deathspell
Ouwe rot
Historisch interessant item... onbetaalbaar, maar wel leuk om even te zien.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ik wil de tweede wel.
Dat is wel herkenbaar. Ik heb de Deckard's Dream als 'degelijke benadering van'. Waanzinnig goeie klank en enorme expressieve mogelijkheden, maar wel een behoorlijke one-trick (okay, misschien two-trick) pony die best wat reverb nodig heeft om tot leven te komen. Voor leads en arps is ie heerlijk, maar het is zeker geen allround synth zoals andere klassiekers als de Jupiter-8 of Oberheims.Ik gooi het er maar een keer uit in de hoop dat het opluchting geeft:
Ik vind de CS-80 niet zoveel aan.
Ergens mid jaren 80 hadden we er eentje ingeruild. Uiteraard op een DX-7. Mijn baas vroeg me hem te testen want bij een defect zou de deal niet doorgaan.
Hij functioneerde perfect en heeft jarenlang in de winkel gestaan. Geen hond die erin geïnteresseerd was. We speelden er af en toe op en kwamen tot de conclusie dat de klank van een Oberheim 4-voice die we ook hadden staan, by far superieur was.
Uiteindelijk is hij gedoneerd, samen met een Mellotron aan een museum. In Den Haag als ik me goed herinner
Dus een CS-80 is niets voor mij. Saaie bak, gemaakt voor organisten.
Vangelis heeft zijn album Beaubourg er helemaal mee gemaakt.Ik gooi het er maar een keer uit in de hoop dat het opluchting geeft:
Ergens mid jaren 80 hadden we er eentje ingeruild. Uiteraard op een DX-7. Mijn baas vroeg me hem te testen want bij een defect zou de deal niet doorgaan.
Hij functioneerde perfect en heeft jarenlang in de winkel gestaan. Geen hond die erin geïnteresseerd was. We speelden er af en toe op en kwamen tot de conclusie dat de klank van een Oberheim 4-voice die we ook hadden staan, by far superieur was.
Uiteindelijk is hij gedoneerd, samen met een Mellotron aan een museum. In Den Haag als ik me goed herinner
Grappig. Een CS-80 is mega organisch kwa klank (en temperament), en om daar dan een rechthoekig-als-een-baksteen orgel tegenover te zetten. Apart.Ik gooi het er maar een keer uit in de hoop dat het opluchting geeft:
Los van het feit dat dergelijke claim inderdaad wel ergens gestaafd zou mogen worden in de advertentie, weet ik ook niet of het *zo* prijsbepalend is bij deze klasse instrumenten. Die gruwelijk dure topmodellen waren met enige overdrijving gezegd bijna allemaal van beroemde artiesten. Of je nu de CS80 van Vangelis, Zappa of Springsteen hebt. Het is niet dat die specifieke CS80 iconisch gemaakt is op het podium ofzo, zoals dat met sommige gitaren gebeurd is.Het is nogal een claim dus waar is het bewijs dat dit de eerste cs80 van Vangelis is? Ik zie het niet namelijk?
Leuke vondst
Historisch interessant item... onbetaalbaar, maar wel leuk om even te zien.
[...] Saaie bak, gemaakt voor organisten.