Achtergrondje als plaatje aan je video toevoegen. Mogelijk via AI?

MacGyverGear

midi-life crisis
Zag de video hieronder en kreeg een beetje het vermoeden dat de 'Wall of Synths' niet echt was.. of eigenlijk een beetje onrealistisch oogt. Er staat op de Desk bv dezelfde synth (Arturia Minifreak) als in het rack.. ik kan er naast zitten, maar het riep bij de vraag op. Kan zoiets toevallig ook met AI?

In TV studio's wordt een compleet decor toegevoegd, terwijl er niets te zien is in de studio zelf. En dat is ook waar het waarschijnlijk in de gemiddelde studio vol gear en zooi lastig gaat zijn, omdat je niet die compleet egale muur hebt achter je bureau of setup met spulletjes..
Maar misschien is AI tot zoiets in staat? Best handig, hoef je niet telkens je rommel op te ruimen wat veel tijd scheelt.. :)

Daar heb je niet eens AI voor nodig, aangezien de camera niet beweegt. Een green screen en een plaatje is genoeg. Of misschien zelfs gewoon met een Teams filter (al zie je dan wel meestal duidelijkere randen). Ik heb overigens niet het idee dat de achtergrond hier gefaket is.

Maar de gemiddelde kamer waar je bureau in staat of statief heb je doorgaans geen green screen of egale wand als achtergrond.. Ik zit zelf vaak voor mijn rack.. vol met gear die je dan niet echt in beeld wilt hebben..
Kan zoiets misschien door er eerst een foto van te maken met dezelfde cameraopstelling als waar je mee filmt. Net als bv met audio, door een instrument wat je als stem hebt kunt gebruiken om het weg te filteren uit een mix door het in tegenfase toe te voegen.

Laatst gewijzigd:
De achtergrond hoeft voor Teams-filter achtige background replacement niet egaal te zijn, maar die methode ziet er meestal ook wel nep uit door duidelijke randen en soms glitches (vooral als je een bril draagt bijvoorbeeld).

Wat jij zoekt is 'difference keying'.

"Difference keying works differently from color keying. Difference keying defines transparency with respect to a particular baseline background image. Instead of keying out a single-color screen, you can key out an arbitrary background. To use difference keying, you must have at least one frame that contains only the background; other frames are compared to this frame, and the background pixels are made transparent, leaving the foreground objects. Noise, grain, and other subtle variations can make difference keying very difficult to use in practice."

Top!! 'Difference keying' Dat zou de truc kunnen doen idd. Zal waarschijnlijk niet met OBS kunnen.. maar ik ga eens zoeken.

Het is dan waarschijnlijk wel zo dat je camera echt verankerd moet zijn, of gefixeerd op dezelfde positie zeg maar. Ik heb een zwevende vloer.. en ontkoppelde wanden.. handig.. :D

die plant heeft geen schaduw zoals die keys in t rack . vreemd.

Volgens mij zit er een strijklicht langs de muur, een rode lamp linksonder. Denk echt niet dat de achtergrond gemanipuleerd is, zeker niet na die tweede video uit een andere hoek.

Het oogt op mij toch wat on-echt.. maar misschien verwacht ik dat AI tot meer in staat is dan het nu kan.. ?

Nog even gezocht op Greenscreen. Lijkt me een goeie oplossing.. Nu nog even zoeken of OBS dit ondersteund.

Corridor Crew, een special fx team, heeft een open source greenscreen key ding gemaakt dat erg goed zou werken, maar het zal vast (nog) niet heel gebruiksvriendelijk zijn. Er zijn inmiddels ook al tig offshoots van, dus wellicht de moeite om eens in te graven.

Zag de video hieronder en kreeg een beetje het vermoeden dat de 'Wall of Synths' niet echt was.. of eigenlijk een beetje onrealistisch oogt. Er staat op de Desk bv dezelfde synth (Arturia Minifreak) als in het rack.. ik kan er naast zitten, maar het riep bij de vraag op. Kan zoiets toevallig ook met AI?

In TV studio's wordt een compleet decor toegevoegd, terwijl er niets te zien is in de studio zelf. En dat is ook waar het waarschijnlijk in de gemiddelde studio vol gear en zooi lastig gaat zijn, omdat je niet die compleet egale muur hebt achter je bureau of setup met spulletjes..
Maar misschien is AI tot zoiets in staat? Best handig, hoef je niet telkens je rommel op te ruimen wat veel tijd scheelt.. :)

lol, dat is Nadia, de gear is echt.

Je bent pAIranoia aant worden yo ;)

Mensen.. ok ok.. yep is echt en geen AI. Misschien slechts de belichting die het wat 'unreal' laat lijken?
Mocht het erop lijken dat ik ter discussie wil stellen of Nadia die spullen nu wel of niet heeft? Excuus. Misschien had ik de video ook niet als voorbeeld moeten nemen.

Wat betreft de vraag, kan je objecten die stilstaan in een video laten verdwijnen via regeneratieve technieken en vervangen voor een ander plaatje, zoals je dat met foto's kunt doen. Corridorkey is wel impressive idd. Wel met behulp van 'n greenscreen maar werkt niet in realtime opname software zoals OBS. Maar de video hieronder over OBS schept wel mogelijkheden. :)

Back