Waar vind je hoge resolutie videobeelden?

bombario

Gepokt en gemazeld
Ik ben recent wat meer aan het spelen met video bij mijn muziek. Via platforms als Pixabay en Pexels kun je gratis creative common clips downloaden, maar dat is bijna altijd lage resolutie en kort, 10 seconden enzo. Weet iemand waar je betaalbaar aan betere kwaliteit videobeelden komt?

het hangt er een beetje van af, als je graag alles zelf doet, dan kun je de beelden zelf maken met je telefoon of camera en die bewerken in een videoeditor en onder je muziek plakken.

Als je open staat voor AI, dan kun je gaan voor google flow / Gemini Omni Flash -> hierin kun je zelf je eigen zanger of zangeres maken en die voortaan gebruiken in je AI videos.

alternatief is gewoon visualisation gebruiken, zoals bijvoorbeeld projectM of Space Engine

Corry de Clanker, voor al uw kunstmatig doorvoelde smartlappen.

Stockvideo is vaak duur. Ik zou ook in eerste instantie kijken naar zelf maken (en verkloten met fx, slomo etc.), AI of visualisers. Of combinatie van.

Ik zie op youtube ook best veel 'edits' uit films en dat soort dingen als begeleiding voor tracks, zelfs bij tracks van kanalen met veel subscribers en veel views. Maar hoe dat dan zit met copyright enzo? Fair use?

Als je open staat voor AI, dan kun je gaan voor google flow / Gemini Omni Flash -> hierin kun je zelf je eigen zanger of zangeres maken en die voortaan gebruiken in je AI videos.

Dat vind ik dus vreselijk 😅 Bij Pixabay verzuip je nu ook in de AI-video's. Gelukkig kun je sinds kort filteren op 'authentric'.

Zelf filmen doe ik al regelmatig. Maar daar gaat best wat tijd in zitten en dat kan niet onder alle omstandigheden. Ik zal ook eens wat dieper duiken in YouTube en creative commons.

Ik ben recent wat meer aan het spelen met video bij mijn muziek. Via platforms als Pixabay en Pexels kun je gratis creative common clips downloaden, maar dat is bijna altijd lage resolutie en kort, 10 seconden enzo. Weet iemand waar je betaalbaar aan betere kwaliteit videobeelden komt?
Gewoon zoals in de nillies doen maar dan met je smartphone: elke danceclip is een groep mensen die zonder context door een metrostation lopen met een aktentas, gevolgd door beelden van op de Love Parade. Maar dan in hi res.

Serieuzer: met goed gekozen fx die voor jouw context nog "werken", valt het vaak niet op dat het bronmateriaal eerder low res was.
Nog een tip: vertraagd afspelen. Geeft soms een mooi effect, en je hebt meteen stukken meer beeldmateriaal. :)

Back