Dolly Parton op 80-jarige leeftijd overleden.

Weet-je-datje:
De meeste ruzies ontstaan rond uitvaarten en bruiloften. 😜

Dolly’s overlijden op SF vermelden?
🫤 lekker belangrijk.

Geïrriteerd reageren tegen dit topic?
🫤 lekker belangrijk.

En zou er behoefte zijn aan regels, stel ik voor:

Dolly niet (want geen aantoonbare connectie met synthesizers) en Ozzy wel want hij was een 2600 gebruiker van het eerste uur.

Peace ✌️
Dolly heeft juist wel met synths te maken gehad. Maar om met jouw tekst mee te gaan, kunnen we dan net zo goed dat trappisten topic ook sluiten want dat heeft ook niets met synths te maken.

Of zie ik het over het hoofd dat je met een magic potion Schultenbrau zowel een geestelijke als een cognitieve apotheose krijgt waarbij je binnen een half uur een track ala Fur Elise maakt in Ableton binnen 30 tracks?

Laatst gewijzigd:
Hoewel ik het heel erg vind dat ze overleden is: zoals vaker gezegd waarom moet dit op Synthforum. Tis ook al breed uitgemeten in de Nederlandse media dus nieuwswaarde is hier echt nul.
We zullen wachten tot jij naar synth heaven gaat.

Ozzy had een Arp 2600. Die heb ik zelfs niet.

Edit: ik had blijkbaar ook de laatste 15 posts niet...
Ja leuk, maar in latere televisiefragmenten (zoals in de realityshow The Osbournes) bleek dat hij na jaren van niet-gebruik allang vergeten was hoe het apparaat werkte.

En ik weet het: ik spreek mezelf tegen

Ozzy was al meer over de Arp2600 vergeten dan ik er ooit van geweten heb. Beetje jammer dat hij er alles van vergeten was, maar een kniesoor... :)

Als een band synths gebruikt heeft en iemand die in die band gespeeld of gezongen heeft overlijdt, dan bestaat er (indirect) een relatie met synths. Of moeten we voordat iemand hier vermeld mag worden eerst nog natrekken of de betreffende persoon de laatste jaren van zijn/haar leven zelf geestelijk en/of fysiek (nog) in staat was om een synth te bespelen? Dan wordt het hier wel erg benepen! Het lijkt mij dat zelfs het overlijden van markante synth ontwerpers, theoretici, verzamelaars, historici, hobbyisten, producenten, documentaire-makers, etc. hier een plaats verdient. Laten we niet te kinderachtig gaan doen.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
Als een band synths gebruikt heeft en iemand die in die band gespeeld of gezongen heeft overlijdt, dan bestaat er (indirect) een relatie met synths. Of moeten we voordat iemand hier vermeld mag worden eerst nog natrekken of de betreffende persoon de laatste jaren van zijn/haar leven zelf geestelijk en/of fysiek (nog) in staat was om een synth te bespelen? Dan wordt het hier wel erg benepen! Het lijkt mij dat zelfs het overlijden van markante synth ontwerpers, theoretici, verzamelaars, historici, hobbyisten, producenten, documentaire-makers, etc. hier een plaats verdient. Laten we niet te kinderachtig gaan doen.
Juist, dus Dolly Parton ook:

The Great Pretender (1984): Dit album is een rasechte 80s synthpop / new wave cover-plaat. Geproduceerd door Val Garay, staat dit album vol met klassiekers uit de jaren 50 en 60 die volledig in een elektronisch jasje zijn gestoken, zoals haar top 10-hit Save the Last Dance for Me
Rainbow (1987) & Real Love (1985): Ook op deze albums experimenteerde Parton volop met popmelodieën, drumprogrammering en een breed scala aan synthesizers en bas-synths

We moesten het wel opzoeken, maar we zullen het nooit vergeten.
Of wou je ook beweren dat het gebruik van een synth door Ozzy bekend was in de kranten of op grote billboards langs de A2?

Of wou je ook beweren dat het gebruik van een synth door Ozzy bekend was in de kranten of op grote billboards langs de A2?
Nee, maar ik vond de Ozzy draad ook ongeveer net zo relevant als deze.

Ik ben overigens wel voorstander van een algemene Dodendraad ipv een dedicated draadje per artiest.

Nee, maar ik vond de Ozzy draad ook ongeveer net zo relevant als deze.

Ik ben overigens wel voorstander van een algemene Dodendraad ipv een dedicated draadje per artiest.
Kijk, daar ben ik het met je eens voor het eerst in deze topic.

On topic
1787817151547.png

Mijn hond begrijpt mij niet.
Wif!! ?

Ik zie ook niet de relevantie van RIP etc. op internet posten, maar als mensen daar behoefte aan hebben mag het van mij.
gezien de hele discussie hier over relevantie etc. we zijn een creatieve community, dus als iemand het relevant kan maken zijn wij het, ik stel dus voor, in het kader van relevantie, dat we van deze thread een Dolly Parton remix centrale maken. Post je Dolly parton remix hier!

Kan niet wachten op de gabberversie of de elektro versie van Islands in the stream, en de Jungleversie van Jolene.

Het Grote Synthforum Mausoleum?
Tim Curry is ook net overleden. Acteur die ooit ook plaatjes maakte en in musicals zong. Zal vast ook wel eens een synth hebben gezien, dus kom maar op met die respectvolle draad.

Een topic voor in memoriams, en een ander topic voor gekissebis over wie in het in memoriam topic besproken had mogen worden.

Back