Octave one liveset nep

Ik vind dit wel een gouden combi eigenlijk.. een geluidsman die de balans bewaart en de fx doet.. Super concept!!

Zo doet Orbital het toch ook al 30+ jaar? Een voor de geluiden tweaken en de andere kanalen (inmiddels digitaal) aan en uit zet?
Voor een 'live' duo lijkt me dat een prima interactie, wat dan nog echt live is, nahja, zie hierboven.

Zie je dat kleine zwarte blokje op de plaat? Dat is dit: Phase DJ - Official Website. Daarmee kun je wireless dj software "besturen". Met ander woorden, je scratch bewegingen ed worden door dat blokje doorgegeven aan de software. Geen arm of naald meer nodig dus.
Haha... idd..
Ik heb gisteren toevallig gisteren mijn eerste poging ooit om te scratchen gedaan. Ik kwam na zoeken over de Transform techniek toevallig een video van hem (Skratch Bastid) tegen.. en de basics geleerd.
Ik durf mijn eerste poging hier niet te delen.. maar is hier te zien eventueel.. Bedankt voor het lachen.. :D

Laatst gewijzigd:
Wat betreft oldskool technieken. Niets is heilig meer. Maar DVS, waar een plaat software aanstuurt bestaat al meer dan 20 jaar volgens mij, al eerder dan het SYNC knopje.

Ik heb zelf dus het ding hieronder gekocht 'n paar maanden terug.. Echt alles is nep tegenwoordig.. Ook sequencers dus. Maar zeker leuk speelgoed.. :)

Back