Zelfs al vraag je om deftig te verpakken, krijg je dit...

klinkske

boeketje voor de vrouw
Ik vraag zo te verpakken dat 't 'niet kan schuiven' en 'bescherm de oren, graag doos in doos'

Kreeg ik deze foto, dat de verkoper extra moeite voor me ging doen... Ikd acht 'ik hoop dat dit niet alles is'
Juist

Kan je al raden hoe t aankomt... En dit is een handelaar in audio! Ik heb t UITDRUKKELIJK gezegd dathier jaarlijks spul met gaten in de doos aankomt en kromme oren, en ja hoor. Dat is dus de 2e in één week tijd. Proficiat

gat in de doos, kromme fader. oren lijken verbazend genoeg nog recht

Post NL leveraar zwaaide toen hij in zijn bus stapte, hij zag al aan mijn gezicht dat ie maar beter verder reed en kreeg geen handje terug

what could go wrong.jpeg
IMG_6347.jpg

IMG_6344.jpg

Een paar proppen papier hadden dat al kunnen oplossen.

Zels al smeet men niet met de doos, dan smeet dat ding zichzelf nog in de doos met zo veel vrije ruimte.

Heel lang geleden een Korg Mono Poly uit België ontvangen, die door een synthliefhebber in precies één enkel laagje bubbeltjesfolie was verpakt.

Arriveerde als requisiet uit een rampenfilm.
Heb er nog wel eens nachtmerries over, maar minder frequent dan vroeger.

Of de verzender nou lui, dom of slecht was, of dit alles tezamen, is me eigenlijk nooit duidelijk geworden .

"Goed verpakt " is een subjectief begrip, werd me toen wel duidelijk, net als "in goede staat"

Weleens vaker verteld: ooit een Korg Poly800 mkII (met moogslayer) ontvangen die verpakt was in een vuilniszak. Verder helemaal niks. Ja, een verzendlabel. Niks aan de hand, helemaal gaaf.

Hier viel een keer een 19 inch 1 u unit van 70 cm hoog met de punt op mn mengtafel Had ook een kromme schuif. Kon de cap er oplaten en hem zo rechtbuigen met de waterpomptang, niets aan de hand. Beter langere kabel gebruiken voor experimenten ;-)

Laatst gewijzigd:
De verkoper zegt dat ik m niks kan verwijten want hij had extra zijn best gedaan. Prima. We kopen dus elders dan als hij bij zijn mening blijft. Ik verwacht duidelijk veel teveel van de pro’s want dit is de 2e pro deze maand die t klaarspeelt.

Als je die fadercap verplaatst naar de ontbrekende eronder, zal het kromme minder opvallen.
O maar ik heb m onmiddellijk recht geplooid. Ben wel meer gewend

De verkoper zegt dat ik m niks kan verwijten want hij had extra zijn best gedaan. Prima. We kopen dus elders dan als hij bij zijn mening blijft. Ik verwacht duidelijk veel teveel van de pro’s want dit is de 2e pro deze maand die t klaarspeelt.
Dat zijn toch geen pro's. Tenzij dat voor proLETEN staat. Name 'n' shame!

Goh als ik elk bedrijf most name en shamen, bleef er dan nog iemand over :D
Iedereen maakt wel eens n fout. Als ze er niet van leren elders kopen, klaar.

Post NL leveraar zwaaide toen hij in zijn bus stapte, hij zag al aan mijn gezicht dat ie maar beter verder reed en kreeg geen handje terug
Wat kan de postnl meneer hier aan doen?

Algemeen kan je een pakket weigeren bij ontvangst wegens schade. Maar dat kan je natuurlijk niet doen als de postmeneer al terug naar zijn busje gespurt is.

En dan mijn geld en t toestel kwijt. Slecht plan. Is n 2ehandsje he

Wat een halve zool. Wie verpakt nou zoiets op die manier 😱

O maar er zat ook nog een stukje noppenfolie in de doos los en een extra stuk karton er over bovenaan. dus het was geen onwil. Maar ik blijf beleefd.

Ik denk dat dit t plan ongeveer was.

Attachments

• IMG_6351.jpeg
    IMG_6351.jpeg
    174 KB · Bekeken: 94
Gelukkig was het geen nieuwe.. 🫣

Het is verbazingwekkend hoe slecht mensen nadenken bij het verpakken van breekbare waar. Zelfs als je er om vraagt en maatregelen suggereert 19' dozen met de rack ears strak in de diagonale hoeken van de doos geperst ( Met een Ibanez UE400, Yamaha Rev7 en een Roland XV5080 moest ik naar een bevriend plaatwerker), elekronenbuizen(glas!) in een enveloppe, keurig in een doos met dempend materiaal afgevuld maar daarbij wel begonnen met het te verzenden item op de bodem van de doos te leggen.
Essentie blijft dat mensen zich niet realiseren dat je heel vaak zonder meerprijs een grotere doos kan gebruiken.

Back