JBL Bandbox

De JBL Bandbox solo en trio zijn een speaker en cabinet die interessante eigenschappen heeft voor diegenen die behoefte hebben aan een stem separator en dan mee kunnen oefenen met de muziek en in realtime naar behoefte de vocals, drums of gitaar weg kunnen draaien en dan zelf kunnen oefenen;

- AI stem separation voor zang, drums, gitaar
- cabinet met verschillende versterkermodellen en FX voor acoustische, electrische gitaar en bass
- verschillende tools zoals metronoom, tuner, drummachine
- up- en downpitching 5 semitones
- 60 sec looper om layers over elkaar op te nemen
- in en outs voor gitaar, koptelefoon en microfoon en usb C voor aansluiting op pc/laptop/mobiel
- bediening op de box of op de app op telefoon
- zie voor exacte verschillen tussen de twee de website

Solo;

Trio;

Dat is op zich wel een goeie hoe ze het gebruiken door het weglaten van bepaalde elementen om zo te oefenen met bijvoorbeeld je gitaar of zang terwijl de rest van de track intact blijft. Zo had ik nog niet gekeken naar een separation effect.

Dit doe ik met oefenen op de pc ook wel. Heb zo’n plug-in waar je instrumenten kan weghalen. Of helemaal te isoleren dat je alleen Bas hoort om het sneller op gehoor uit te zoeken. Maar leuk dat ze het ook in zo’n apparaat maken.

Dit doe ik met oefenen op de pc ook wel. Heb zo’n plug-in waar je instrumenten kan weghalen. Of helemaal te isoleren dat je alleen Bas hoort om het sneller op gehoor uit te zoeken. Maar leuk dat ze het ook in zo’n apparaat maken.
Hier ook idd. Al oefen ik nog het meest met onze eigen multitracks (en dan kan ik mijzelf gewoon uitzetten).
Leuk product. Zeker ook omdat hij kan transponeren (als ik het goed lees).
Handig voor als je als band andere toonsoorten kiest dan het origineel.

Best wel cool, lekker jammen.
Maar goed die fft artifacts vind ik niet om aan te horen.

Best wel cool, lekker jammen.
Maar goed die fft artifacts vind ik niet om aan te horen.
Ik zie hier wel potentie in voor onze vocalisten.
We spelen vaak bestaande nummers en dan in andere toonsoorten.
Ja, je kunt ook transponeren via een Chrome extensie, maar in de praktijk is dat weer een hobbel teveel.
Dan kunnen ze op toonhoogte oefenen met en zonder zang.

Hola,
Is bekend.
Zit ook in cubase 15.
En in de akai mpc key 61.
En het is altijd leuk in de originele toonhoogte.
Groeten van andreos.

Back