IK zoek een sample: het NS omroeptoontje

Laurens O

Sta op en scheur!
Hallo daar allemaal!

Zoals het topic onderwerp al zegt: Ik ben op zoek naar een goed kwalitatieve sample van het welbekende "ding, dong dang!" omroeptoontje van de NS. Ik wil namelijk wat grappigs in elkaar gaan flansen.
Ik heb al erg lang gegoogled en rondgezocht maar ik kan echt nergens iets vinden. En om nou met een hele opnameset naar het station toe te gaan....

Kan iemand mij hiermee verder helpen misschien? Ik zou het echt ontzettend relaxed vinden als ik eraan kan komen.

Alvast bedankt!

Offffff... je gaat een keertje met de trein en neemt dan meteen je microfoon en md-speler mee, en opnemen maar!

ja hoor, maar een klein microfoontje met md-speler vind ik nou niet echt een 'opnameset', waarbij ik bij laatstgenoemde meer aan fysiek onhandige eigenschappen (jaja, gewoon te groot, zeg dat dan) denk.
Maar het is een opnameset, zij het een zeer draagbare.

Origineel geplaatst door Frer!k
ja hoor, maar een klein microfoontje met md-speler vind ik nou niet echt een 'opnameset', waarbij ik bij laatstgenoemde meer aan fysiek onhandige eigenschappen (jaja, gewoon te groot, zeg dat dan) denk.
Maar het is een opnameset, zij het een zeer draagbare.
Dat gaat wel een lekker high-quality opname worden. Tenzij je die microfoon zo'n beetje in de omroepinstallatie duwt. Anders krijg je er gratis 10 voorbijrazende treinen en een stuk of duizend lawaaimakende mensen er bij.
En aangezien Laurens O een sample van hoge kwaliteit wil, dan zou ik toch maar ff op zoek naar zo'n reclamespotje of zo...

Een beetje sound-knoeier klust dat geluid toch zo in elkaar? Daarna de 3 noten in de juiste volgorde, that's it. Toch?

Ja.... ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn er op dit forum een heleboel gasten die dat kunnen.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat gaat wel een lekker high-quality opname worden. Tenzij je die microfoon zo'n beetje in de omroepinstallatie duwt. Anders krijg je er gratis 10 voorbijrazende treinen en een stuk of duizend lawaaimakende mensen er bij.
En aangezien Laurens O een sample van hoge kwaliteit wil, dan zou ik toch maar ff op zoek naar zo'n reclamespotje of zo...

Ok ok, zit wat in, ik geef het maar toe...

Origineel geplaatst door Bartology
Een beetje sound-knoeier klust dat geluid toch zo in elkaar? Daarna de 3 noten in de juiste volgorde, that's it. Toch?

Ja.... ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn er op dit forum een heleboel gasten die dat kunnen.

Met een dx-7 (of aanverwante FM-bak) maak je die bel-klank zo na volgens mij. :)

Origineel geplaatst door Bartology

ik ben dr ook al een tijdje naar opzoek

en ik heb ook geprobeerd t te maken en dus niet gelukt

mocht er nou zo'n handige jongen hier rond lopen zo ik ook graag zo'n geluidje willen hebben

en als die jongen (of meisje) samples terug wil geen probleem luister ff naar wat nr's en je kan ze droog krijgen

Origineel geplaatst door ProtoHuman

Hahaha! Ik wil idd graag echt een schone sample als t ff kan.

Origineel geplaatst door C738
www.ns.nl 8o)
Op de radio zijn wel vaak spotjes met die riedel, effe tapen of mdén of hdreccen.

-C-

Hehe, lolbroek!
Ik bedacht me laatst iets, volgens mij heb ik ooit in een of ander radioprogramma op 538, (of was t nou bij jensen?) een komische sketch gehoord waar ie volgens mij in voor kwam. Toch maar eens ff in die richting gaan zoeken...
En als iemand ondertussen toch nog wat vindt, postuhh graag!

Ik zit niet in de NS sfeer maar in de luchtvaartsector en heb misschien wel wat voor je.

Aviavox heeft op hun site wat demos staan.

check www.aviavox.com en dan bij demo aviavox -> voice demo's.

cheers!

Origineel geplaatst door DJBlackbird
Ik zit niet in de NS sfeer maar in de luchtvaartsector en heb misschien wel wat voor je.

Aviavox heeft op hun site wat demos staan.

check www.aviavox.com en dan bij demo aviavox -> voice demo's.

cheers!

DIK! :halleluja Dat is m! Althans , hetzelfde geluidje. Alleen de laatste toon moet wat hoger, maar met wat slimme pitch shifting moet dat wel lukken. Toppie man! Kga meteen aan de slag.
Als ik de NS versie klaar heb, dan zet ik hier wel ff een linkie neer voor de geinteresseerden.

Grappig trouwens dat die installaties gewoon van Nederlandse makelij zijn.

Eneuh, DJBlackbird, ben jij dan soms toevallig een piloot met een uit de hand gelopen obsessie voor veel knopjes enzo dat je hier op het synthforum zit? :D

Mzzl

laat me weten?

laat me weten?

laat maar even weten wat van plan je heb met dat ding dong ding.

of krijg ik daarna een melding van er is vertraaging met jou ding dong ding :D

Havelock

Back