Sea (longing)

Lekker basje.

Voelt wat loom maar dat was de intentie en ja waarom ook niet. Beetje old skool detroit techno sfeertje. Wellicht dat de sound van het synth melodietje wat standaardjes aandoet?

Lekker basje.

Voelt wat loom maar dat was de intentie en ja waarom ook niet. Beetje old skool detroit techno sfeertje. Wellicht dat de sound van het synth melodietje wat standaardjes aandoet?
Dankje! Ik moet zeggen dat deze op ook gewoon niet fijn klonk op hoger tempo. Ik heb het natuurlijk wel geprobeerd. :D

De kritiek op de saaie/standaard geluiden krijg ik vaker. Ik snap het wel. Een beetje meer pit kan wel. Maar ik merk steeds vaker dat ik ook gewoon echt van vrij simpele geluiden hou. Zeer sound design-heavy geluiden of drums die met fx onherkenbaar zijn vervormd zal je mij niet snel op betrappen. Misschien verandert dat nog.

De kritiek op de saaie/standaard geluiden krijg ik vaker. Ik snap het wel. Een beetje meer pit kan wel. Maar ik merk steeds vaker dat ik ook gewoon echt van vrij simpele geluiden hou. Zeer sound design-heavy geluiden of drums die met fx onherkenbaar zijn vervormd zal je mij niet snel op betrappen. Misschien verandert dat nog.

Ja valt wat voor te zeggen. Moeilijk doen en zoeken naar ongebruikelijke geluiden is ook niet percee beter. Heb zelf meestal de neiging om dat wel te gaan doen.

Ja valt wat voor te zeggen. Moeilijk doen en zoeken naar ongebruikelijke geluiden is ook niet percee beter. Heb zelf meestal de neiging om dat wel te gaan doen.
Ik vind de 'rare' geluiden bij jou altijd wel heel leuk, dus vooral mee doorgaan! Het is natuurlijk ook gewoon fijn om naar meer originele geluiden te luisteren.

Dat lome geeft het juist wel een zomers tintje, alsof je met een ijsje in je hand in de duinen wandelt, met een een zomers warm briesje erbij. :)
Fijn muziekje hoor. Niks mis ook met 'standaard' geluiden. Het geeft het juist wel een verfrissende no-fuzz vibe, wat wel bij het beeld van zo'n kabbelende zomer past.

Ik "mis" (hm da's een groter woord dan bedoeld) hooguit nog wel een extra catchy lead melodie sound er overheen om af en toe de aandacht te trekken, en dan bedoel ik iets anders qua timbre dan je lead synth, bijv. twee of drie noten van een piano, iets met zang of een ingetogen saxofoon achtige klank. Hoeft niet overdadig te zijn.

Het accent van die swell chords zit op de tweede tel. Ik neem aan dat dat intentional is, maar de eerste keer toen ik 'm luisterde verwachtte ik de piek ervan op de eerste tel. Later in de song bleek dat juist prima te vallen zo, en bij de tweede keer luisteren wist ik niet zeker meer of ik het nog steeds "storend" vond. Je kunt deze opmerking daarom ook negeren, of je zou als experiment kunnen proberen om de noten van die swell in het begin van je song 1/8ste o.i.d. naar voren te schuiven zodat de piek gevoelsmatig rond de eerste tel valt, en er dan later mee te variƫren in timing. En als dat niet blijkt te werken, ignore m'n opmerking dan vooral :D

My two copper :W
Groet, Dorian

Laatst gewijzigd:
Lekker zomerse vibe. Ik vind de simpele geluiden ook juist fijn, liever iets simpels dat werkt dan iets heel ingewikkelds wat niet werkt :) Ik zou het zelf denk ik wel fijner vinden als de decay van die snare een stuk korter is. Denk dat het dan meer grooved en minder chhhh klinkt. Maargoed dat is misschien smaak.

Back