Sherman Filterbank midi out???

tragmadat

vioo eh 'l
Sinds kort trotse eigenaar van dit monster en voorlopig nog bezig 'm te temmen.
Vooral gericht aan deskundigen qua ervaring.
Vraag ik mij wel alvast af: waarom een midi out? Wat verstuur ik ermee, en wat zou ik daar mee kunnen doen?

De MIDI stuurt note on/off data op basis van de ADSR/AR instellingen. Als een inkomend signaal de EG triggert wordt een Note on message verstuurt, Als de EG weer terugkomt op 0 wordt een Note off verstuurd. Soort van audio naar MIDI gate converter dus. Alleen op kanaal 16. Althans, zo heb ik het ooit begrepen, nooit zelf geprobeerd. Er worden geen knopinstellingen oid verstuurd

Dus hang ‘m via MIDI aan een (drum) module (die op kanaal 16 staat) en trigger met je inkomende audio of wat dan ook je FB EGs triggert.

RTMF zoals Sherman zegt - geloof me, doe het, want anders haal je enkel kutherrie uit de FB, ik herinner enkel dat ik m altijd 2 keer audio voer zodat de gain onder de middenstand m al doet werken, doe je dat niet, klinkt ie altijd DIK over de top (fucked)

blz 51

@klinkske helemaal gelijk hoor! Ik R meestal TFM heel goed maar dat stukje had ik net even gemist. Wel lekker guitig geschreven trouwens die manual :D
Het is inderdaad lastig het signaal niet helemaal naar de klote te helpen maar toch kan de distortion ook best lekekr klinken, vind ik zelf.
Kwestie van smaak, dat wel.
Ik was inmiddels al wel bezig de gates aan te sturen via midi dus vandaar dat ik me afvroeg wat er dan nog uit de midi-out zou komen.
Zoals @vinnieq al zei is de midi out dus alleen om het input signaal om te zetten in on/off meldingen. Wat dus een beetje overbodig is als je niet de trigger van de audio input gebruikt.
Wel jammer aangezien de input wel naar cc luistert, maar het zijn dus geen encoders.
En twee keer audio invoeren is ook wel een goed idee, dat ga ik zeker uitproberen :okdan:

even de manual lezen, maar zo uit t hoofd: als je gewoon audio inprikt gaat ie pas open als je de input hoog zet, en dan heb je al n ton vervorming.
Ik voer m dus een 2e signaal tegelijk zodat de input als 'open' is bij lagere input stand vd knop, dan heb je die overdreven boel niet.
Jammer dat je net de input niet ziet vd bovenste, tja can't have it all :D

Filmpje - kijk op YT dan krijg je wat uitleg via ondertitels, die zie je hier niet onder

dus die 2 blauwe kabels - ik onthou t ook allemaal niet zonder mijn filmpjes (die k dus ook voor mezelf maak haha)

o kijk

Schermafbeelding 2026-05-19 om 11.37.22.png

Laatst gewijzigd:
Volgens mij kan je met die midi out de cutoff knoppen wel opnemen als ik het me goed herinner.
Je kan ook triggers sturen via de midi in dat tempt hem echt een heeeeel stuk.

2 signalen uit de pops. Staat er toch. Ondertiteling. Maar kan ook n drone zijn, boeit niet, hoor je toch niet. Stuur signaal

Jajaja, WTFYT. Ook zo 2026, moet ik dan een half uur naar jouw harige onderarm gaan kijken? Ik heb niet zo lang meer te gaan hoor. Dus je prikt de audio van de Minipops in de Audio in en ook in de ADSR trigger, of is dat een trigger uit de MP?

Kijk, als je het nu nog steeds niet kan zien, die knipsel op mijn reactie, snap ik dat Herman echt geen handleidingen meer levert, vinnieq 😊 Hij zegt : men leest ze toch niet. Scroll even omhoog toch. Niks yt

Lo en hi out de MP hop de sherman in. En als ie t niet doet, andersom

AH, die had ik gemist, sorry. Ik heb die Sherman al 2x weggedaan (desktop en rack) omdat het zo’n gedoe is om een sweetspot te vinden. Maar er staat nu een Compact (nog in de doos) omdat ik het niet kon laten.

Ik had herman gevraagd of ik een nieuwe versie in mijn dubbele kon bouwen, zodat ik in één case origineel 2 heb en een keer die met de 'no inputs' optie. Wat kan. heb t enkel (nog) niet gedaan.
maar ik overweeg eens goed in de sherman te duiken en veel harige arm filmpjes te maken als dat een interessant genoeg resultaat geeft.

Back