Een poging tot 1992 (v1)

OpenHiHats

Ouwe rot
Maar dan dat ene hoekje van 1992.:D

Drums out 1: Kick
Drums out 2: Rest
Pad: Korg Prologue
Delay time pitch shift-dingetje: Dreadbox Typhon
Keys: Yamaha DX100
Fluiterig antwoordlijntje: Dreadbox Typhon

Notities:

- Ik ben niet tevreden met de FM-keys. Klinkt te bandpassed. Had meer harmonics moeten hebben, of in hogere pitch gemoeten. Hoorde ik tijdens het tracken eigenlijk ook al, maar toch doorgaan, hè. :stupid
- Als rond 03:05 de twee geluiden bij elkaar komen wordt het wat te gortig, denk ik zo. Ze zitten elkaar ook in de weg.
- Toms als 'baslijn' wordt op een gegeven moment waarschijnlijk wat vervelend, vooral als er geen variatie in zit. Die toms goed laten klinken is moeilijk.
- De drums hadden meer variatie kunnen gebruiken
- Ik mis waarschijnlijk sub, dat kan ik niet horen.
- Mixen is fucking moeilijk en maar matig leuk. En ik wil een studio met monitors en goede akoestiek ipv een koptelefoon.
- Verder met de sfeer wel tevreden.

Alle commentaar en feedback is welkom!

Laatst gewijzigd:
Klink lekker hoor! mooie sound, lekker 909 beatje. :okdan:

Het is hoe je het bekijkt: is het nummer om te mixen?
Dankje! Ik maak nooit tracks met de DJ in gedachten. Het zou misschien beter zijn als ik dat wel eens deed. Maar de tracks die mij inspireren zijn ook nauwelijks DJ-vriendelijk en zeer jazzy, gekke drumfills en variaties incluis.

Lekker hoor, van mij mogen de drums wel iets grauwer en meer pompen maar dat is meer een smaakding
Thanks! Grauwer als in meer gelowpasst?

Meer pompen hoeft van mij denk ik niet, al werd ik na 1000x luisteren misschien ook gewoon gek van de drums en denk ik over een maandje hetzelfde als jij.

Thanks! Grauwer als in meer gelowpasst?

Meer pompen hoeft van mij denk ik niet, al werd ik na 1000x luisteren misschien ook gewoon gek van de drums en denk ik over een maandje hetzelfde als jij.

tja grauwer en gelijkertijd ietje meer hifi, dus wat saturatie en exciter. Ik gooi mijn x0x dingen altijd door een BX mixertje wat gelijk al een lekkere boost geeft. Ik snap dat je echt voor de 90s vibe ging, maar zelf vind ik de droge 909s saai worden een hele track.

tja grauwer en gelijkertijd ietje meer hifi, dus wat saturatie en exciter. Ik gooi mijn x0x dingen altijd door een BX mixertje wat gelijk al een lekkere boost geeft. Ik snap dat je echt voor de 90s vibe ging, maar zelf vind ik de droge 909s saai worden een hele track.
Ik snap 'm! Die droge drums kunnen inderdaad saai worden. Ik heb wel wat geprobeerd met Mackity etc, maar niet de juiste sound gevonden. Ga er nog wel ff mee pielen. Die BX-mixertjes zijn leuk, ik had er ook een.

Laatst gewijzigd:
Ik zou de drums meer ontwikkelen laten. Je hebt een aantal keer dat hij wegvalt en weer terugkomt, maar verder is het veel hetzelfde en nogal eentoning. Als je die drums gedurende zo'n periode steeds meer invult, door er geleidelijk aan extra beats tussenin bij te doen, krijg je meer een climax-effect en gaat het ergens naar toe. Zeker als je ze dan ook geleidelijk steeds heftiger laat klinken, b.v. de attack opvoert. Er komt dan meer ontwikkeling in je track.

Ik zou de drums meer ontwikkelen laten. Je hebt een aantal keer dat hij wegvalt en weer terugkomt, maar verder is het veel hetzelfde en nogal eentoning. Als je die drums gedurende zo'n periode steeds meer invult, door er geleidelijk aan extra beats tussenin bij te doen, krijg je meer een climax-effect en gaat het ergens naar toe. Zeker als je ze dan ook geleidelijk steeds heftiger laat klinken, b.v. de attack opvoert. Er komt dan meer ontwikkeling in je track.
Goeie, thanks!

Ik vind de drums juist wel erg lekker zo, psat wel bij de beat. Alleen de toms worden wel snel saai. Misschien als je ipv 1 bar loop er een 2 bar loop variatie van maakt door in de 2e bar een paar toms weg te halen, dan ben je wss al klaar

Beetje druk qua toms en idd te monotoom.
Denk dat je daarmee al een behoorlijke verbetering kan krijgen.
Die 'lead' die bijv. op 2:50 begint mag er wat mij betreft iets minder lang bij.

Back