Fraude op dit forum

syndromeda

Ouwe rot
Ik kocht gisteren een toestel van iemand op dit forum, vermits hij al langer lid was en meerdere advertenties had staan dacht ik wel dat het ok was. Ik maakt dus een instant overschrijving en nu blijkt hij verdwenen met het Noorderlicht.
Het betreft "rolfski", zou in Venlo wonen maar opereert vanuit Duitsland onder de naam Oskar Smorzh.
...zelfs op dit forum...ik weet dat dit gebeurt op Marktplaats en 2dehands maar hier???

Balen! Ik had gisteren ook contact met hem. Gaandeweg begon ik het steeds minder te vertrouwen. Nadat ik meer omtrent zijn identiteit wilde vragen, reageerde hij getergd. Hondsbrutaal en sneaky figuur. Hoop dat jouw schade meevalt

Trouwens...zijn andere advertenties zijn gewoon verdwenen...hoe kan dit? Of is dit forum gehackt?
Gisteravond kregen we een melding van 1 van onze leden dat de gebruiker verdacht handelde. We hebben na kort beraad zijn rechten ingetrokken voor de MP en zijn posts naar een niet-zichtbare plaats verplaatst. Ook 1 gebruiker waar hij gereageerd had op een MP Vraag gewaarschuwd. Ik vrees inderdaad dat dit account gehacked is.

Naar dat het uitgerekend hier gebeurt. Wel aangifte doen, ook al lijkt de kans dat er wat mee gebeurt klein is.

Heel vervelend dat dit je overkomen is. Wellicht hebben de beheerders iets van een IP-historie of browser-fingerprint vanuit deze account? Dat kan de politie helpen om deze fraude aan andere zaken te relateren.

Het is een dag geleden, misschien wel iets snel om conclusies te trekken?
Maar wel goed om iig wat info over ip en post geschiedenis te delen.

Ik heb ooit ook zoiets gehad hier. Ik kreeg toen ook wat IP adressen en daarmee en wat googlen kwam ik bij de ouders uit. Die schaamden zich kapot en hebben mij en een ander forumlid vergoed. En hopelijk dat kutkind onterft.
Dus met wat doorzettingsvermogen en geluk kom je er heel misschien uit. Veel sterkte.

Ik heb al gegoogled, niks te vinden.

Attachments

• Whatsapp detail.jpg
    Whatsapp detail.jpg
    129,6 KB · Bekeken: 145
Woooow, hij hield ook contact met mij gisteren voor een mixer. Ik had mijn twijfels, omdat zijn berichten veel te perfect en te toegeeflijk waren.

We gaan hier even serieus naar kijken want dit willen we natuurlijk absoluut niet. De dreiging zit hem hierbij vooral in oude, latente leden met gelekte passwords. Tot nu toe is dat tot spamming beperkt gebleven maar nu dus ook oplichting.

Inmiddels zijn er al wat maatregelen genomen waaronder een massale password reset van te inactieve leden. Het blijft een afweging tussen veiligheid en gebruikersvriendelijkheid. Veiligheid geven we nu meer voorrang. Dat betekent mogelijk ongemak en meer werk voor ons. In ieder geval is het zaak dat iedereen waakzaam blijft en ons bij twijfel een seintje geeft.

Back