Zelfs al vraag je om deftig te verpakken, krijg je dit...

ik post nog even zin laatste reactie toen ik m de foto's deelde

Normaal verstuur ik dit soort apparaten in omwikkeld in bubble wrap, in een verzend zak. Daarmee heb ik nog nooit klachten gehad. Voor jouw ben ik even verder gegaan, en het helemaal in een nette doos gedaan, rackoren omwikkeld met apart schuim, volgepropt met karton en bubble wrap. Dus je kan mij zeker niet betichten dat ik niet de extra stap voor je heb genomen om te zorgen dat het netjes aankomt. De schuld ligt echt bij een achterlijke bezorger die jullie hebben.

Kijk, na zo'n reactie ben ik ER KLAAR MEE
was post nl trouwens.

Ja sorry hoor, beleefd blijven. Dahaaag. Zo’n lul zou van mij serieus een volle lijst Haagse scheldwoorden ontvangen. Wat een enorme lul! Echt tenenkrommend!

Het zijn inderdaad vaak de "pro's" die hun gat eraan vegen. Degenen die af en toe iets verzenden doen meestal extra goed hun best: wc-rolletjes, lege pizzadozen, gazettenpapier, 2kg tape rond de doos

ik post nog even zin laatste reactie toen ik m de foto's deelde

Normaal verstuur ik dit soort apparaten in omwikkeld in bubble wrap, in een verzend zak. Daarmee heb ik nog nooit klachten gehad. Voor jouw ben ik even verder gegaan, en het helemaal in een nette doos gedaan, rackoren omwikkeld met apart schuim, volgepropt met karton en bubble wrap. Dus je kan mij zeker niet betichten dat ik niet de extra stap voor je heb genomen om te zorgen dat het netjes aankomt. De schuld ligt echt bij een achterlijke bezorger die jullie hebben.

Kijk, na zo'n reactie ben ik ER KLAAR MEE
was post nl trouwens.
Even voor de goede orde: normaal gebruikt hij niet eens een doos. Nu kàn dat goed gaan, als je het echt ondoordringbaar dik in bubblewrap omwikkelt. Ik heb zo ooit eens een 5 octaaf synth in perfecte staat aan gekregen. Daar was ik dan ook wel een tijd mee bezig om die uit te pakken. Dat was van een bedrijf dat normaal rolluiken etc verzendt en dus profi uitgerust was om dat soort buitenmaatse zaken veilig in te pakken.

De manier waarop het hier in de doos geparkeerd was, getuigt toch niet van veel risicoherkenning. Die blokken schuim rond de rackoren zijn goed, maar je moet altijd zorgen dat langs de zes kanten er vrije ruimte is die helemaal opgevuld is met schokabsorberend materiaal. Dat klinkt fancy als je het zo zegt, maar het komt gewoon neer op een overmaatse doos nemen en de lege ruimte vullen met proppen, bubble wrap, zigzagkarton...wat voor die plaats een goed idee lijkt.

Ik probeer dat toe te passen en doos-in-doos te verzenden als ik geschikt materiaal heb. Dat komt dan in de regel wel goed aan, het smijtwerk van 20 jaar geleden lijkt er tussenuit te zijn. Zo heb ik toch al behoorlijk kwetsbaar spul op zijn bestemming gekregen. Het enige wat in de laatste jaren fout gegaan is, was een combi van een heel zwaar puntig voorwerp met een heel licht onderdeel dat samen in 1 doos moest. Die hebben elkaar in de doos beschadigd, ondanks materiaal tussen beiden. Dat zal toch wel ergens een val gedaan hebben denk ik.

Vorig jaar nog een 90s MIDI toren (audio, niet onze MIDI) in 3 grote zware dozen in Frankrijk gekregen zonder schade. Dat was de meest uitdagende inpakjob in jaren. Houten platen voor gezaagd en nog meer maatregelen.

Toen ik nog meer apparaten kocht stuurde voor de betaling vaak onderstaande:

"Verpak de goederen in een stevige doos (2 lagen karton) met passende afmetingen.
Vul alle lege ruimtes in uw verzenddoos op met karton en bescherm uw zending met bubblewrap.
Verpak breekbare voorwerpen apart en duidelijk gescheiden van de rest.
Verstevig de hoeken extra."

Bij boeken vraag ik om ze in karton te verpakken, anders gaan de hoeken en de rug stuk.

Tijdens COVID heb ik veel elpees en CD's verstuurd via Discogs, die verzamelaars zijn pas kritisch op verpakking.

Ergste wat ik me herinner is een sterrekijker zonder meer in een doos met gat, waardoor de lens er uit viel.
En de Iannis Xenakis – Electroacoustic Works 5-CD box die dikker is dan mijn brievenbus en er op een regenachtige dag toch door werd geduwd.

Een LP die dubbelgevouwen in de brievenbus zit. Posters die maanden in een sorteercentrum rond gaan tot de kartonnen hoeken weggevreten zijn en de posters dus ook. Leuk. Soms kan je er niet aan doen ook al is je verpakking OK.

Het zijn inderdaad vaak de "pro's" die hun gat eraan vegen. Degenen die af en toe iets verzenden doen meestal extra goed hun best: wc-rolletjes, lege pizzadozen, gazettenpapier, 2kg tape rond de doos
Haha yes! Ik heb me wel eens bijna schuldig gevoeld dat elk stukje oud papier/karton, dat ik in huis kon vinden, mee ging in de doos, om maar te zorgen dat hetgeen erin zat niet meer kon bewegen. Beter die rotzooi meekrijgen, dan wat hier getoond wordt, man man man

mja, ik ben vast de enige die stekkers ook apart inpakt zodat de koper nooit een stekker aankrijgt met X benen. Want ja, ik kreeg er zo al.
En buig je m recht als ie zo krom staat, breekt ie. Kan je m gaan open breken en herstellen, ah zo gezellig. Zeker als het een PSU is met vaste stekker op.

Goeie tip @RSB - dat tientje extra beloof ik de volgende keer ook aan de verpakker, als het item het me waard is.

Zou er ook niet blij van worden... fuk man.. zo wil je zelf toch ook niet iets ontvangen...

Had laatst een Melodica, slecht verpakt... en in plaats van weinig gebruikt leekt het of de ratten er aan hadden gevroten.. ranzig en vol met krassen. Was het ook nog mijn schuld dat ik van mooi spul hield. De verkoper ging het voornamelijk om de klank. Als ik het dan terug sturen ging hij wel kijken of het goed aankwam... echt wtf dat soort mensen

is n beest hoor... was n tip van @Sly Dog
Wat ik nu uit mijn Motor DR2 pers is FOOKIN Insane :duivels:
Jammer vd verpakking/schade. Maar goed, fijn dat ie werkt en bevalt! :okdan:

En als je de linker en rechter channel serieel achter elkaar doorlust, kun je nog extremere boosts/cuts maken (en vervolgens bv door een distortion heen halen). :)

Jammer vd verpakking/schade. Maar goed, fijn dat ie werkt en bevalt! :okdan:

En als je de linker en rechter channel serieel achter elkaar doorlust, kun je nog extremere boosts/cuts maken (en vervolgens bv door een distortion heen halen). :)
- Heb je na een dubbele boost nog distortion nodig?
- Eq na distortion is effectiever dan ervoor.

Weleens vaker verteld: ooit een Korg Poly800 mkII (met moogslayer) ontvangen die verpakt was in een vuilniszak. Verder helemaal niks. Ja, een verzendlabel. Niks aan de hand, helemaal gaaf.
Ja, dit soort wonderen hebben hier ook wel plaatsgevonden, bijvoorbeeld bij een proteus 2000, los in een ruime doos, verder zonder enige emballage.

Back