Is dat lang geleden..... (Jam nr 116 op de hardware setup)

Montfrooij

Gepokt en gemazeld
Het duurde veel te lang, maar jam 116 is er dan eindelijk.
(iets met prioriteit en de Push 3 die ook veel aandacht vroeg)

Gemaakt voor dronebeelden, dus wat aan de lange(re) kant en een grote rol voor de Digitakt 2.
Hoewel ik nog veel te ontdekken heb, is mijn voorlopige conclusie dat dit een blijver is in de hardware setup.
Ik was bang dat hij me teveel uit de flow zou halen met sound designen, maar eigenlijk gaat dat heel vloeiend.
Voor deze jam vooral de Peak gesampled en gemangled om er iets nieuws van te maken wat als ritmisch / melodisch element mee loopt met de rest van de jam.
De derde sectie vond ik het lekkerst, maar de eerste twee passen beter bij de dronebeelden die ik opgenomen heb.

9 minuten fun in m'n bubbel, al moest ik m'n kop er goed bijhouden. Ook deze muscle memory vervaagt na verloop van tijd een beetje.
Maar aan het einde (toen de 4x4 nog even om de hoek kwam), zag ik de ontspanning terugkeren.
Lekker man.
Jammen.

Klinkt goed.
Las dat je die preamp voor de minitaur gebruikt. Heb dezelfde preamp en ga die ook eens met synths proberen.

Klinkt goed.
Las dat je die preamp voor de minitaur gebruikt. Heb dezelfde preamp en ga die ook eens met synths proberen.
Thnx.
Ja, als je de input overstuurt, dan krijg je een lekker randje aan de Minitaur.
Verwacht geen super clean geluid, hij is vrij ruizig in bepaalde presets, maar in mijn jams valt dat helemaal weg (en eigenlijk is dat ÊÊn van de charmes van analoog natuurlijk).

Het blijft hogere wiskunde voor mij al die kastjes, knopjes en draadjes maar vind het weer vet klinken! :okdan:

Het blijft hogere wiskunde voor mij al die kastjes, knopjes en draadjes maar vind het weer vet klinken! :okdan:
Bedankt!
Het valt best mee, maar ik snap dat het er ingewikkeld uitziet.
Uiteindelijk is het toch vooral veel van hetzelfde.
Elke synth heeft zo ongeveer dezelfde opties.
En je begint niet met 5 synths, maar met ÊÊn (ik tenminste), dus die leer je kennen en zo breid je elke keer een beetje uit.
En als je al wat DAW ervaring hebt, dan neem je dat mee natuurlijk.

Die complexe bakken zoals de MC-707 en Digitakt 2 zijn wel een puzzeltje om te leren kennen, maar ook dat gaat bij mij in laagjes.
Eerst lekker prutsen zonder dat je weet wat je doet en zo een beeld krijgen wat er aan de oppervlakte kan. Daarna steeds een laagje dieper met de handleiding en tutorials en het ouderwetse Google of (tegenwoordig) nieuwerwetse AI.
Tijd is dan de enige beperking. Het bakje is gewoon een tool om ergens te komen.

Die DT2 begint steeds meer een plekje te krijgen in de setup en het is nog leuk ook (ook wel eens frustrerend als iets niet direct lukt, maar dat hoort bij leren) dus ook met 45 jaar is m'n brein nog in staat iets nieuws te leren gelukkig.

Ik heb nog nooit met een hardwarematige DAW gewerkt, maar wellicht dat ik er vrij snel chocolade van kon maken gezien ik wel werk met softwarematige. En ja als je begint met 1 en die door en door kent snap ik dat een grote set up gesneden koek voor je is.

Ik heb nog nooit met een hardwarematige DAW gewerkt, maar wellicht dat ik er vrij snel chocolade van kon maken gezien ik wel werk met softwarematige. En ja als je begint met 1 en die door en door kent snap ik dat een grote set up gesneden koek voor je is.
De DAW is een perfecte leerschool :)
Welkom terug ;)
Met veel plezier naar geluisterd. Mooie progressie!
Bedankt! 2x

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik duik er zo nog even achter :)

Prachtige Jam. Mooi uitgevoerd. Heb genoten👍👍👍
Thnxxxx!
Ik ook tijdens het jammen en 'performen'.

Back