Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

A simple approach that sounds even better than the classical chaos
circuits is just to cross couple a pair of FM modulated sine wave
oscillators. Simply take oscillator 1 output and FM modulate oscillator
2, similarily take oscillator 2 output and FM modulate oscillator 1.
Make sure that you have adequate gain in the FM paths, if not you will
not be able to get the full spectrum of sounds. You may need to add
amplifiers in the FM paths. The FM inputs are inherently non-linear as
the transfer function is dependent upon the instantaneous oscillator
phase angle. You can get anything from pure sine waves to pure white
noise from this patch. Likewise, "overblown" sounds and octave jumps are
quite easy to get.

Origineel geplaatst door maxdox
Als iemand een jp8000 patch met xmod kan laten horen, zien we gelijk het verschil.
Origineel geplaatst door synthiaks
Heb net zoiets gedaan bij de EMS Aks.
vco1(sinus) moduleert vco2 freq. vco2 (ramp?) moduleert vco1 freq. vco1 gaat naar de output (vca).
Resultaat: phaserachtige ruis dat bij subtiele verandering van frequentie verandert in het gekrijs van een varken. Het is af en toe een superranzig geluid
Ik laat vco2 moduleren door vco3 die ik als een lfo gebruikmet ongeveer 1 cycle per 20 seconden. het geluid gaat nu alle kanten op en verandert van ruis in sinus en weet ik wat allemaal.
Super!!![]()
Origineel geplaatst door Burp
Dit wil ik horen! Kun je een fragmentje posten?
Ik heb geen recorder op de pc die het doet en hij herkent de cd writer ook niet meer. Als alles weer in orde is laat ik zeker meer horen!!Origineel geplaatst door synthiaks
Nee, dat kan nietIk heb geen recorder op de pc die het doet en hij herkent de cd writer ook niet meer. Als alles weer in orde is laat ik zeker meer horen!!
crossmod heeft niet specifiek met FM te maken, in principe kan het vanalles zijn, AM, FM, SYNC, PHASE...Origineel geplaatst door maxdox
Dat heet crossmodulatie; Output van osc1 gaan naar fm-input van osc2; de output van osc1 gaat dan naar de fm-input van osc1. Chaos inderdaad. Eigelijk kunnen alleen analoogjes dit; synth's van roland zoals de jx8p en jupiter hebben zo'n crossmod optie, xmod heet dat. Verder uiteraard mogelijk op modulaire systemen (analoog).

Origineel geplaatst door ProtoHuman
tof!!! Ik ga de micromod dit weekend maar weer es afbeulen! Heb je misschien een screenshotje oid van de patch? het plaatje dat salamandos gaf is niet errug duidelijk.
) dus een dezer dagen...