Napotronix - Ancient Times III [Rave Noir]

Nap

Nieuwkomer
ancient times III cover copy.png

De finale van de trilogie :D Deze keer met de rest van de studio en alle toeters en bellen.

Laatst gewijzigd:
Ik vind hem fijn.

Alleen die snaar is mij net wat te dominant. Ik bedoel het is een vette snare.
Maar dat gaat dan net een beetje tegen het relaxte gevoel in.

Verder chille plaat.

Yes, inderdaad de puls waar ik het over had, in het vorige draadje. Alleen wel doorgeschoten, naar mijn smaak. Of, nou ja, in het kader van de drone-met-beat bedoel ik dat dan.

't Is namelijk wel een zeer sterke productie - maar 't staat voor mij gevoelsmatig wat los van de eerste twee delen. De drone speelt nu tweede viool, is eerder aankleding van de rest - in plaats van dat de rest de drone ondersteunt. Niet dat dat moet, maar zo interpreteer ik Ancient Times als idee.

En ik zit nu vooral te wauwelen over het concept hoor, met je mee te denken vanuit dat andere draadje. Snap je uitdaging goed, 't is spelen met de aandacht. En een breekbare balans.

Je zou deze trouwens ook "Zolderversum II" kunnen noemen, trouwens. Die ligt hier niet ver vanaf (zo uit m'n hoofd). Of die track toevoegen aan deze trilogie, zoiets. Wordt het algemene idee wat meer opgerekt, maar dan heb je meer ruimte om dingen te bundelen.

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Klinkt super! Heel vette track. Mooie sfeer, aangename sounds. :)

• Duimpje
Net de trilogie geluisterd en mijn geheugen ververst. Heel tof. Waan me een beetje in de ruimte. Gaaf dat dat uit de ROAT komt. De stukken waar het minst gebeurt (tegelijkertijd) zijn voor mij vaak het meest boeiend op de ÊÊn of andere manier.

• Duimpje
Ja,die Rumble of Ancient Times is heel verrassend. Op het oog supersimpel, maar door de 8 bit onnauwkeurigheid gebeuren er allerlei super interessante dingen in de summing (zeker met de verschillende summing modes) en filtering. Al deze ruis en artefacten zijn vaak erg muzikaal en komen zeker met wat fx echt tot leven. Echt secret weapon ding.

Back