Behringer Mini Pops 7

Behringer-Mini-Pops-7.jpg

Er was ook een lange periode van stilte over de vraag of de Mini Pops 7 al dan niet zou worden uitgebracht.
Zijn verschijning in de Syntribe software (3.2.2) betekent nu dat het klaar is en een realiteit.

De Behringer Mini Pops 7 wordt een authentieke kloon van de originele Korg analoge Mini Pops 7.
Het zal waarschijnlijk 15 drumgeluiden en 20 patronen bevatten.

Officiële functiedetails zijn nog niet uit, maar je kunt wat details op de interface zien.
De Behringer versie is volledig programmeerbaar als een Roland drummachine.
U kunt de verschillende instrumenten selecteren en een stap sequencer gebruiken om uw eigen patronen te maken.

Met het origineele Mini pops 7 kon je alleen patronen combineren om nieuwe te maken.
Het beschikt ook over een vervormingseenheid, en een toonregeling, waarschijnlijk een filter.

De officiële releasedatum voor de Mini Pops 7 is onbekend, maar het is dichterbij dan ooit.

Bron: synthanatomy.com

de vraag is of de standaard patterns er in zitte, was bij de 78 niet t geval hoorde ik. Vast niet.
Ik heb de Mp 7 met sync- lekker samen met de cr 78 als je Suicide wil nadoen of zo. Mist enkel nog zo'n crappy orgel :)

Deze zou wel een leuke aanvulling zijn op mijn Eminent 310. Maar het is wel belangrijk dat de truc met het combineren van patterns ook werkt. Op de originele minipops 7 kun je meerdere knoppen tegelijk indrukken om zo een soort mengvorm te krijgen van ritmes. Jean-Michel Jarre doet dat o.a. op het oxygene album. Bij mijn weten zit je bij de originele minipops 7 vast aan de standaard patterns en kun je geen eigen patterns maken. Dus ik hoop dat de originele patterns er wel inzitten en dat die combinatietruc ook mogelijk is. Bij de CR-78 kon dat in ieder geval niet en dat was jammer.
Ik vrees dat het bij deze minipops kloon ook niet kan, want ik zie een draaiknop om een pattern te kiezen en geen drukknoppen zoals op het origineel. Aangezien je een draaiknop niet in twee standen kan zetten denk ik dat het dus niet mogelijk is de ritmes te combineren. Grote misser wat mij betreft.

Deze zou wel een leuke aanvulling zijn op mijn Eminent 310. Maar het is wel belangrijk dat de truc met het combineren van patterns ook werkt. Op de originele minipops 7 kun je meerdere knoppen tegelijk indrukken om zo een soort mengvorm te krijgen van ritmes. Jean-Michel Jarre doet dat o.a. op het oxygene album. Bij mijn weten zit je bij de originele minipops 7 vast aan de standaard patterns en kun je geen eigen patterns maken. Dus ik hoop dat de originele patterns er wel inzitten en dat die combinatietruc ook mogelijk is. Bij de CR-78 kon dat in ieder geval niet en dat was jammer.
Ik vrees dat het bij deze minipops kloon ook niet kan, want ik zie een draaiknop om een pattern te kiezen en geen drukknoppen zoals op het origineel. Aangezien je een draaiknop niet in twee standen kan zetten denk ik dat het dus niet mogelijk is de ritmes te combineren. Grote misser wat mij betreft.
Je kunt in deze Mini pops toch zelf die combi ritmes ingeven en opslaan als een pattern. :eureka:

Als eigen patterns kunt maken wel. Maar dan nog is de combinatie truc veel makkelijker. Nu zou je al die combinaties moeten gaan uitpluizen en programmeren. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant niet heel snel en simpel zoals op het origineel.

Ik weet dat de cr78 het wel kan en de minipops ook. De Behringer clones kunnen het helaas niet waardoor je dus zelf die patterns moet uitvogelen en programmeren.

Op de originele minipops 7 kun je meerdere knoppen tegelijk indrukken om zo een soort mengvorm te krijgen van ritmes.
Nu je het zegt... Ik luisterde laatst naar Angine de Poitrine en die beats deden me denken aan de tijd dat ik in de jaren 80 op ons Yamaha orgel diverse ritmesoorten van de ritmebox telijkertijd kon indrukken voor hele leuke gemixte ritmes met vreemde maatsoorten. Het was echt bijna identiek!

Ik had alleen nog effe gitaar moeten leren spelen om vervolgens wereldwijd door te breken... Helaas was daar geen geld voor... Moet het nu helaas doen met oude X0X Rolandjes...

Ik vind het veel leuker en creatiever om zelf patronen te maken. De gecombineerde patronen op Oxygène zijn zo beroemd dat gebruik ervan bijna als plagiaat voelt. De te vroeg overleden Amerikaanse synthesist Michael Garrison gebruikte in zijn oudere werk naast een Synare ook een Minipops. Die paste goed in zijn melodieuze muziek.

Full Bucket biedt een gratis VST met gemodelleerde klanken en gebruikersinterface van de Minipops aan. Die klinkt goed genoeg maar de Behringer zal wel zo goedkoop worden dat ik hem erbij neem.

Ik vind het veel leuker en creatiever om zelf patronen te maken. De gecombineerde patronen op Oxygène zijn zo beroemd dat gebruik ervan bijna als plagiaat voelt. De te vroeg overleden Amerikaanse synthesist Michael Garrison gebruikte in zijn oudere werk naast een Synare ook een Minipops. Die paste goed in zijn melodieuze muziek.

Full Bucket biedt een gratis VST met gemodelleerde klanken en gebruikersinterface van de Minipops aan. Die klinkt goed genoeg maar de Behringer zal wel zo goedkoop worden dat ik hem erbij neem.

Zijn Minipops was een Univox SR-95 die een beetje verschilde kwa klank en ritmes (bovendien zat er wel een modificatie in waardoor hij de klank van sommige instrumenten kon aanpassen).

Verder had hij ook nog een Mattel Synsonics.

Waarom ziet het er op die foto uit als een Roland TR606 Drumatix als het een "authentieke clone van de Korg Minpops" moet worden?

Waarom ziet het er op die foto uit als een Roland TR606 Drumatix als het een "authentieke clone van de Korg Minpops" moet worden?
Wellicht de makkelijkste oplossing om het in dezelfde behuizing te doen als de Drumatix.

Moeten ze geen nieuwe mal maken voor een ander design.

Back