Standaard

rœl

Stamgast
Als totaal digibeet krijg ik het niet voor elkaar in dit forum, dat me als een onontwarbare kluwen voorkomt met een zoekfunctie uit de hel, te controleren of er al een draadje bestaat hierover, maar ik zoek een stevige niet-x standaard voor mijn 18 kilo zware Forte. Heeft nogal wat incasseringsvermogen qua velocity en aftertouch, en mijn huidige x-standaard heeft dat niet, dus ik zoek een stevig maar prijsgunstig alternatief. Ik ben wars van uiterlijkheden en merken, dus hoir graag van jullie de ‘Geheimtip’. Alvast dank!

Ik heb ervaring met Jaspers en K&M.

De Jaspers rack vind ik nog steeds ideaal voor instrumenten in meerdere lagen.
Voor mijn Muse heb ik een K&M Omega die ik heb aangevuld met een extra verdieping.
Zeer robuust en veel uitbreidingsmogelijkheden.

ik heb inderdaad ook de K&M omega (pro) met 2e verdieping, super stevig en uit te breiden zo veel je wil zo heb ik er ook nog de laptop houder bij voor mijn sequencer

ik heb er zelf ook nog een metalen tafelblad bij gemaakt in plaats van de mdf die ze zelf aan bieden, niet perse nodig voor een keyboard maar handig als je er af en toe wat anders neer wilt zetten

K&M 18953 of de K&M 18950 (diepere variant)
Makkelijk op te zetten en echt stabiel. Heel goedkoop zijn ze niet, maar dan heb je het wel in één keer goed. K&M Omega en een Jaspers heb ik ook. Alles z’n eigen voor en nadelen, maar voor enkel een stage piano zou ik zeker opnieuw voor de 18953 gaan.

Iemand ervaring met de

Innox INA WS 02​

Ik heb nog niet alle suggesties opgezocht maar de fun van thomann gaat bijvoorbeeld niet laag genoeg. Dat had ik er niet bij gezegd. Mijn Forte is vrij dik (geen fatshaming) en ik zoek een toetshoogte van 70 cm. De inox lijkt dit te halen maar weet niet hoe het met de kwaliteit zit.

Innox is het huismerk van Bax. Een redelijke kwaliteit voor een habbekrats. Geen topspul maar voldoet meestal wel.

innox is het huismerk van bax, ik heb daar een mic stand van en die is echt belabberde kwaliteit erg dun aluminium en plastic schroeven die altijd wat af blijven zakken zelfs al bij het gewicht van een telefoon terwijl die lichter zijn dan een mic waar het eigenlijk voor gemaakt is. ik wil niet zeggen dat al hun spullen zo zijn maar op mijn ervaring kan ik het niet aanraden zeker niet voor een zwaar toetsenbord.

het is dat hij alleen maar op mijn kamer staat anders denk ik dat hij binnen een maand stuk was geweest

Laatst gewijzigd:
Ik heb 4 van deze, kunnen alles aan.

K&M is top. Heb daar rek voor 3 synths voor. Erg stabiel. Niet heel goedkoop maar zeker waard.

Ik heb deze ook. Heel stabiel en eenvoudig in elkaar te zetten. Mocht je er een microfoonarm bij willen kopen, dan is het wel verstandig om de standaard en de microfoonarm op hetzelfde moment te kopen. Ik heb dat in het verleden niet gedaan. Toen bleek dat Quik Lok de specificaties tussentijds had gewijzigd en de typenummers hetzelfde had gelaten. Gevolg: ze pasten niet meer op elkaar. Na veel gedoe met de verkopende winkel heeft de importeur het probleem overigens opgelost door beide om te ruilen. Het is dus goed gekomen, maar het heeft veel moeite gekost.

Die K&M x zou ik eens willen proberen. Ik heb 2 x-en en die zijn allebei echt waggel. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ze stabiel blijven als je echt stevig speelt op de uiteindes. Die quiklok z is erg cool, maar echt te hoog. Ik twijfel eigenlijk een beetje tussen de MXS en de innox, maar uit jullie ervaringen lijkt me dat ik innox beter kan laten staan.

Die Quiklok is op de laagste stand prima om achter te zitten hoor, tenzij je stiekem een Hobbit bent en het stilgehouden hebt. Wat ik op zich ook kan begrijpen.

Klopt de website dan niet? Daar staat minimale hoogte 67cm. Mijn forte telt daar nog eens 10 bij op, en dan moet ik mijn kruk hoger zetten om lekker te kunnen spelen. Een hogere kruk betekent vervolgens dat ik niet meer ontspannen kan pedalen. Ik ben 1m85, dat is naar huidige maatstaven inderdaad vrij klein.

Ik gebruik een bureaustoel en dan is die hoogte precies goed om er met knieën recht en voeten plat (zoals ik heb geleerd van de ARBO) onder te zitten.

Quiklok WS650. Daar kan zelfs een CS80 op. En is ook mooi uit te breiden.
en dat je niks kan vinden met de SF-zoekfunctie is geen schande, die is bizar.

Ik voel een K&M vs. Quiklok popcornfittie aankomen :-)

Gebruik ook al mn hele muzikale leven Quikloks (naast Jaspers om te stapelen). Onverwoestbaar. Innox stands heb ik geen ervaring mee, wel met 19"spul van ze en dat is ok, kan ook niet zoveel mee misgaan.

Ik had een paar van die QuikLok RS-623's. Die kan niet tegen het gewicht van een CS-60, String ensemble en DSS-1. Ik heb mijn vrouw moeten roepen om totale ineenstorting en destructie te voorkomen. Neem die belasting specificatie dus serieus.

Overigens zie ik nu van die WS-01 en -02 van Innox bij Bax, voor weinig.

Back