Elektron Outbox 8

image.jpg

Nog geen officiële info, maar deze vind ik heel interessant.
Elektron komt (binnenkort) met de Outbox 8 (en tevens met een nieuwe overhub)

De Outbox 8 is een soort 'overbridge in a box' die elke Elektron box die Overbridge compatible is voorziet van 8 mono of 4 stereo outputs.
De outputs kunnen blijkbaar ook als CV geconfigureerd worden.
Hij zou ook als (erg interessant voor live voor mij) 8 kanaals interface moeten kunnen dienen voor een ipad / laptop etc.

Prijs moet rond de € 249 - € 299 liggen.

Outputs zijn mono balanced jack. USB C poort voor data en één voor stroom.
Geen verschil in latency met de interne outputs van het device (aldus een Elektron medewerker)

IMG_2319.jpeg

IMG_6716.jpeg

Ik ga deze in de gaten houden, want hij lijkt één van mijn 'problemen' met m'n Digitakt 2 op te lossen (te weinig outputs voor m'n hardware setup en live) en mogelijk dus ook inzetbaar als interface om m'n Macbook van meer outputs te kunnen voorzien.

Release datum nog niet bekend, maar hij lijkt er klaar voor.
Zoals gezegd, nog geen officiële info, de bronnen zijn Elektronauts, Reddit en Gear4Music :)

Laatst gewijzigd:
Dit is wel een mooi idee!
Ik heb weliswaar geen Elektron spullen, maar als Roland zoiets zou doen voor bijvoorbeeld de Fantom, Jupiter-x en hun andere instrumenten waar multichannel USB audio op zit zou ik dat wel als een welkome aanvulling zien.

Dit is wel een mooi idee!
Ik heb weliswaar geen Elektron spullen, maar als Roland zoiets zou doen voor bijvoorbeeld de Fantom, Jupiter-x en hun andere instrumenten waar multichannel USB audio op zit zou ik dat wel als een welkome aanvulling zien.
Roland heeft al zoiets met de Aira poorten op hun MX-1 mixer. Geen idee of ze dat verder willen uitbouwen.

Erg toffe uitbreiding 👌 voor mijn live setup is dit erg welkom, scheelt weer een onhandige dagje in mijn rack. Toch wel cool dat ze zo blijven innoveren.

Ja klopt, dat doet mij denk aan mijn workflow van vroeger op basis van een ZED R16 mengtafel. Multitrack-recording in een DAW en toch analoog mixen. Daarvoor zou deze Outbox 8 ook heel geschikt zijn inderdaad.

Dat klopt, maar het tegenargument is wel dat je alle overbridge kanalen apart naar de desk zou kunnen sturen vanuit de PC. Hoe dan ook, hoe meer outputs hoe beter.

Dat klopt, maar het tegenargument is wel dat je alle overbridge kanalen apart naar de desk zou kunnen sturen vanuit de PC. Hoe dan ook, hoe meer outputs hoe beter.
Voor mij is Overbridge (als ik het al een keer gebruik) het 'eindstation' en dan blijf ik in de DAW. Genoeg opties daar voor mijzelf.

Maar die output 8 lijkt voor mij toch vooral voor situaties waarbij Overbridge er niet is, of niet handig is.
Ik wil hem graag on stage gebruiken, zodat ik de klik vanaf track 16 kan scheiden van 'de rest'.
En mogelijk zelfs wat meer in de toekomst, maar dat zal de tijd leren.

En thuis lijkt het me ideaal om eindelijk de drums van 'de rest' te kunnen scheiden en apart te kunnen processen via m'n aux sends.
Hoop dat hij snel beschikbaar komt, want ik kan niet wachten om de nieuwe opties te gaan proberen :)

Voor mij is Overbridge (als ik het al een keer gebruik) het 'eindstation' en dan blijf ik in de DAW. Genoeg opties daar voor mijzelf.

Maar die output 8 lijkt voor mij toch vooral voor situaties waarbij Overbridge er niet is, of niet handig is.
Ik wil hem graag on stage gebruiken, zodat ik de klik vanaf track 16 kan scheiden van 'de rest'.
En mogelijk zelfs wat meer in de toekomst, maar dat zal de tijd leren.

En thuis lijkt het me ideaal om eindelijk de drums van 'de rest' te kunnen scheiden en apart te kunnen processen via m'n aux sends.
Hoop dat hij snel beschikbaar komt, want ik kan niet wachten om de nieuwe opties te gaan proberen :)

Voor de Syntakt vind ik het wel een must eigenlijk, met digitone zit je ongeveer wel in hetzelfde pallet van geluid, maar met alles via een enkele stereo uit met de syntakt mis ik toch wat scheiding in het geluidsspectrum (leg het niet zo goed maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).

Voor de Syntakt vind ik het wel een must eigenlijk, met digitone zit je ongeveer wel in hetzelfde pallet van geluid, maar met alles via een enkele stereo uit met de syntakt mis ik toch wat scheiding in het geluidsspectrum (leg het niet zo goed maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel).
Ja idd. Al kun je met de dt natuurlijk ook drums, bas, pad en arp tegelijk produceren. Dus ook dan is het heul handig.

Back