chaos patch oscillator

Origineel geplaatst door Burp
Zal ik doen, maar nu zit ik op m'n werk (zonder editor en zonder rechten om dat even te installeren :stupid ) dus een dezer dagen...
maar voorlopig maar even zo: pak een out module, zet daar twee OSC A boven en verbind van OSC1 de out naar de out module én naar een van de pitch ingangen van OSC2. Verbind OSC 2 out naar een pitch ingang van OSC1, draai de pitch ingangen open en gaan!! Ben benieuwd of je uit de NM meer chaotische dingen kan krijgen.
Dankjewel! Ik kom er zo denk ik ook wel uit.
Wat is een key-quantizer?
de NM manual zegt:
KEYQUANT
This module quantizes the values of a continuous control signal and generates note values according to a
user-defined key. It is great for arpeggio-like effects.
Maar je kan 'm dus ook voor andere dingen dan arpeggio's gebruiken. :)

wat is een key-quantizer?
sorry, ik had het even toe kunnen lichten voor de niet-NM gebruikers 8o)

En ik bedoelde dat met deze schakel techniek je goed koortjes kan maken.. (niet met een key-quantizer natuurlijk!)

@protohuman: als ik thuis ben kan ik de patch wel ff posten hier..

Heb ook wat gecreerd met reaktor.
Ik ben de feedbacklevel gaan opvoeren en er ontsond chaos.

Het mp3'tje is een beetje vernaggeld: dat getjielp in het begin, voordat er chaos onstaat, komt door de mp3 compressie. Ik zal een dezer dagen een betere opname proberen te maken.
Verder vond ik het leuk om te horen dat je, voordat er chaos onstaat, een soort doppler effect kreeg. (vliegtuig die voorbij komt of iets dergelijks).

Ook zal ik eens wat dx-7 ruis opnemen.
Ik wil ook nog met reaktor gaan proberen wat er ontstaat als ik een sin osc gebruik ipv een saw.
Zal dit dan hetzelfde resultaat opleveren als bij de dx-7?

Attachments

• fm_feedback.mp3
    478 KB · Bekeken: 84
Hier het screenshotje.

Je ziet het misschien niet zo goed, maar ik heb de output via een amplifier doorgelust naar de FM ingang.

Attachments

• fm_feedback.jpg
    fm_feedback.jpg
    8,2 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door wiener303
Heb ook wat gecreerd met reaktor.
Ik ben de feedbacklevel gaan opvoeren en er ontsond chaos.

Het mp3'tje is een beetje vernaggeld: dat getjielp in het begin, voordat er chaos onstaat, komt door de mp3 compressie. Ik zal een dezer dagen een betere opname proberen te maken.
Verder vond ik het leuk om te horen dat je, voordat er chaos onstaat, een soort doppler effect kreeg. (vliegtuig die voorbij komt of iets dergelijks).

Ook zal ik eens wat dx-7 ruis opnemen.
Ik wil ook nog met reaktor gaan proberen wat er ontstaat als ik een sin osc gebruik ipv een saw.
Zal dit dan hetzelfde resultaat opleveren als bij de dx-7?
Dat doppler-achtige, ontstaat dat als je de amp langzaam opendraait?
Dit klinkt trouwens weer heeeeeel anders dan uit de NM.

wiener303, als ik het prentje goed interpreteer, dan is dit slechts 1 oscillator en geen 2 die crossmoduleren ?
dit verklaart misschien ook een beetje het verschil in geluid ... ?

Kzou nog eens verder moeten zoeken hoe ik de gain op mijn motm modular kan opvoeren, dan zou het in weze met 1 oscillator ook moeten lukken...

Dat doppler-achtige, ontstaat dat als je de amp langzaam opendraait?

Ja.

wiener303, als ik het prentje goed interpreteer, dan is dit slechts 1 oscillator en geen 2 die crossmoduleren ?

ja, ik zal ook eens een sinus en blok proberen, kijken wat dat wordt..

Die gainregelaar heb ik moeten aanpassen.. Die was eerst regelbaar van -60 tot 0. Nu gaat ie van 0 tot +60. Ik weet trouwens niet of dit db is.

Dat klopt idd ja! als ik bij de NM zo'n cross-modulatie patch maak.. en 1 van de 2 oscillators krijgt een envelope op de AM input gebeuren er hele coole dingen.. Op een gegeven moment leek het wel een freaky Satriani gitaarsolo!!

Back