Dolly Parton op 80-jarige leeftijd overleden.

MPU-401AT

Ouwe rot
Parton leed kort voor haar dood aan kanker.
Ze verkocht tijdens haar leven wereldwijd meer dan 100 miljoen platen
en is daarmee een van de bestverkopende artiesten in de geschiedenis.
Ze heeft ruim 3000 nummers op haar naam staan,
die ze voor zichzelf en voor andere artiesten schreef.

Hoewel ik het heel erg vind dat ze overleden is: zoals vaker gezegd waarom moet dit op Synthforum. Tis ook al breed uitgemeten in de Nederlandse media dus nieuwswaarde is hier echt nul.

Kanppe prestaties die ze geleverd heeft, dat ze moge rusten in vrede.

Ik hoorde het gisteren op de radio. Men vroeg een luisteraar waar hij aan dacht als ie denkt aan Dolly Parton. Het bleef 5 seconden muisstil. Hij dacht vast 'wat had ze nog naast enorme meloenen' - want dat was absoluut wat ik dacht. O ja, country. Juist, maar Meloenen!
Het is mega fout maar ik blijf eeuwig gek op Islands in the stream. Ik heb t zeker ergens op single

Ik hoorde het gisteren op de radio. Men vroeg een luisteraar waar hij aan dacht als ie denkt aan Dolly Parton. Het bleef 5 seconden muisstil. Hij dacht vast 'wat had ze nog naast enorme meloenen' - want dat was absoluut wat ik dacht. O ja, country. Juist, maar Meloenen!
Het is mega fout maar ik blijf eeuwig gek op Islands in the stream. Ik heb t zeker ergens op single

Heb wel eens gelezen dat ze soms werd aangekondigd als "Here they come... Dolly Parton!!"

Hoewel ik het heel erg vind dat ze overleden is: zoals vaker gezegd waarom moet dit op Synthforum. Tis ook al breed uitgemeten in de Nederlandse media dus nieuwswaarde is hier echt nul.
.
Inderdaad totaal overbodig hier.

Mócht er daarbij al een formulid zijn dat, buiten synthforum, met geen enkele andere nieuwsbron in aanraking komt, dan vraag ik me af hoe die Dolly Parton zou kennen. Blijkbaar zijn overlijdensberichten een fascinatie van dit forumlid. En wie weet post -ie ook op het Noord-Hollandse dammersforum, het Nieuwe Europese Konijnfokkersforum en de webstek van de Nederlandse Grasmaaiers... Mogelijk volgen binnenkort de eerste 'het is van vandaag vijf jaar geleden dat...' posts. Het kan altijd erger...

Laatst gewijzigd:
De Dode van de Dag. Sympathiek mens, voornamelijk kutmuziek, SF relevantie vrijwel nihil.
Ze kon veel instrumenten bespelen, maar op iets met toetsen heb ik haar nooit zien spelen. Nu vindt een echte hardcore synthesist dat een klavier helemaal niet thuishoort op een synth, dus misschien is ze daardoor weer wel heel relevant hier ofzo...

.
Inderdaad totaal overbodig hier.

Mócht er daarbij al een formulid zijn dat, buiten synthforum, met geen enkele andere nieuwsbron in aanraking komt, dan vraag ik me af hoe die Dolly Parton zou kennen. Blijkbaar zijn overlijdensadvertenties een fascinatie van dit forumlid. En wie weet post -ie ook op het Noord-Hollandse dammersforum, het Nieuwe Europese Konijnfokkersforum en de webstek van de Nederlandse Grasmaaiers... Mogelijk volgen binnenkort de eerste 'het is van vandaag vijf jaar geleden dat...' posts. Het kan altijd erger...
Laten we dan hier ook hebben over gitaren en mensen die offtopic gaan. Als dat getolereerd wordt, waarom mag haar overlijden niet vermeld worden?

Tegenwoordig krijgt zo'n beetje iedereen die ooit een noot muziek heeft geproduceerd zijn eigen necrologie hier, meerdere keren per week week soms omdat ze momenteel bij bosjes gaan gezien de gevorderde leeftijd van menige vintage artiest. Meestal een copy paste van een nieuwsbericht zonder verdere persoonlijke anekdotes of overpeinzingen. Dan een paar gratuite RIPs/nooit van gehoord/ja vond ik leuk posts en dat was het. Ik zie ook de toegevoegde waarde niet zo, tenzij het iemand is die relevant is geweest voor de elektronische muziek.

1000004956.jpg

Tegenwoordig krijgt zo'n beetje iedereen die ooit een noot muziek heeft geproduceerd zijn eigen necrologie hier, meerdere keren per week week soms omdat ze momenteel bij bosjes gaan gezien de gevorderde leeftijd van menige vintage artiest. Meestal een copy paste van een nieuwsbericht zonder verdere persoonlijke anekdotes of overpeinzingen. Dan een paar gratuite RIPs/nooit van gehoord/ja vond ik leuk posts en dat was het. Ik zie ook de toegevoegde waarde niet zo, tenzij het iemand is die relevant is geweest voor de elektronische muziek.
Ik zou het niet zo eloquent kunnen zeggen, maar valt me ook op dat kritische opmerkingen hierover, zoals laatst bij Jerny Kaagman en eerder Ozzy Osbourne meteen Behringiaanse reacties krijgen en door de SF-admins worden verwijderd.

Ieder zijn persoonlijke treurnis, maar dit is wel het Synthforum. We gaan het overlijden van Bob Moog, Bax of William Orbit toch ook niet posten op het country&westernforum.

Ik zou het niet zo eloquent kunnen zeggen, maar valt me ook op dat kritische opmerkingen hierover, zoals laatst bij Jerny Kaagman en eerder Ozzy Osbourne meteen Behringiaanse reacties krijgen en door de SF-admins worden verwijderd.
Kan me vergissen maar volgens mij was jij degene die haar een beetje neerbuigend een zangeresje noemde en zelf met een ander kwam die ook overleden was?
Dat het jouw smaak niet is okay maar zeg dan niets ipv neerbuigend over een zangeres van een bekende Nederlandse progrock band, er zijn zeker betere zangeressen op de wereld maar die minachting mag je op zo'n moment wel achterwege laten.

Vanavond om 22:40 op NPO2 het Uur van de Wolf,
een uitzending over Dolly haar leven.

Laatst gewijzigd:

Ieder zijn persoonlijke treurnis, maar dit is wel het Synthforum. We gaan het overlijden van Bob Moog, Bax of William Orbit toch ook niet posten op het country&westernforum.
Terecht toch? Je kunt hier in deze topics medeleven tonen en niet aankomen met bijvoorbeeld dat diegene kutmuziek maakte. Gewoon zwaar respectloos

Back