Digital Performer 12

Innisten

Krucial Moal
De nieuwe versie (12) van Digital Performer heeft lang op zich laten wachten, maar is nu zo'n twee weken uit.
Voor mij precies op tijd, want mijn huidige versie (9.5) draait niet op mijn nieuwe computer.
Maar werkt hier überhaupt nog iemand met Digital Performer?

Al lang niet meer. in 2008 overgestapt op Ableton Live.
Zou ook niet meer terug willen. Mocht ik moeten overstappen wordt het Bitwig.

Dan is het toch wel interessant wat je bij DP houdt? (Of heeft gehaald)

Deze vraag als lijder aan DAW-fluïditeit.

Ooit ben ik begonnen met Cubase 3.0 op Atari (heb ik overigens nog steeds, al heb ik het in geen jaren gebruikt). Daarna overgestapt op Live op Mac.
Bij een Motu interface kreeg je gratis Audiodesk en dat was toendertijd voor mij de perfecte aanvulling op Live.
Namelijk prima geschikt voor lineaire multitrack opname, zonder alle toeters en bellen (zoals virtual instruments en midi) die je daarvoor helemaal niet nodig hebt.
Later met een goede aanbieding geüpgrade naar DP 9,5, die ook met niet Motu hardware werkt en wel gewoon alle audiodesk files leest incl. configuratie en vormgeving/indeling.
DP kan veel, veel, veel meer dan ik gebruik en wil gebruiken. Ik heb nooit de behoefte gehad om te upgraden (vanaf versie 10 zit er ook een slot sequencer zoals in Live in), maar moet wel vanwege compatibiliteit met "nieuwe" M- processoren.

• Duimpje
Duimpjes: L56
Ik heb gister DP12 gedownload en de trial period gestart. Tot nu lijkt alles moeilijker dan dat ik gewend ben, maar dat komt omdat ik het gewoon niet gewend ben.

En ligt het aan mij of is de ingebouwde Nanosampler een 1:1 kopie van Simpler in live (of andersom) 😁

Back