback. Key parameters stay close, so changes can be made while the pattern is running.

Effects.​

Drums includes three dedicated effects groups. Send effects for shared processing. Insert effects for individual tracks. A master chain for the final mix. Inserts can be sequenced per track, so effects become part of the rhythm rather than something added at the end.

Power​

The device runs on a dual-core main CPU, with auxiliary processors handling peripherals and analog control. Internal audio processing is done in 32-bit floating point at 96kHz, with 24-bit/96 kHz DAC and ADC conversion for audio input and output.

Tech specs.​

Ins & Outs.​

2 × 1/4” audio out jacks
8 × 1/4” individual track output jacks
1 × 1/4” stereo headphone jack
2 × 1/4” audio in jacks
1 x 1/8” MIDI In jack
1 x 1/8” MIDI Out jack
1 x 1/8” MIDI Thru jack
USB C

Audio & Processing.​

32-bit floating point at 96kHz internal processing
24-bit/96 kHz DAC for output
24-bit/96 kHz ADC for input
32 GB of internal storage

Size and Weight.​

Height (w/ knob): 1.69 inches (4.3 cm)
Width: 17.56 inches (44.6 cm)
Depth: 11.50 inches (29.2 cm)

Hij komt in 2 kleuren, zwart & zilver.
Prijs € 2.699
Polyend Drums.

Last edited by a moderator:
Echte helemaal te gek, maar die prijs laat hem zinken naar de bodem van de marianen trog voor mij.

TR-1000 killer

Want in 2 kleuren verkrijgbaar

Hij ziet er echt imposant uit maar klinkt op zijn minst saai.

Vet ding maar ook wel wat dubieuze designkeuzes. Ben wel benieuwd, eerste demo's klinken nog niet echt impressive.

Ik houd wel van het minimalistische ontwerp hoewel ik die hier tegelijk niet erg uitnodigend vind, maar ik heb nog niets gehoord dat mij doet besluiten de TR-1000 te annuleren.

Bovendien lees ik op diverse plekken over bugs en gebreken bij andere apparaten van Polyend, maar ik kan niet beoordelen in hoeverre dat terecht is.

Een fabrikant moet het tegenwoordig toch wel lukken om een 8 track usb drumsynth/sampler te kunnen maken onder de 1000 euro met indiv outs en flinke ram ?

209 - Novation Launch Control XL 3

375 - Behringer BMX

289 - model: cycles

Gooi die in een pot en flink roeren 873 euro en dat kan een stuk kosten besparender in één apparaat.
De roland TR-8s is een draak in veel opzichten maar heeft het allemaal al.

Dit ruikt naar hipster marketing.

Voor € 2.699 moet je heel wat te bieden hebben om je doelgroep te laten zien dat je meer hebt te bieden dan de concurrentie. Ik zie en hoor het vooralsnog (nog) niet.

Polyend = overpriced design met matige klank en firmwares.

En ongelofelijk aggro user support/comm

Dat is het enige audiobedrijf dat ik met heel mijn lijf probeer te vermijden. Ik kruip nog liever in bed met Uli

Polyend = overpriced design met matige klank en firmwares.

En ongelofelijk aggro user support/comm

Dat is het enige audiobedrijf dat ik met heel mijn lijf probeer te vermijden. Ik kruip nog liever in bed met Uli
Zo, pittig oordeel!

Ben wel benieuwd naar je persoonlijke ervaring met dat "ongelofelijk aggro user support/comm". Kun je dat toelichten?

Ik heb best een hoop plezier met mijn Tracker Mini die me 411eu heeft gekost. Firmware functioneert ook wel prima. Qua prijs-prestatie niet te klagen, al vind ik de 'normale' prijs ook wel aan de forse kant voor wat het is. Service etc. heb ik nog niet mee van doen gehad.

€2.700 is een hoop geld en het getuigt zeker van lef om zo brutaal 1:1 de strijd aan te gaan met de TR-1000. Aangezien ze aangeven voor kleine oplages te gaan neem ik aan dat dit meer een vanity project is dan een commerciële pilaar.

Zo, pittig oordeel!

Ben wel benieuwd naar je persoonlijke ervaring met dat "ongelofelijk aggro user support/comm". Kun je dat toelichten?
als ik mij goed herinner is er wel een soort van "IDGAF" mentaliteit als een user een request doet wat in het verkeerde keelgat schiet.
Ik heb er even rondgedwaald ten tijde van de OG tracker en mini.

Lijkt wel een opgefokte Korg SQ64.
Klinkt op zich niet verkeerd.

Mooi apparaat en het lijkt me fijn werken met die sequencer. Maar uit interesse: wat maakt nou dat dit meer zou zijn dan een VST in een doos? Krijg je voor dat geld dan ook echt analoge "feel" zoals licht variabele attacks per "hit"? Geluiden die elkaar beïnvloeden? Andere karakteristieke analoge franje misschien? Zo niet, dan zou ik nog niet weten waarom dit een toevoeging zou zijn op wat er al (1000x) is.

Laatst gewijzigd:
Leuk, als je 'em hebt brengen ze binnen een jaar wel weer een nieuwe versie uit.

Wel echt een mega-redflag uit die demo waardoor ik niemand zou aanraden voorlopig te pre-orderen: De baas zegt zelf dat ze de verbinding tussen de microprocessor en het analoge gedeelte van de drumcomputer nog moeten maken - Maar wel over 5 maanden al willen releasen, dat klinkt echt super optimistisch en ik zou bang zijn voor een halfbakken firmware als 'ie net uit is. Als je 5 maanden voor release je analoge gedeelte nog geen eens werkend hebt.. En niet alsin, dit werkt niet helemaal lekker en moet verbeterd, maar gewoon helemaal nog niet.

Hij gaf zelf al aan dat het analoge deel "te" strak klonk, waardoor het verschil met digitaal niet echt hoorbaar was. De TR-1000 bewijst ook dat analoog en ACB-emulaties heel dicht bij elkaar liggen. Je kan je wellicht afvragen of het echt nog iets meer toevoegt naast het (veel) hogere prijskaartje. Zo heb je de Modor DR2. Volledig digitaal, maar die klinkt echt heel goed. Scheelt je +/- 1000,-.
De vele draaiknoppen en andere goed doordachte functies zijn wel heel cool op de Polyend, maar die prijs vind ik ook wat aan de hoge kant. En die zogenaamde analoge voices maken dat mijn inziens niet goed.

De TR-1000 bewijst ook dat analoog en ACB-emulaties heel dicht bij elkaar liggen.
Absoluut. Ik heb zelfs in veel gevallen de voorkeur voor de ACB models omdat ze flexibeler inzetbaar zijn.

Back