Standaard

Dankjulliewel allemaal voor alle info. Ik geef een naamloze X die ik voor mijn UB-Xa gebruikte nog een kans, met bovendeel is die eigenlijk verrassend stabiel voor mijn Forte. Even zien hoe zich dat ontwikkelt. Bewezen is in ieder geval dat een X wel stabiel kán zijn! Dus die K&M's zijn dat ongetwijfeld. Als trompettist heb ik altijd veel K&M gear gebruikt, in veel disciplines zijn ze ongeslagen.

Zo, nu laat de K&M/QuikLok-vete maar losbarsten. Ik heb de popcorn klaarliggen!

Wat mij betreft is er niet echt een vete, beide zijn prima merken. K&M iets meer upmarket misschien, maar het ontloopt elkaar niet zoveel geloof ik. Nadeel van X statieven vind ik vooral dat je je poten er niet fijn onder kwijt kunt als je zittend wilt spelen. Daarom gebruikte ik die Z-statieven totdat ik aan de Jaspers rack ging.

moeilijk om een vete te hebben gezien ik geen ervaring heb met quicklok maar die zien er inderdaad ook prima uit.

x-stand is inderdaad niet fijn voor zitten, ik gebruik de mijne alleen als ik met gitaar bezig ben voor pedalen (met een tafelblad er op) of als ik mijn modwave aan wil schuiven
bij een x-stand zou ik wel goed naar het aangegeven gewicht kijken zeker als je een goedkopere hebt waar het vast zet stuk in het midden van plastic is soms

Dat is waar, ik snap ook eigenlijk niet hoe het komt dat ik er bij de Forte nu geen last van heb, van die X-benen die in de weg zitten. De naamloze is een X met een extra stang die inklappen verhindert, dus geen "gewrichtsslot" dat als het van plastic is snel kapot gaat.

Back