Flexibele overdrive/distortion

chielos

...
Ik zoek, met name voor industriële kicks, drums en synths een overdrive/distortion die meerdere smaakjes in een apparaat bevat. De meeste pedalen zijn natuurlijk voor gitaar en kunnen maar één ding goed. Zelf zou ik hem meer als sounddesign tool willen gebruiken en dus meerdere types willen.
Nou heb ik de Boss od-200 al ontdekt maar nog nooit in het echt gezien. Het zelfde geldt voor de Elektron Analog Drive en de Kernom Ridge.

Belangrijk is dat de unit goed line levels aan kan en dat het makkelijker te bedienen is. Ik wil gewoon lekker knoppen draaien!

Wie heeft wellicht een van de eerder genoemde bakkies en heeft daar een ook een mening over? Of zijn er nog een interessante opties waar ik nog niet ken?

Ik ben benieuwd!
Let me know 🥰

Xenodrive

Thnx allemaal! Die laatste was ik inderdaad helemaal vergeten! Toen hij uitkwam een paar demo's van gezien. Daar ga ik eens induiken.

Tijdens mijn zoektocht naar wat distortie, bleven op het einde de Xenodrive en OTO Boum over. Uiteindelijk voor de OTO gekozen (maar deze is nog niet binnen) omdat ik vond dat in bijna elk filmpje van de xenodrive de distortie zodanig overheerst dat hij je bronmateriaal volledig kapotvernaggelt en dit door een noisy overdrive waar mijn oren bijna van pijn doen. Maar op papier vond ik de specs wel heel tof.

Ik heb een hele zooi aan distortions en overdrives voor gitaar maar gebruik die net zo goed op synths, drum computers etc.

Bv de clon Centaur kloon die klinkt gewelding op drums, synths, gitaar.
Die kun je voor weinig van ebay halen.

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik nog steeds mijn boss HM2 voor kneiterharde kicks. Een andere aanrader is de mojomojo van TC electronic. Die kosten 3x niks en is een van de weinige die heel goed het laag behoud.

Wat outboard drive betreft hou ik 't graag analoog:
- Vermona Filter Lancet
- Analog Drive-pedaal van Elektron
Beide linelevel-lustig.

Die analog drive staat hoog op mijn lijstje. Ben je er blij mee en gebruik je hem veel? Zijn de verschillende types allemaal inzetbaar?

Ik heb de analog drive ook, het is een heel braaf warm dingetje in vergelijking met andere wat extremere distortions imho.
Wel groot voordeel is de verschillende modellen die erin zitten, altijd wel iets wat past bij wat je op wil warmen/satureren.

Thnx!
Hmmmm. Braaf is niet perse wat ik zoek. Al is warm weer wél wat ik zoek. Dilemma!

Die analog drive staat hoog op mijn lijstje. Ben je er blij mee en gebruik je hem veel? Zijn de verschillende types allemaal inzetbaar?
Heb 'm pas een paar weken en moet hem nog goed uittesten, maar op de uitgang van mijn Superbass (een 303-kloon) klinkt hij elk geval waanzinnig.

Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe dat klinkt!

Ik heb nog wat meer filmpjes van de Xenodrive gecheckt en het kan aan de mensen liggen die hem demo'en maar voor mij is het ook iets veel.

Dat klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe dat klinkt!

Ik heb nog wat meer filmpjes van de Xenodrive gecheckt en het kan aan de mensen liggen die hem demo'en maar voor mij is het ook iets veel.
Ik deel hier zsm een fragmentje drive+superbass (deadline, druk).

Back